Hjälp! Seg Derbi Senda Extreme.

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
Tobbz97
Elmoped

Hjälp! Seg Derbi Senda Extreme.

Inlägg av Tobbz97 »

Hej! Jag har en Derbi Senda extreme -06 som går helt okej. Problemet är att den går dåligt för att ha dragen plugg. Den gör allt från 50-60 beroende på om moppen är kall eller varm.
Det jag har gjort är:

Dragen plugg ur original rör.
Ostrypt CDI.
Dragen skorsten.
Bytt munstycke (storlek 78). Jag har prövat större men den gick bäst med denna storlek.

Jag vill inte ha något synligt trim som rör. Det jag är inne på nu är att byta ut luftburken mot ett luftfilter. Jag har hört att luftfilter inte gör allt för mycket med toppfarten men det spelar inte så stor roll eftersom det är mest axx jag är ute efter. Den har väl helt okej axx men det kan bli mycket bättre. Det sitter original drev på och jag vill inte dreva om för axx.

Det skulle uppskattas om någon kunde förklara mer exakt vad ett luftfilter skulle hjälpa på min Derbi. Andra förslag på trim som är mindre synliga uppskattas också! Tack för mig :)
Användarens profilbild
Holmen
Elmoped

Inlägg av Holmen »

Sportluftfilter.
Mer soppa = mer energi = mer axx
Typ enkelt förklaratt.
Användarens profilbild
KrooxTheStyler
Farsans gamla zündapp

Inlägg av KrooxTheStyler »

Holmen skrev:Sportluftfilter.
Typ enkelt förklaratt.
Nej.
CPI SM
Användarens profilbild
RammeA
Farsans gamla zündapp

Inlägg av RammeA »

Typ enkelt förklaratt.
fel, fel och fel...
för lite soppa=motorn går skit och orkar inte
för mycket soppa=den blir sur/dränkt och den orkar inte varva ur och kmr gå skit.

att byta cylinder eller förgasare syns ju inte på 1-2 metersavstånd ;)

finns typ inget annat som kan få din moppe att axxa bättre utan att det syns om du inte byter drev. 12/65 är tips om du bara vill ha axx
Användarens profilbild
Holmen
Elmoped

Inlägg av Holmen »

RammeA skrev:
Typ enkelt förklaratt.
fel, fel och fel...
för lite soppa=motorn går skit och orkar inte
för mycket soppa=den blir sur/dränkt och den orkar inte varva ur och kmr gå skit.

att byta cylinder eller förgasare syns ju inte på 1-2 metersavstånd ;)

finns typ inget annat som kan få din moppe att axxa bättre utan att det syns om du inte byter drev. 12/65 är tips om du bara vill ha axx
Lek inte tack, varför tror du den drar mer soppa? För att den tycker att det är kul? Nej för att den behöver det. Om den inte gör det blir den dyngsur. Finns mycket att förklara men jag skrev det lite kortfattat. Snälla få mig inte att skriva en hel guide.
Om den börjar bluddra då är lär man byta andra saker för att den ska klara av sportfiltret. Men den ger mer axx om du har rätt prylar till.
Skriv svar