Variatorbricka

Allt som rör Scootrar och inte passar in i de ovan nämnda kategorierna. Tips, lack mm

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

jllan
Elmoped
Inlägg: 1
Blev medlem: 9 juli 2013, 21:46

Variatorbricka

Inlägg av jllan »

Hej!
Helt okunnig om sånt här, fattar inget!
Ska sälja min moppe nu, när jag köpte den sa ägaren att variatorbrickan(?) var borttagen och det har jag ju fattat att det gör så att moppen går snabbare. Men nu när jag ska sälja den så vore det bra om jag sätter på en sån igen alternativt att köparen får med en ifall hen vill sätta på den igen. Vart köper man en sån och vad är det? Har en Speedfight 2 - 03, ingen eu-moppe
Bulten123
Elmoped
Inlägg: 108
Blev medlem: 24 juni 2013, 19:26

Inlägg av Bulten123 »

Variatorbrickan är att man byter variatorkåpa och sätter dit en "trim" variatorkåpa, vilket höjer effekten på motorn EXTREMT mycket. Om du vill fixa det så rådar jag dig att köpa en ny variatorkåpa på Twostroke.se som kostar bara några enstaka hundra
Det är inte lätt när det är svårt.
LaSlidur
Svårstartad skrothög
Inlägg: 315
Blev medlem: 20 oktober 2012, 19:06
Ort: Tyresö

Inlägg av LaSlidur »

Bulten123 skrev:Variatorbrickan är att man byter variatorkåpa och sätter dit en "trim" variatorkåpa, vilket höjer effekten på motorn EXTREMT mycket. Om du vill fixa det så rådar jag dig att köpa en ny variatorkåpa på Twostroke.se som kostar bara några enstaka hundra
wtf snackar du om? v-brickan är som ett på skruvat lock på själva variator skålen
Aerox med,
Motoforce 50cc sport
Leovince ZX
3.5g
Lindbergarn
Elmoped
Inlägg: 124
Blev medlem: 13 november 2012, 10:54
Ort: Täby

Inlägg av Lindbergarn »

Bulten123 skrev:Variatorbrickan är att man byter variatorkåpa och sätter dit en "trim" variatorkåpa, vilket höjer effekten på motorn EXTREMT mycket. Om du vill fixa det så rådar jag dig att köpa en ny variatorkåpa på Twostroke.se som kostar bara några enstaka hundra
Om du inte kan svaret hitta inte på massa skit då!! Skit kan man skriva på moppenet men nt på tsr!!
Felicia<3
yamaha dt<3
Användarens profilbild
Oliver96
Elmoped
Inlägg: 146
Blev medlem: 29 januari 2013, 13:10

Inlägg av Oliver96 »

Variator brickan sitter fast bakom variatorvikterna. Kolla youtube hur man kommer åt den. En bricka som sitter fast med 3 skruvar. Du kan kolla på easyparts.nl. Annars tror jag det är ganska svårt att få tag på en :?
Bild
Skriv svar