Katalysator på Derbi Senda

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

tratthalvan
Svårstartad skrothög
Inlägg: 219
Blev medlem: 1 augusti 2012, 13:04
Ort: Sundsvall

Katalysator på Derbi Senda

Inlägg av tratthalvan »

Tjena, jag har en Senda X-Race och har läst att det finns katalysator på originalröret till den. Men i så fall vart ska den sitta? Jag är inte säker på att jag ens har ett originalrör utan börjar nästan tro att jag har ett pluggat trimrör på.. Jag kollade i mitten av avgasröret men allt sitter ihopsvetsat.
Användarens profilbild
Jakzu
TGR:s BIIIIAAAATCH
Inlägg: 716
Blev medlem: 13 januari 2013, 22:12
Ort: ulricehamn

Inlägg av Jakzu »

Lägg upp en bild på röret så att vi vet om det är original eller ej!
tratthalvan
Svårstartad skrothög
Inlägg: 219
Blev medlem: 1 augusti 2012, 13:04
Ort: Sundsvall

Inlägg av tratthalvan »

Jakzu skrev:Lägg upp en bild på röret så att vi vet om det är original eller ej!
Vinner knappast pris för årets fotograf men hoppas det går att utgöra efter dessa bilder:

Bild

Bild

är ljuddämparen original btw? jag har inte gjort några ändringar sedan jag köpte mopeden begagnat så jag har ingen aning.
Bild
Användarens profilbild
Harrre
Elmoped
Inlägg: 107
Blev medlem: 10 april 2012, 22:55

Inlägg av Harrre »

Röret är då original allt, svetsat är det för att det är ett nyare originalrör och katalysatorn sitter i röret. Ljudämparn är dock inte original, ser ut att vara en gianelli ljudämpare. :)
tratthalvan
Svårstartad skrothög
Inlägg: 219
Blev medlem: 1 augusti 2012, 13:04
Ort: Sundsvall

Inlägg av tratthalvan »

Harrre skrev:Röret är då original allt, svetsat är det för att det är ett nyare originalrör och katalysatorn sitter i röret. Ljudämparn är dock inte original, ser ut att vara en gianelli ljudämpare. :)
Finns det någon strypning i denna ljuddämpare? Det är Möjligt att det är en MK-ljuddämpare för att det finns några MK-klistermärken. Vilka strypningar finns f.ö. i detta avgasrör? Det är en X-race 04...
Användarens profilbild
Asddfgf4
Motorsmurfen
Inlägg: 933
Blev medlem: 28 augusti 2012, 19:20
Ort: Horred

Inlägg av Asddfgf4 »

sitter la förmoligen dom vanliga pluggarna, i myningen och kanske i änden (början på mellanröret). DÄr brukar pluggarna sitta. Ljuddämparna har oftast inte pluggar, är det en gianelli dämpare finns det inga pluggar om jag förstått rätt :P
Bild
Användarens profilbild
Mura
King of the street
Inlägg: 2743
Blev medlem: 22 september 2008, 20:38
Ort: nyhamnsläge

Inlägg av Mura »

man ser ju blindtarmen. det är en plugg!


ser ut som en gianelli dämpare :roll:
Skriv svar