någon som vet märke? fyrhjuling

Alla övriga frågor som INTE har med motor eller felsökning att göra.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
FiggeFerrum
Elmoped
Inlägg: 73
Blev medlem: 25 april 2013, 19:43
Ort: Pundarkvarten

någon som vet märke? fyrhjuling

Inlägg av FiggeFerrum »

Tjena! Någon som vet vad det här är för märke? Eller vad det e för motor?
En kina fyrhjuling på ca 40cc som startar på bromsrengöring men dör efter 5 sekunder

http://img836.imageshack.us/img836/3391 ... 43ff17.jpg

Laddar upp från luren så kan inte infoga en bild
Bild
Användarens profilbild
skogen_swe
Gasres
Inlägg: 1608
Blev medlem: 8 november 2007, 21:45

Inlägg av skogen_swe »

skulle också vela veta, dom typ kallas bara för mini quad och dom krånglar en hel de, dom har samma motor som minicross 49cc och minimoto 49cc

soppa kranen brukar vara boven om inte de så är det förgasaren kolla huvudmunstycket, säger inte i förväg va de kan vara du får öppna kolla och ta ett gått skratt :shock:

min var sprillans ny och gick bara i gång med ett sup in i cylindern genom tändstiftet åkte på köpa förgasare så gick den fin fint tipsar att köpa 15mm ställbara förgasare, trixa med 2 skruvar som ställer in bränsle mängd och den kommer gå som ett skott :D
Användarens profilbild
FiggeFerrum
Elmoped
Inlägg: 73
Blev medlem: 25 april 2013, 19:43
Ort: Pundarkvarten

Inlägg av FiggeFerrum »

skogen_swe skrev:skulle också vela veta, dom typ kallas bara för mini quad och dom krånglar en hel de, dom har samma motor som minicross 49cc och minimoto 49cc

soppa kranen brukar vara boven om inte de så är det förgasaren kolla huvudmunstycket, säger inte i förväg va de kan vara du får öppna kolla och ta ett gått skratt :shock:

min var sprillans ny och gick bara i gång med ett sup in i cylindern genom tändstiftet åkte på köpa förgasare så gick den fin fint tipsar att köpa 15mm ställbara förgasare, trixa med 2 skruvar som ställer in bränsle mängd och den kommer gå som ett skott :D
Soppakranen såg bra ut, och igår när vi skruvade loss flottörskålen så låg munstycken och flöt där, antar att det va det du syftade på :D
Bild
Användarens profilbild
skogen_swe
Gasres
Inlägg: 1608
Blev medlem: 8 november 2007, 21:45

Inlägg av skogen_swe »

FiggeFerrum skrev:
skogen_swe skrev:skulle också vela veta, dom typ kallas bara för mini quad och dom krånglar en hel de, dom har samma motor som minicross 49cc och minimoto 49cc

soppa kranen brukar vara boven om inte de så är det förgasaren kolla huvudmunstycket, säger inte i förväg va de kan vara du får öppna kolla och ta ett gått skratt :shock:

min var sprillans ny och gick bara i gång med ett sup in i cylindern genom tändstiftet åkte på köpa förgasare så gick den fin fint tipsar att köpa 15mm ställbara förgasare, trixa med 2 skruvar som ställer in bränsle mängd och den kommer gå som ett skott :D
Soppakranen såg bra ut, och igår när vi skruvade loss flottörskålen så låg munstycken och flöt där, antar att det va det du syftade på :D
nja inte riktigt jag fick uppleva ett annat problem, fanns inget hål överhuvudtaget i munstycket :D

kolla om stiftet är blött min gjorde en skum grej och fyllde hela avgasröret med bensin alltid så man fick hålla den rakt upp och sen värma stiftet med tändare och sen vare bara dra uta helvete tills den startade
Användarens profilbild
FiggeFerrum
Elmoped
Inlägg: 73
Blev medlem: 25 april 2013, 19:43
Ort: Pundarkvarten

Inlägg av FiggeFerrum »

skogen_swe skrev:
FiggeFerrum skrev:
skogen_swe skrev:skulle också vela veta, dom typ kallas bara för mini quad och dom krånglar en hel de, dom har samma motor som minicross 49cc och minimoto 49cc

soppa kranen brukar vara boven om inte de så är det förgasaren kolla huvudmunstycket, säger inte i förväg va de kan vara du får öppna kolla och ta ett gått skratt :shock:

min var sprillans ny och gick bara i gång med ett sup in i cylindern genom tändstiftet åkte på köpa förgasare så gick den fin fint tipsar att köpa 15mm ställbara förgasare, trixa med 2 skruvar som ställer in bränsle mängd och den kommer gå som ett skott :D
Soppakranen såg bra ut, och igår när vi skruvade loss flottörskålen så låg munstycken och flöt där, antar att det va det du syftade på :D
nja inte riktigt jag fick uppleva ett annat problem, fanns inget hål överhuvudtaget i munstycket :D

kolla om stiftet är blött min gjorde en skum grej och fyllde hela avgasröret med bensin alltid så man fick hålla den rakt upp och sen värma stiftet med tändare och sen vare bara dra uta helvete tills den startade
gjorde rent hela förgasarn och då gick den, inte snabbt men framåt! :lol:
Bild
Skriv svar