Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo
Du måste ha igång mopeden. Lånar tråden lite. Varför började min display på dtx:en kräva den blåa knapptryckningen vid start för att lysa? förut lös displayen fast man bara vred om nyckeln? Ända jag gjorde var att fästa bakbromlsjuset som hoppat ut. vad kan det vara?KaviaR1984 skrev:har varit ute och donat lite med den idag, håller bland annat på att koppla in bakljus och bakblinkers, men den blåa knappen som någon nämnde händer det absolut ingenting när man trycker på, instrumenten e totalt död :S
Klart mopeden var igång när jag försökte få igång displayen. Så dum e jag inteLawast skrev:Du måste ha igång mopeden. Lånar tråden lite. Varför började min display på dtx:en kräva den blåa knapptryckningen vid start för att lysa? förut lös displayen fast man bara vred om nyckeln? Ända jag gjorde var att fästa bakbromlsjuset som hoppat ut. vad kan det vara?KaviaR1984 skrev:har varit ute och donat lite med den idag, håller bland annat på att koppla in bakljus och bakblinkers, men den blåa knappen som någon nämnde händer det absolut ingenting när man trycker på, instrumenten e totalt död :S
Ska det inte vara 2 taktsolja i tanken till vänster om styret? Har inget utom batteri och någon box under sadeln. Räcker det inte med att man blandar i bensinen på en gång?tacopaj skrev:olja i växellådan: 10w40KaviaR1984 skrev:Är det förresten svårt att koppla in annan mätare?
Vad är det för olja i motorn och hur mycket ska det vara i förresten
och så ska du ha 2 takts olja i tanken (under sadeln?) till motorsmörjning.
Ska det inte vara 2 taktsolja i tanken till vänster om styret? Har inget utom batteri och någon box under sadeln. Räcker det inte med att man blandar i bensinen på en gång?tacopaj skrev:olja i växellådan: 10w40KaviaR1984 skrev:Är det förresten svårt att koppla in annan mätare?
Vad är det för olja i motorn och hur mycket ska det vara i förresten
och så ska du ha 2 takts olja i tanken (under sadeln?) till motorsmörjning.
Ingen?KaviaR1984 skrev:Ska det inte vara 2 taktsolja i tanken till vänster om styret? Har inget utom batteri och någon box under sadeln. Räcker det inte med att man blandar i bensinen på en gång?tacopaj skrev:olja i växellådan: 10w40KaviaR1984 skrev:Är det förresten svårt att koppla in annan mätare?
Vad är det för olja i motorn och hur mycket ska det vara i förresten
och så ska du ha 2 takts olja i tanken (under sadeln?) till motorsmörjning.
Hur mycket olja ska det vara i lådan då?
Du ska hälla glykolvatten på höger sidan av styret. På vänster sida av styret är en svart kanister där ska två takts olja vara. Så är det på min dt iaf.KaviaR1984 skrev:Så jag fyller alltså inte glykolvatten direkt i kylaren som sitter till höger om styret? Har då inte att en moped med ett svart expansionskärl någongång
Lawast skrev:Du ska hälla glykolvatten på höger sidan av styret. På vänster sida av styret är en svart kanister där ska två takts olja vara. Så är det på min dt iaf.KaviaR1984 skrev:Så jag fyller alltså inte glykolvatten direkt i kylaren som sitter till höger om styret? Har då inte att en moped med ett svart expansionskärl någongång
du skulle inte kunna ta lite bilder på din förgasare? antar att du har dellorto också? (tacka vet jag gamla mikuni, fan så mycket lättare att skruva) finns ju en as tunn slang, tydligen till någon smörjning av trotteln?!? men jag vet inte vart den ska gåPelsnernels skrev:1,5 varv utskruvad från fullt inskruvad. Om du förstår så är det på både luft och tomgång orginal har jag för mig