bursell skrev:vore kul å se något med bara trim rör i 100kmh.. med tanke på att min 74cc setup går 107 med 14/56 drevning och sånt :p så 100kmh med bara effekt rör känns inte trovärdigt! kommer då iaf följas! lycka till rexxy!
Jag har nått 96km/h nu. Update kommer någon gång idag med GoPro!
DTdosan skrev:Äntligen någon som tar tag i alla mytomaners lögner om en orpluggad drac som går i 110!
Kommer absolut följas!
Ja, 100+ med urpluggad avgasrör är MYT. Det kan jag direkt säga nu utan att ens testa det.
TheGrimReaper skrev:Hörre du du tycker allt du ska testa lite mer rör innan du kan säga att det inte går att få upp den i 100km/h med bara rör....
Vilket rör är bättre än Tecnigas? Så jag vet vilket nästa rör jag ska jaga rätt på.
Har du testat att pumpa däcken till rätt bar mängd? Om du lyckas trycka i lite till så vinner du kanske någon km, kan va värt att titta upp om du ej gjort det. Bara en tanke!
Rexxy skrev:
Om jag räknat rätt varvar röret till c:a 12000rpm. Så högvarvig skulle jag kalla den.
100 knyck tror jag inte kommer gå tyvärr. För jag finjusterade förgasaren för några dagar sen. Fortfarande 87 knyck, liggandes och pressar! Sittande kom jag bara upp i 80km/h. Får se hur den orkar med 12 drevet. Har köpt ett av Lennart.
6500-11000rpm enligt Tecnigas själv.
Hebo new performer
8000-12000rpm
Hebo performer
7500-12500rpm
Scr corse handmade 50/70
9000-14000rpm
Lite fakta, inget jag prövat men detta är vad fabrikerna går ut med så där har du några val på nytt rör.
Tror nog jag får äta upp mina ord om att min skulle göra 104 med ostrypt CDI och 14/52. Sjukt intressant, och kul då det är bevisat en gång för alla. Kommer dock ge det ett försök själv om en ostrypt CDI rymms med i budgeten. Men nu vet jag att 100 inte går iaf.
Jag är inte rasist, jag är pianist! Jag trycker ner båda vita och svarta!
Rexxy skrev:
Om jag räknat rätt varvar röret till c:a 12000rpm. Så högvarvig skulle jag kalla den.
100 knyck tror jag inte kommer gå tyvärr. För jag finjusterade förgasaren för några dagar sen. Fortfarande 87 knyck, liggandes och pressar! Sittande kom jag bara upp i 80km/h. Får se hur den orkar med 12 drevet. Har köpt ett av Lennart.
6500-11000rpm enligt Tecnigas själv.
Hebo new performer
8000-12000rpm
Hebo performer
7500-12500rpm
Scr corse handmade 50/70
9000-14000rpm
Lite fakta, inget jag prövat men detta är vad fabrikerna går ut med så där har du några val på nytt rör.
Det är väl på en originalmotor med originalförgasare? Då jag har större förgasare varvar den lite mer.
Roxxen99 skrev:Vart köpte du styrfästet till din Iphone?
Fyndiq.se!
Roxxen96 skrev:
Rexxy skrev:Update... 100 knyck med effektrör... Tyvärr är det nog en liten sanning i det..
Har du testat att pumpa däcken till rätt bar mängd? Om du lyckas trycka i lite till så vinner du kanske någon km, kan va värt att titta upp om du ej gjort det. Bara en tanke!
Däcken är hårt pumpade, för minimalt med rullmotstånd.
vad väger din Derbi? kan ju säga att min beta är antagligen mycket lättare än den så tänk på det sen slickade enduro däck på det med så blir den ännu lättare så lär nog 100 gå
Senast redigerad av david96 den 1 september 2013, 15:50, redigerad totalt 2 gång.
david96 skrev:vad väger din Derbi? kan ju säga att min beta är antagligen mycket lättare än den så tänk på den sen slickade enduro däck på det med så blri den ännu lättare så lär nog 100 gå
Hurdå lättare? Vill gärna ha moppen lättare, väger ungefär 3 gånger mig.
Jag är inte rasist, jag är pianist! Jag trycker ner båda vita och svarta!
david96 skrev:vad väger din Derbi? kan ju säga att min beta är antagligen mycket lättare än den så tänk på den sen slickade enduro däck på det med så blri den ännu lättare så lär nog 100 gå
Vikten påverkar inte topphastigheten nämnvärt. Jag kan slänga på 20kg extra på hojen. Den kommer gå lika fort ändå! Fast det tar längre tid att nå topphastigheten.
Tror tyvärr inte att detta är möjligt
Däremot om du lättar den satan, portar, drevar om, ,större insug osv. Men då är ju myten fortfarande inte besvarad, eftersom myten är 100 knyck med effektrör så är ju igentligen inte drevning, förgasare osv tillåtet?
Rätta mig om jag har fel men inställningar och rör tycker jag är det enda som ska vara tillåtet & redan där så kan man komma fram till att det är omöjligt väll?
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
Persson97 skrev:Tror tyvärr inte att detta är möjligt
Däremot om du lättar den satan, portar, drevar om, ,större insug osv. Men då är ju myten fortfarande inte besvarad, eftersom myten är 100 knyck med effektrör så är ju igentligen inte drevning, förgasare osv tillåtet?
Rätta mig om jag har fel men inställningar och rör tycker jag är det enda som ska vara tillåtet & redan där så kan man komma fram till att det är omöjligt väll?
Myten är 100km/h med effektrör och originalcylinder, oportad. Vilket denna är. Jag vill veta om det finns effekt nog för att nå 100 knyck, och då är drevning tillåtet. Att jag har 21mm förgsare är dels för att hjälpa lite på traven. Och ni ser där, även med 21mm är det tungt. Så med mindre förgasare blir det tuffare!
Jag säger som Mythbusters. Plausible Det ÄR möjligt att nå 100km/h på GPS med effektrör och originalcylinder. Men så mycket högre än det går inte, effekten finns inte där.
Ska fixa det sista så jag kan få 100 knyck på GPS. Sen ska cylinder ner för portning.