"Lura Polisen"

Allmänna mopeddiskussioner helt enkelt. Allt mellan himmel och jord dock med inriktning på moped.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Linus9898
Elmoped
Inlägg: 10
Blev medlem: 17 juli 2013, 23:42

"Lura Polisen"

Inlägg av Linus9898 »

Tja!
Jag har en Generic Trigger SM 50, och har dragit pluggen ur den så den går i cirka 70km/h.
Och jag undrar om det finns något sätt att göra så att den går "lagligt" om polisen skulle stanna en. Har hört att det finns BlackBox men finns det något annat sätt?
Användarens profilbild
byYn
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 720
Blev medlem: 25 juli 2011, 01:22
Ort: Luleå

Inlägg av byYn »

Gör som jag borra i gashandtaget och gänga in en skruv som gör att man bara kan dra ca 3/4 gas, detta är väldigt bra och jag har aldrig behövt använda det men skruven är väldigt liten och syns knappt.

lovade mig själv att aldrig avslöja detta men nu är det snart bil som gäller så nu får ni andra användning för mitt knep :)
Bild
Användarens profilbild
LennartTuning
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 548
Blev medlem: 1 oktober 2012, 22:16
Kontakt:

Inlägg av LennartTuning »

en erfaren polis märker skillnad på om en moppe har blackbox eller bara är strypt.

skruven i handtaget verkar mer vettigt.
Lennart Tuning

Din Trimkonsult på Nätet! Rådgivning, Portning, Renovering Etc!

http://www.facebook.com/LennartTuning
PalzaR
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 582
Blev medlem: 2 juli 2012, 23:01

Inlägg av PalzaR »

byYn skrev:Gör som jag borra i gashandtaget och gänga in en skruv som gör att man bara kan dra ca 3/4 gas, detta är väldigt bra och jag har aldrig behövt använda det men skruven är väldigt liten och syns knappt.

lovade mig själv att aldrig avslöja detta men nu är det snart bil som gäller så nu får ni andra användning för mitt knep :)
det verkar så en jävligt bra lösning men förstår inte riktigt den så om du skulle kunna lägga upp någon bild eller förklara lite mer om den skulle jag och säker väldigt många andra bli tacksamma :)
Bild
Användarens profilbild
byYn
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 720
Blev medlem: 25 juli 2011, 01:22
Ort: Luleå

Inlägg av byYn »

PalzaR skrev:
byYn skrev:Gör som jag borra i gashandtaget och gänga in en skruv som gör att man bara kan dra ca 3/4 gas, detta är väldigt bra och jag har aldrig behövt använda det men skruven är väldigt liten och syns knappt.

lovade mig själv att aldrig avslöja detta men nu är det snart bil som gäller så nu får ni andra användning för mitt knep :)
det verkar så en jävligt bra lösning men förstår inte riktigt den så om du skulle kunna lägga upp någon bild eller förklara lite mer om den skulle jag och säker väldigt många andra bli tacksamma :)
kan fixa bilder imorrn och eventuellt göra en hel guide, måste säga att alla vuxna jag frågat tyckt det varit en skitbra idé och jag tror faktiskt det fungerar om nu snuten skulle vilja prova moppen.
Om dom misstänker något kan man ju alltid skylla på snabbgas :P
Bild
PalzaR
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 582
Blev medlem: 2 juli 2012, 23:01

Inlägg av PalzaR »

byYn skrev:
PalzaR skrev:
byYn skrev:Gör som jag borra i gashandtaget och gänga in en skruv som gör att man bara kan dra ca 3/4 gas, detta är väldigt bra och jag har aldrig behövt använda det men skruven är väldigt liten och syns knappt.

lovade mig själv att aldrig avslöja detta men nu är det snart bil som gäller så nu får ni andra användning för mitt knep :)
det verkar så en jävligt bra lösning men förstår inte riktigt den så om du skulle kunna lägga upp någon bild eller förklara lite mer om den skulle jag och säker väldigt många andra bli tacksamma :)
kan fixa bilder imorrn och eventuellt göra en hel guide, måste säga att alla vuxna jag frågat tyckt det varit en skitbra idé och jag tror faktiskt det fungerar om nu snuten skulle vilja prova moppen.
Om dom misstänker något kan man ju alltid skylla på snabbgas :P
ok bra skulle vara jätte tacksam om du kunde göra en guide för idéen är ju skit smart:)
Bild
Användarens profilbild
Consuela
Svårstartad skrothög
Inlägg: 182
Blev medlem: 11 januari 2013, 21:49
Ort: Nyköping

Inlägg av Consuela »

gör det inte för känt bara så polisen får hum om det :)
Användarens profilbild
byYn
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 720
Blev medlem: 25 juli 2011, 01:22
Ort: Luleå

Inlägg av byYn »

precis det jag tänkte, kört så nu i två år men int sagt det till någon, och ingen har ens sett skruven i handtaget än :)
Bild
Användarens profilbild
Consuela
Svårstartad skrothög
Inlägg: 182
Blev medlem: 11 januari 2013, 21:49
Ort: Nyköping

Inlägg av Consuela »

men axxet är ju fortfarande kvar går det inte trycka dit nåt i ljudämparen eller nåt?
Användarens profilbild
SkillDriver
Elmoped
Inlägg: 100
Blev medlem: 5 juli 2013, 13:00
Ort: Skåne!

Inlägg av SkillDriver »

*Dubbelpost*
Gasa tills det rasar ;)
Användarens profilbild
SNODDAS15
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 515
Blev medlem: 22 september 2012, 17:27
Ort: Sollebrunn

Inlägg av SNODDAS15 »

Consuela skrev:men axxet är ju fortfarande kvar går det inte trycka dit nåt i ljudämparen eller nåt?
Axxet blir ju också stoppat eftersom inget mer trycker på :) så polisen kommer bara tro att det är kraften och växla vidare ;)
Rieju RR -03
Yasuni cross ml
Luftburk
12/48
92 munstycke
Högsta läget på nålen
90km/h topp
jack.lofgren skrev:Desto mer jag lär mig om tjejer, desto mer älskar jag min moppe!
Användarens profilbild
Lillapojkens
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 395
Blev medlem: 21 november 2012, 21:33

Inlägg av Lillapojkens »

Du som har en generic som bara gör 70 har de ju ganska enkelt med polisen. Funkar nog bäst om du bara berättar att du tagit bort pluggen i avgasröret för att den "inte gick att skjutsa flickvännen på och man var tvungen att gå av i backen" typ. Har dock lite svårt med mina moppar som har 70cc. Sätter man en skruv i min sr50 så lär den varva sakta men säkert upp till 100 plus att man hör den 1km bort;) men på riejun så lär de funka med skruven. Men man har ju inte tid å skruva in den? Plus att man ligger oftast och toppar den när snuten kommer så då ser dom att du kör i "70". Tycker dock att polisen inte är vårt största hot när vi kör utan alla bilister som skickar fingret och dampar om mab vill köra om å dom blockerar bägge körfälten:/
Användarens profilbild
byYn
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 720
Blev medlem: 25 juli 2011, 01:22
Ort: Luleå

Inlägg av byYn »

skruva in den i farten kan man, gjort det flera gånger när farbror blå varit i närheten :)
Bild
Användarens profilbild
NOName?
Kinaraket
Inlägg: 973
Blev medlem: 23 april 2012, 19:50
Ort: Finland

Inlägg av NOName? »

lät intressant detdär, väntar på bilder
Användarens profilbild
draken
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 546
Blev medlem: 29 oktober 2012, 12:02

Inlägg av draken »

kommer guiden upp snart? väldigt intresserad!!
Derbi_pöjk skrev:
gilerahjärnan skrev:om polisen kommer så säger du fuck aina o drar ifrån.
så kommer snuten och säger fuck you och drar in körkortstillståndet....
TOAT
Elmoped
Inlägg: 78
Blev medlem: 7 september 2012, 17:19

Inlägg av TOAT »

Kom igen dåååå vi väntaar
Användarens profilbild
byYn
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 720
Blev medlem: 25 juli 2011, 01:22
Ort: Luleå

Inlägg av byYn »

Guiden är uppe
Bild
Användarens profilbild
DerbiZebbe
Elmoped
Inlägg: 68
Blev medlem: 20 oktober 2013, 10:33
Ort: Örebro

Inlägg av DerbiZebbe »

[quote="byYn"]Guiden är uppe[/quote]

Vart är guiden!? Lite efter men as bra ide!
Ekman
F.D Moderator
Inlägg: 4266
Blev medlem: 29 april 2010, 19:56

Inlägg av Ekman »

DerbiZebbe skrev:
byYn skrev:Guiden är uppe
Vart är guiden!? Lite efter men as bra ide!
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=50452
Slidercalle123
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 350
Blev medlem: 27 april 2013, 20:43

Inlägg av Slidercalle123 »

byYn skrev:Gör som jag borra i gashandtaget och gänga in en skruv som gör att man bara kan dra ca 3/4 gas, detta är väldigt bra och jag har aldrig behövt använda det men skruven är väldigt liten och syns knappt.

lovade mig själv att aldrig avslöja detta men nu är det snart bil som gäller så nu får ni andra användning för mitt knep :)
Fasen va smart :shock: men kör du med skruven i hela tiden? Bilder skulle va najs som sagt :D
EDIT: Oj sorry, såg inte att du hade lagt upp en guide
Skriv svar