Går grymt varmt, Vad tror ni kan vara fel?

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

xNo0ne
Elmoped
Inlägg: 39
Blev medlem: 26 juli 2012, 12:18
Ort: Örebro

Går grymt varmt, Vad tror ni kan vara fel?

Inlägg av xNo0ne »

Hejsan,

För någon månad sen när jag köpte min Rieju Drac 98 så Gick Kickfjädern av, Och då när jag bytte den märkte jag att Drev inpellern som sitter till vattenpumpen hade fått 1-2 Tänder nerslitna, Men tänkte inte så mkt mera på det, I dag när jag skruva med den så tkte jag den lät väldigt mkt ifrån Vattenpumps "huset" Körde iväg till Lidl o handla Chips sen tillbax, Den var Glö het i Cylindern, Är rädd att det ska gå åt helvete nu, Men tror ni det kan vara att Drevet är helt slut nu? Gummislangen mellan Pumpen och Kylaren är varm, Men i delningen som går mot Cylindern är sval, Kände dok inte på Slangen mellan Cylindern och Kylaren.

Väldigt Tacksam för snabba svar som går mot en lösning av detta problem, Ska snart riva isär den dok för Cylinder byte mm, Men är 5 mil till garaget -.-´
xNo0ne
Elmoped
Inlägg: 39
Blev medlem: 26 juli 2012, 12:18
Ort: Örebro

Re: Går grymt varmt, Vad tror ni kan vara fel?

Inlägg av xNo0ne »

xNo0ne skrev:Hejsan,

För någon månad sen när jag köpte min Rieju Drac 98 så Gick Kickfjädern av, Och då när jag bytte den märkte jag att Drev inpellern som sitter till vattenpumpen hade fått 1-2 Tänder nerslitna, Men tänkte inte så mkt mera på det, I dag när jag skruva med den så tkte jag den lät väldigt mkt ifrån Vattenpumps "huset" Körde iväg till Lidl o handla Chips sen tillbax, Den var Glö het i Cylindern, Är rädd att det ska gå åt helvete nu, Men tror ni det kan vara att Drevet är helt slut nu? Gummislangen mellan Pumpen och Kylaren är varm, Men i delningen som går mot Cylindern är sval, Kände dok inte på Slangen mellan Cylindern och Kylaren.

Väldigt Tacksam för snabba svar som går mot en lösning av detta problem, Ska snart riva isär den dok för Cylinder byte mm, Men är 5 mil till garaget -.-´
Tömde Kyllaren och kolla vad som hände när jag kicka, Om den snurra, O den verkar snurra utan problem när man kickar, Kanske bara blev varmt på grund utav vädret, Vet ej ännu, Får prova att köra imorgon o se vad som händer, Vad kan annars vara felet om den börjar gå varm?
Användarens profilbild
draken
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 546
Blev medlem: 29 oktober 2012, 12:02

Inlägg av draken »

kan vara dålig impeller så den inte får en riktig kraft å driva runt vattnet
Derbi_pöjk skrev:
gilerahjärnan skrev:om polisen kommer så säger du fuck aina o drar ifrån.
så kommer snuten och säger fuck you och drar in körkortstillståndet....
Användarens profilbild
Börniee
Gasres
Inlägg: 1526
Blev medlem: 16 september 2011, 20:00
Ort: Uddevalla

Inlägg av Börniee »

Min rrx värkar ha samma problem, har värmenypt dussintals ggr i såfall för den låste bakhjulet och stendog fick sedan gicka 20ggr sedan starta och sedan körde jag och sedan dog den xD
Kan det ha något med impellern?
Mitt Rieju Rrx Projekt
kjelle skrev:
moliki skrev:bara föra att man hänger på det här forumet så betyder det inte att man tänker sladda, drifta och leka runt med bilen man har som första bil.
Är du utrustad med penis kommer du att göra det.
xNo0ne
Elmoped
Inlägg: 39
Blev medlem: 26 juli 2012, 12:18
Ort: Örebro

Inlägg av xNo0ne »

draken skrev:kan vara dålig impeller så den inte får en riktig kraft å driva runt vattnet
Okej, Mjo har antagit det, Får se om Farsgubben kan komma in med Oljan, o Packnings Klistret så jag kan tömma Oljan o titta på den, Vet att den var lite små dålig från början jag köpte den, Men den Kylde bra tills nu, Inte dyrt att Byta dok, Men ett Irriterande skruvande / Tömmande när man ej har tillgång till garage i närheten :x
xNo0ne
Elmoped
Inlägg: 39
Blev medlem: 26 juli 2012, 12:18
Ort: Örebro

Inlägg av xNo0ne »

Börniee skrev:Min rrx värkar ha samma problem, har värmenypt dussintals ggr i såfall för den låste bakhjulet och stendog fick sedan gicka 20ggr sedan starta och sedan körde jag och sedan dog den xD
Kan det ha något med impellern?
Om den har nypit kanske du får gå över Kolven / Cylindern,
bara öppna och kolla impellern , Tråkigt o kladdigt skruvande men kan vara bra att deta om de funkar ;) Brukar ofta ha koll på värmen annars, Känner på slangen ofta när man har lekt mm :wink:
Skriv svar