Stunt LudiXx 4/9-13

Här ligger TSR:s egna projekt, t.ex. administrationens egna fordon.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
Roxxen96
F.D Crew
Inlägg: 3295
Blev medlem: 13 juni 2011, 18:25

Stunt LudiXx 4/9-13

Inlägg av Roxxen96 »

Tjenare, då vart det dags för mig att sätta igång med mitt "stunt projekt" utav min Ludix. Tänkte inleda med lite historia.

Historia

[spoiler]Jag har alltid varit lite intresserad av att stunta, man har ju sett så herrans massa stunt videos under ens år i moppe åldern. Blev lite så att det va något man alltid velat testa, och varför då inte testa det? Tycker det är lika bra att passa på när man ändå är ung och kan! :)

Hursomhelst så åkte jag till Jörlanda, Stenungsund och inköpte mig en Peugeot Ludix one årsmodell 2005. Den var i helt original skick och både i motorväg och utseende mässigt. Den hade gått 167 mil och var i riktigt fint skick. Gick som en klocka och allt var i sin ordning med både papper och moppe. 5000 kr fattigare så lastades den upp på flaket och rullade hemåt mot Göteborg.

Bild[/spoiler]


Mål

[spoiler]* Kunna dra bakhjul
* Ha roligt på vägen
* Lära mig mer om Peugeot motorn
* Njuta av livet[/spoiler]


Att göra

[spoiler]* Ta bort spegel [x]
* Ta bort bakstänka [x]
* Ta bort framstänka [x]
* Ta bort reflexer [x]
* Ta bort styrkåpor [x]
* Bort med b-läppen [x]
* Bort med bakblinkers [x]
* Titta original munstycket. [x] ( 56 )
* Plugga ur original röret [x]
* Titta original vikter [x]
[/spoiler]

Att köpa / införskaffa

[spoiler]* TNT Frontkåpa (Ludix) [x]
* Höjningssats [x]
* Styre [x]
* Munstycken [x]
* Tolva [x]
* Pegs [x]
* Styrstamm krom [x]
* Zx - trimmavgassystem [?]
* Vikter [x]
* Kopplingsfjädrar [ ][/spoiler]

Juni 2013.


[spoiler]Update 24 Juni 2013

Det första jag gjorde när jag kom hem med moppen var att ta bort lite saker som jag inte ville ha på. Såsom spegel, framstänka, bakstänka, reflexer, b*gläppen, bakblinkers och styrkåpor. Styre skall jag byta, har ett biltema hemma, men behöver bara köpa en styrstamm som jag tänkt göra om ett tag, ska ändå beställa massa saker till DRDN från www.easyparts.nl så tänkte beställa lite saker till Ludixen då med.

I förrgår (Lördags) så beställde jag en TNT frontkåpa (svart), munstyckes set från 60-82 samt en höjningssats.


Bild

Bild

Bild


Har börjat lite smått att köra bakhjul, går väl sisådär. Har fått ganska jobbiga valkar på vänster handen, vilket gör att jag för tillfället inte kan köra, låter det istället läka helt och sedan börja om på nytt. Samt att jag drog över och pajjade hela baklampan, därför jag håller på att få tag på en tolva. Men mer kommer väl när det händer något.

Har lite problem med att koppla in telefonen i datorn, händer inte någonting. Samsung kies som strular, har laddat ner det igen och avinstallerat flera gånger. Men det funkar fortfarande inte. Är du bra på detta och kan hjälpa mig, hör gärna av er då! Skulle vara tacksam för hjälp! :)


Aja det var allt för nu. / Jocke[/spoiler]


Augusti 2013.


[spoiler]Update 14 Augusti 2013



Tjenare, ledsen att man inte updaterat på ett tag. Men har haft mycket annat för mig under lovet och därför blir det inte mycket tid tillägnad mopederna. Dels för att Ludixen för tillfället står utan topplock. Gängorna till stiftet var helt kassa, så blev att slänga iväg nytt topplock, stift och packning. Tolvan är nu färdig svetsad och klar, luftburk sitter på, bytt lite munstycke, lackat styret och satt på styrstamm. Har även lackat min bakdämpar fjäder lila. Har även fått på pegs på sidorna och vid bakdämparen. Inte hänt så mycket mer tyvärr. Väntar för tillfället på topplocket och de andra, sen ska man börja köra igen.

Bild

Bild

Bild

Och för er som undrar hur min DRD ser ut nu för tiden så ser ni här. Undrar ni setup bara fråga.

Bild

Vet inte hur länge till jag kommer ha Ludixen heller, känner lite för att sälja den men får helt enkelt se vart tiden tar mig.

Allt för nu.


September 2013

Update 1/9-13

Tjenare, har fått hem topplocket för ett tag sen, nytt stift och packning som jag fick dit satt. Funkar prima! Den är så gott som färdig egentligen, det som jag vet nu är lite förgasar inställningar och byte av hjullager bak. Kan återkomma med lite filmer inom kort :)

/ Joakim[/spoiler]


Update 4 September 2013

Tjenare, eftersom jag mest grejat med Derbin den senaste tiden så har denna mest stått still. Den som fått köra mig fram och tillbaka några gånger bara dock! Fick mig lite tid över att fixa dit en peg på tolvan, sagt som gjort.


Bild

Återkommer.
Senast redigerad av Roxxen96 den 20 februari 2014, 10:08, redigerad totalt 7 gång.
Användarens profilbild
tetesnubben
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 496
Blev medlem: 20 november 2012, 20:42
Ort: Värmdö

Inlägg av tetesnubben »

Lycka till, Kommer att följas :)

Rekomenderar att skaffa tolva även när man tränar på bakhjulet, drog själv över innan jag köpt 12a så min bensin kåpa är inte så fin nu :lol:
Användarens profilbild
Xpressen
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 648
Blev medlem: 1 juni 2012, 22:26
Ort: Skara

Inlägg av Xpressen »

Kul med ludix projekt! :)
Användarens profilbild
YamahaMarcus
Traktor pöjken
Inlägg: 1287
Blev medlem: 29 februari 2012, 21:20
Ort: Ljungskile

Inlägg av YamahaMarcus »

Haha dra över är aldrig kul.. :) Kan nog bli bra, köpte min aerox i stenungsund också :)
Projekt:

Volvo Duett -66 - Såld
Rieju drac -03 ( http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=45767 Till Salu )
Yamaha Slider -12 -Såld
Yamaha Aerox -02 - Såld (http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=47350)
Volvo 244 -88 - Såld
Crescent Compact
Volvo 945 ltt -96
Bilprojekt finns på "Dahlqan" på Garaget.org
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew
Inlägg: 3785
Blev medlem: 19 oktober 2012, 12:07

Inlägg av Persson97 »

De är därför jag inte "vågar" stegra..
Kåpor är dyra och vill inte paja en massa :roll:
Blir säkert bra dehär! Lägg in lite videos med så man kan följa utvecklingen :wink:
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
Användarens profilbild
tacopaj
Volvo Power
Inlägg: 1381
Blev medlem: 30 augusti 2012, 14:08

Inlägg av tacopaj »

om du ska ha över bilder till datorn så sätt in minnesskortet i en adapter sen i datorn.
Bild
Members: tacopaj, Jonsson98, Voltfax
Användarens profilbild
Karlsson_98
Avstängd
Inlägg: 641
Blev medlem: 17 oktober 2012, 19:34
Ort: Årjäng

Inlägg av Karlsson_98 »

Ser bra ut! :)
Användarens profilbild
Roxxen96
F.D Crew
Inlägg: 3295
Blev medlem: 13 juni 2011, 18:25

Inlägg av Roxxen96 »

Update
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew
Inlägg: 3785
Blev medlem: 19 oktober 2012, 12:07

Inlägg av Persson97 »

Upp med lite videos! :)
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
Användarens profilbild
Roxxen96
F.D Crew
Inlägg: 3295
Blev medlem: 13 juni 2011, 18:25

Inlägg av Roxxen96 »

Update

Persson97: Yes ska försöka, vart väldigt dålig med det.. :roll:
Användarens profilbild
Roxxen96
F.D Crew
Inlägg: 3295
Blev medlem: 13 juni 2011, 18:25

Inlägg av Roxxen96 »

Update
SnakeTobbe
Elmoped
Inlägg: 2
Blev medlem: 11 september 2013, 19:44
Ort: Stunt föfan!

Inlägg av SnakeTobbe »

Tjenare, undrar bara vilken diameter det är på rören på 12an och var du köpte rören. Annars så va det ett grymt projekt!😃
Användarens profilbild
Roxxen96
F.D Crew
Inlägg: 3295
Blev medlem: 13 juni 2011, 18:25

Inlägg av Roxxen96 »

SnakeTobbe skrev:Tjenare, undrar bara vilken diameter det är på rören på 12an och var su köpte den. Annars så va det ett grymt projekt!😃
:D
Vet inte på rak arm nu vilken diameter det är. Det är iallafall mycket smalare än ramens diameter. Hade de liggandes hemma. Tack! Jag kan titta imorgon om du påminner mig.
Skriv svar