Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo
Det är äkta AM6 på dom, jag tycker dom ser rätt stabila ut men har aldrig provkört en. Ramen påminner om derbis. Hur lättmekade dom är ser man bäst om man tar en titt på den på riktigt eller en bild från rätt vinkel så man ser hur högt upp motorn sitter i jämförelse med tanken och ramen osv, till exempel Rieju MRT har en enorm yta att skruva på medans yamaha dt är skitjobbiga att skruva i. kollade några bilder på google och det såg helt okej ut om man vill byta cylinder eller skruva i förgasaren.YamahaMarcus skrev:
Tjenare kommit förbi peugeot xps och tycker dom är snygga och billiga mopeder till en ganska ny årsmodell (05-07 tillexempel) Finns både billiga sm och cross modeller, men jag undrar lite om nån här på forumet har en xps eller kan om dom.
1: Är det AM6 Original motor eller är det någon konstig kopia?
2: Hur är körning av peugeot xps är det en stabil moppe, mjuk sadel osv?
3: Är dom lätt mekade?
4: Håller dom för trimning?
Undrar detta då jag är lite sugen på en inom viss framtid då jag är sugen på att ha en bra moppe som jag slipper meka med allt för mycket och kunna ta mig till plats A till B. (Gäller även i skogen)
Sm eller crossdäck kommer inte spela nån roll för mig
Tacksam för seriösa svar!
byYn skrev:Det är äkta AM6 på dom, jag tycker dom ser rätt stabila ut men har aldrig provkört en. Ramen påminner om derbis. Hur lättmekade dom är ser man bäst om man tar en titt på den på riktigt eller en bild från rätt vinkel så man ser hur högt upp motorn sitter i jämförelse med tanken och ramen osv, till exempel Rieju MRT har en enorm yta att skruva på medans yamaha dt är skitjobbiga att skruva i. kollade några bilder på google och det såg helt okej ut om man vill byta cylinder eller skruva i förgasaren.
Dom håller nog som vilken moppe som helst för att trimma, är ju somsagt en vanlig AM6:a på och dom ser ju ändå hyfsat rejäla ut, paioligaffel som alla andra osv.
är då garanterat bättre än att trimma t.ex en drac vilket alla gör fastän dom inte har särskilt bra egenskaper för det.
Tack för svarG_Craft skrev:när jag test körde min kompis xps så tyckte jag att den var stabil och man satt ganska behagligt på den. men den var ganska slö för den var original.
så tror inte du kommer bli missnöjd om du köper en.
har hört att packboxarna i framgaffeln ska vara ett problem. ska vara ganska vanligt problem att de går sönder
Haha ne sånt får man taG_Craft skrev:aa men tror det är ganska vanligt med läckande packboxar på alla mopeder så det ska nog inte vara någon fara
Jag har en DT-R (-06) å jag har en kompis som har en -04 och båda har stora problem med framgaffeln, packboxarna är slut sedan länge. Verkar vara väldigt vanligt på Paioligafflar.G_Craft skrev:när jag test körde min kompis xps så tyckte jag att den var stabil och man satt ganska behagligt på den. men den var ganska slö för den var original.
så tror inte du kommer bli missnöjd om du köper en.
har hört att packboxarna i framgaffeln ska vara ett problem. ska vara ganska vanligt problem att de går sönder
Bra din peugeot vet man ju om Jasså vad var det för fel på effekten? Jag vill nämligen ha bra effekt upp till iallafall 75-80km/h gärna lite där till nåt du kan tipsa om angående det?saile96 skrev:jag har hafft en xps i 1,5 år nu och jag har inget att klaga på utan effekten.
stabil ram osv håller för allt jag utsatte den för
YamahaMarcus skrev:Bra din peugeot vet man ju om Jasså vad var det för fel på effekten? Jag vill nämligen ha bra effekt upp till iallafall 75-80km/h gärna lite där till nåt du kan tipsa om angående det?saile96 skrev:jag har hafft en xps i 1,5 år nu och jag har inget att klaga på utan effekten.
stabil ram osv håller för allt jag utsatte den för
Haha okej fan de låter grymt! Slipper man skruva sönder skiten för att den ska gå brasaile96 skrev:fick den dumma ideen att testa en ktm exc 125a efter de så är 110 slött
men vill du ha den att gå 84 så är de bara att plugga ur orginalröret och ställa in förgasaren helt drar alla urpluggade mopeder.
En polare har en XPS, det var jävligt seg original men så fort vi drog pluggen, satte dit biltemas fiddy filter o drog upp i munstycke så var den effektökningen jävligt stor Dock kan sadeln upplevas som väldigt liten o obekväm, har jag hört från flera hållYamahaMarcus skrev:
Tjenare kommit förbi peugeot xps och tycker dom är snygga och billiga mopeder till en ganska ny årsmodell (05-07 tillexempel) Finns både billiga sm och cross modeller, men jag undrar lite om nån här på forumet har en xps eller kan om dom.
1: Är det AM6 Original motor eller är det någon konstig kopia?
2: Hur är körning av peugeot xps är det en stabil moppe, mjuk sadel osv?
3: Är dom lätt mekade?
4: Håller dom för trimning?
Undrar detta då jag är lite sugen på en inom viss framtid då jag är sugen på att ha en bra moppe som jag slipper meka med allt för mycket och kunna ta mig till plats A till B. (Gäller även i skogen)
Sm eller crossdäck kommer inte spela nån roll för mig
Tacksam för seriösa svar!
Tack för seriöst svar låter bra:)Akki skrev:En polare har en XPS, det var jävligt seg original men så fort vi drog pluggen, satte dit biltemas fiddy filter o drog upp i munstycke så var den effektökningen jävligt stor Dock kan sadeln upplevas som väldigt liten o obekväm, har jag hört från flera håll
AM6 motor på så vitt jag vet. Enkelt och byta cylinder, skruva bara av sadeln, kylarkåporna o tanken o lossa lite på kylaren o smäll dit en 70 cc
Som personen ovan nämnde sitter motorn väldigt högt och man kommer åt saker enkelt, dock finns det mer insexskruv än hylsskruvar
Stadigt ram håller för trim o är allmänt rolig o köra!