Moppeträff i Skene, Marks kommun

Vad som är på gång och det som varit i mopedsverige!

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
Asddfgf4
Motorsmurfen
Inlägg: 933
Blev medlem: 28 augusti 2012, 19:20
Ort: Horred

Moppeträff i Skene, Marks kommun

Inlägg av Asddfgf4 »

Datum: Måndag 19 Augusti, 2013 (inte två månader, men ni får tat som det är :P )

Plats: Skene, Marks kommun. Ca 6-7 mil från Borås, 5 mil från varberg

Typ: Racing, cruising, Meet

Distans: Vi har en plats som verkar hyffsat säker från polis och även rak, och kanske även kurvig för de som vill det och bilfri osv, mäter där upp 201 meter och kanske längre om så önskas av kommande.

Finns polis/tävlingstillstånd?

Det finns ej tillstånd för detta, vi är bara ett gäng som åker runt lite :) Därför är även trimmade mopeder att medta på egen risk, vi ansvarar inte för något gällande poliser, fasttagning osv.

Vem är ansvarig för träffen? Victoria Ekman, Jonathan Bäckstrand

Vid race, vem är tävlingsansvarig? Tävlingar ansvaras inte för mer än ordnas upp, man tävlar på egen risk och eget ansvar. Vi som är ansvariga för träffen tar oss inget ansvar för vad som kan hända under race osv.

Kostnad att delta: gratis, mat osv får man dock själv betala för, vi kommer att kunna stanna till vid pizzerior osv.

Krav på skinnställ vid race:Nej inte skinnställ. Krav på godkänd motorcykel/mopedhjälm finns. Dessutom krävs heltäckande byxor av starkt material, tex jeans, och en jacka även den något tjockare, gärna av skinn om man har.

Övrig information av intresse: trimm är godkänt, tävlingar delas upp i 50 cc klasser, 65 cc klasser och 70 cc+ klasser. Går även vid intresse att blanda i tävlingarna.

Träffregler: Drickande är inget vi ansvarar för, och om vi ser alkohol drickas av någon av deltagarna kommer vi kräva nycklarna till mopeden av denne deltagare. Om han/hon vägrar kommer denna inte få medverka i tävlingar osv, och kommer inte ansvaras för av resterande träfftiden.

Orginal mopeder välkommnas, såväl som trimmade mopeder. Allt körande med mopeder, motorcyklar eller vad som helst annat inom träffen ansvarar deltagarna själva för, även saker som stölder osv. Upprepar, vi står inte för någonting som skulle hända med mopeder, hjälmar, andra stöldbegärda saker. Ta med godkänt lås ;)

Träffinformation:
Anmälan till träffen sker genom denna länk:
https://www.facebook.com/events/696960296986929/

Eller genom att skicka PM till mig här på TSR, med denna information: Namn, ålder, kön, mopedmodell, cc-klass, eventuell annan information som är av vikt för oss ledare för träffen.

Sista anmälningsdag: Sista anmälningsdag lördag, 17 augusti 2013.
Bild
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem
Inlägg: 5102
Blev medlem: 2 februari 2012, 23:42

Inlägg av david96 »

inte allt för långt om någon hakar på ifrån Göteborg kommer jag :)

oh fuck, en måndag? börja skolan förra veckan.. nvm då om du inte flyttar till en lördag

kl 15?.. ta det kl 12 snälla, tänk för oss som kör 1 timme+

vi är där 15, är där typ 3-4 timmar sen hem..

bara föreslag
Senast redigerad av david96 den 10 augusti 2013, 22:16, redigerad totalt 2 gång.
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Användarens profilbild
Roxxen96
F.D Crew
Inlägg: 3295
Blev medlem: 13 juni 2011, 18:25

Inlägg av Roxxen96 »

david96 skrev:inte allt för långt om någon hakar på ifrån Göteborg kommer jag :)
Haka på mig, min sommarstuga ligger i närheten, kan alla vägar bra. Dock börjar jag skolan 19:onde...

Varför just en måndag? Dom flesta har börjat skolan då. Rätt dum tid
Användarens profilbild
Asddfgf4
Motorsmurfen
Inlägg: 933
Blev medlem: 28 augusti 2012, 19:20
Ort: Horred

Inlägg av Asddfgf4 »

vi här omkring börjar inte skolan fören den 22 :P Iaf gymnasiet börjar inte förens då ^^ Men kan kolla upp om det går att flytta :)
Bild
Användarens profilbild
Asddfgf4
Motorsmurfen
Inlägg: 933
Blev medlem: 28 augusti 2012, 19:20
Ort: Horred

Inlägg av Asddfgf4 »

Pågrund av att ena arrangören befinner sig i skåne fram tills på söndagen kommer inte evanemanget flyttas till lördag. Däremot ändras tiden till 15:00- obegränsat, i förhoppning om att några ska kunna komma hit efter skolan isf :)
Bild
Användarens profilbild
Asddfgf4
Motorsmurfen
Inlägg: 933
Blev medlem: 28 augusti 2012, 19:20
Ort: Horred

Inlägg av Asddfgf4 »

Om det visar sig finnas intresse för denna träffen, med andra ord om vi får lite folk att komma hit, så kommer vi ha ytterligare träffar, varav en förmodligen kommer att vara på lördagen nästa vecka för att få er som har börjat skolan att komma hit ändå ;)
Bild
Skriv svar