tryckfjäder som inte orkade mer

Här kan du publicera all din media som du vill visa! Stuntmedia har en egen kategori.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
vicke1112
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 384
Blev medlem: 11 februari 2010, 20:44
Ort: billdal
Kontakt:

tryckfjäder som inte orkade mer

Inlägg av vicke1112 »

denna fjärden blev väl snygg? körde i fem min med 70cc. sen sa det pang och moppen dog. trodde vevstaken tittade ut genom blocket. en såg jag genom ventelationen i variatorkåpan. WTF??!! tänkte jag och öppnade. detta hittade jag :lol:

Bild

Bild

Bild[/img]
lärling på Agria Trädgårdsmaskiner i Kållered

fordon jag haft: piaggio ciao -87 bondtrimmad. piaggio nrg mc2 extreme -03 portad cylinder + effektrör. yamaha aerox -02 helrenoverad, stylad, stage6 70cc, mm. nuvarande fordon: gilera runner sp50 -03 portad och ombyggt rör. baotian cityrider -08 72cc, mm. aprilia SR50 ditech -01 portad. saab 900 -96
Användarens profilbild
Xpressen
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 648
Blev medlem: 1 juni 2012, 22:26
Ort: Skara

Inlägg av Xpressen »

Kvalitét i sitt ésse ;)
Gick något annat sönder? Låter som att det small till rätt högt :D
Användarens profilbild
vicke1112
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 384
Blev medlem: 11 februari 2010, 20:44
Ort: billdal
Kontakt:

Inlägg av vicke1112 »

allt klarade sig! det var org fjädern som hade varit med i 950mil. gissar på att den var så utmattad. den trycks ju ihop ett par gånger på 950 mil. så den pallade inte trycket ifrån 70cc. satte i en röd mk fjäder jag hade och den gick fint. dock bara 80km/h för hade org röret på. men det räckte som pendlarmoppe. man vill att det ska hålla i längden med
lärling på Agria Trädgårdsmaskiner i Kållered

fordon jag haft: piaggio ciao -87 bondtrimmad. piaggio nrg mc2 extreme -03 portad cylinder + effektrör. yamaha aerox -02 helrenoverad, stylad, stage6 70cc, mm. nuvarande fordon: gilera runner sp50 -03 portad och ombyggt rör. baotian cityrider -08 72cc, mm. aprilia SR50 ditech -01 portad. saab 900 -96
Skriv svar