Skapa nytt ämne  Svara på ämnet
 Aerox trimning « Föregående ämne :: Nästa ämne » 
Författare Meddelande
Marcus.1999
InläggPostat: mån aug 26, 2013 8:11 pm    Rubrik: Aerox trimning Svara med citat

Elmoped

Registreringsdatum: 26 augusti 2013
Inlägg: 86
Pictures: 0

Behöver hjälp med trimming till en aerox den är helt original.
Vill trimma den så att den går runt 90 någonstans med ett bra acc.
Tips på vad man ska göra/setup? Very Happy
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
david96
InläggPostat: mån aug 26, 2013 8:13 pm    Rubrik: Svara med citat

Hedersmedlem

Registreringsdatum: 02 februari 2012
Inlägg: 5102
Pictures: 19
Gallery pictures: 19
david96's gallery

valfritt där ifrån + dem andra grejerna du behöver :3


http://www.maxiscoot.com/scooter/partie-moteur/pack-moteur.html


ska den göra 90 på mätaren eller 90 ärliga?

vad är din budget/kunskap?
_________________
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Albin Larsson
InläggPostat: ons aug 28, 2013 3:15 pm    Rubrik: Svara med citat

Elmoped

Registreringsdatum: 28 juni 2013
Inlägg: 4
Pictures: 0

tjena! jag har en aerox r naked 2013, det enda som är gjort på moppen är dragen v-ring och urpluggat zx-r rör. Det är så att den går väldigt segt och vid några få tillfällen så kan den dega sig upp mot 50-60 och då axxar den ändå upp till 80, moppen hade bättre axx när den va helt orginal så nåt är ju fel:p Har dock inte bytt munstycken så det jag har kommit fram till är att jag ska gå upp några munstycken så att den får mer bensin eller har jag fel? kan det vara något annat? tacksam för svar!
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
DerbiiHädda
InläggPostat: ons aug 28, 2013 3:30 pm    Rubrik: Svara med citat

Elmoped

Registreringsdatum: 04 juni 2013
Inlägg: 74
Pictures: 1
Gallery pictures: 1
DerbiiHädda's gallery
Ort: Härnösand

Albin Larsson skrev:
tjena! jag har en aerox r naked 2013, det enda som är gjort på moppen är dragen v-ring och urpluggat zx-r rör. Det är så att den går väldigt segt och vid några få tillfällen så kan den dega sig upp mot 50-60 och då axxar den ändå upp till 80, moppen hade bättre axx när den va helt orginal så nåt är ju fel:p Har dock inte bytt munstycken så det jag har kommit fram till är att jag ska gå upp några munstycken så att den får mer bensin eller har jag fel? kan det vara något annat? tacksam för svar!


tja heting
_________________
Söker ett MK ProRace underliggande/Yasuni R2. hör av er i PM ifall ni har ett till salu :
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
steffeDGK
InläggPostat: sön sep 01, 2013 7:57 pm    Rubrik: Svara med citat

Elmoped

Registreringsdatum: 01 september 2013
Inlägg: 21
Pictures: 6
Gallery pictures: 6
steffeDGK's gallery
Ort: Halmstad

Albin Larsson skrev:
tjena! jag har en aerox r naked 2013, det enda som är gjort på moppen är dragen v-ring och urpluggat zx-r rör. Det är så att den går väldigt segt och vid några få tillfällen så kan den dega sig upp mot 50-60 och då axxar den ändå upp till 80, moppen hade bättre axx när den va helt orginal så nåt är ju fel:p Har dock inte bytt munstycken så det jag har kommit fram till är att jag ska gå upp några munstycken så att den får mer bensin eller har jag fel? kan det vara något annat? tacksam för svar!


byt upp munstycke med ca 10 storlekar större sedan lite lättare vikter och byt kopplingsfjärdarna Smile
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
steffeDGK
InläggPostat: sön sep 01, 2013 7:57 pm    Rubrik: Svara med citat

Elmoped

Registreringsdatum: 01 september 2013
Inlägg: 21
Pictures: 6
Gallery pictures: 6
steffeDGK's gallery
Ort: Halmstad

Albin Larsson skrev:
tjena! jag har en aerox r naked 2013, det enda som är gjort på moppen är dragen v-ring och urpluggat zx-r rör. Det är så att den går väldigt segt och vid några få tillfällen så kan den dega sig upp mot 50-60 och då axxar den ändå upp till 80, moppen hade bättre axx när den va helt orginal så nåt är ju fel:p Har dock inte bytt munstycken så det jag har kommit fram till är att jag ska gå upp några munstycken så att den får mer bensin eller har jag fel? kan det vara något annat? tacksam för svar!


byt upp munstycke med ca 10 storlekar större sedan lite lättare vikter och byt kopplingsfjärdarna Smile
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Visa inlägg nyare än:   
Skapa nytt ämne  Svara på ämnet Sida 1 av 1

Hoppa till:  



Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet