Tjena! jag har en Rieju RRX 06 och hade tänkt att antingen köpa ett Hebo Escape Bufanda rör eller ett Metrakit Thrower rör. Sen också luftfilter, dreva om den så den får bättre toppfart, starkare kedja och 70 cc sport eller 70 cc hyper eller eventuellt 80cc och större munstycke såklart. Min fråga är: måste jag byta vev och lameler? eller är det något annat jag måste byta till den setup:en?
Senast redigerad av Oggee den 25 juni 2013, 16:32, redigerad totalt 1 gånger.
Omöjligt att säga då du inte har bestämt cylinder, kom tillbaks med några alternativ och förgasare MÅSTE du inte byta men du kommer få mycket mer effekt + att den kommer nog vara mer lättinställt med en någorlunda stor förgasare.
Okej, tackar hur mycket större förgasare typ? jag vet att originalförgasaren är väl 15 mm?
Hade tänkt mig typ 70cc sport cylinder eller 70cc hyper, men hyper känns som att moppen kommer slitas sjukt mycket + att veven slits väl snabbare då jag byter förgasare?
Njaa på ett sett då du får ut mer effekt och högre varv, men det som sliter på veven är ju mest om du har en kraftig cylinder som varvar väldigt mycket, du kan lätt köra orginalvev om du kör en sport cylinder och 19/21mm förgasare
Oggee skrev:Oh fan kan du rekommendera någon cylinder till den setup jag skrev (jag har AM6 motor)
Om du ska köra MK thrower rör så tycker jag du ska ha en Metrakit Handmade, båda cylindrarna ger bottendrag, så lär bli en skön vardagssetup.
Annars kan du ju alltid köra med Airsals 70cc(sport) eller (racing) dessa är lite mer högvarviga, alltså att effekten kommer lite högre upp i registret. Är väl dom snällaste cylindrarna som även ger effekt
Om jag kör i full fart och växlar ner en växel, så motorbromsar moppen, är det strypt membran då tro?
Tror det blir Hebo Escape röret, har hört att de går grymt bra med AM6 mototerna. I och med att jag inte pallar lägga 3k på vev och lameler så blir det nån 70cc sport , för hyper är väl inte så bra för veven kan pajja? Anyways, tack för info