tolva eller hål i skrämen?

Allmänna mopeddiskussioner helt enkelt. Allt mellan himmel och jord dock med inriktning på moped.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

moppenerd
Svårstartad skrothög
Inlägg: 185
Blev medlem: 8 juli 2012, 20:08
Ort: Hallstavik

tolva eller hål i skrämen?

Inlägg av moppenerd »

tjenare, är så att jag ska stunta med min moppe nu och undrar om man ska sattsa på fyrkantigt hål i bakskärmen eller göra en tolva till den tro? :) är de olagligt att ha hål där i skrämen eller? hört olika men vill höra med er moppepojkar här också :)

mvh
Användarens profilbild
Mura
King of the street
Inlägg: 2743
Blev medlem: 22 september 2008, 20:38
Ort: nyhamnsläge

Inlägg av Mura »

är det en eu moped är ALLT olagligt.. polisen bryr sig över ett hål tror dock dom har synpunkter på en 12a.
moppenerd
Svårstartad skrothög
Inlägg: 185
Blev medlem: 8 juli 2012, 20:08
Ort: Hallstavik

Inlägg av moppenerd »

det är en 30 moppe :) om jag skulle komma på bakhjulet o blåagubbarna ser mig va händer då? :/
Användarens profilbild
Jakzu
TGR:s BIIIIAAAATCH
Inlägg: 716
Blev medlem: 13 januari 2013, 22:12
Ort: ulricehamn

Inlägg av Jakzu »

moppenerd skrev:det är en 30 moppe :) om jag skulle komma på bakhjulet o blåagubbarna ser mig va händer då? :/
Du får köra på bakhjulet bara du inte utsätter andra för fara :)
moppenerd
Svårstartad skrothög
Inlägg: 185
Blev medlem: 8 juli 2012, 20:08
Ort: Hallstavik

Inlägg av moppenerd »

så jag kan komma på en huvudled o körabakhjulet bara jag inte sätter nån i fara? :D har hört att kortet kan bli indraget o böter o dom tar moppen för mig :/ :)
Användarens profilbild
kjsebbe
Svårstartad skrothög
Inlägg: 285
Blev medlem: 19 december 2011, 12:34
Ort: Haparanda

Inlägg av kjsebbe »

moppenerd skrev:så jag kan komma på en huvudled o körabakhjulet bara jag inte sätter nån i fara? :D har hört att kortet kan bli indraget o böter o dom tar moppen för mig :/ :)
Nej, det får du inte göra. Det är olagligt att stunta på vägen och som du sa så kan kortet bli indraget och så kan du få böter, men jag tror inte de bryr sig om du stuntar lite på en tom parkering eller liknande.
Bild
asti27
Svårstartad skrothög
Inlägg: 265
Blev medlem: 3 augusti 2012, 18:33
Ort: Kvicksund

Re: tolva eller hål i skrämen?

Inlägg av asti27 »

moppenerd skrev:tjenare, är så att jag ska stunta med min moppe nu och undrar om man ska sattsa på fyrkantigt hål i bakskärmen eller göra en tolva till den tro? :) är de olagligt att ha hål där i skrämen eller? hört olika men vill höra med er moppepojkar här också :)

mvh

kör med tolva beroende på om det finns mycket delar till din moppe eller inte, som till betan, finns typ inga kåpor till den så valde att bygga tolva istället :P
david96 skrev:killar låt han köra ihjäl sig, YOLO fittest survive, dumma dör ut och deras gener går inte vidare :)
asti27
Svårstartad skrothög
Inlägg: 265
Blev medlem: 3 augusti 2012, 18:33
Ort: Kvicksund

Re: tolva eller hål i skrämen?

Inlägg av asti27 »

moppenerd skrev:tjenare, är så att jag ska stunta med min moppe nu och undrar om man ska sattsa på fyrkantigt hål i bakskärmen eller göra en tolva till den tro? :) är de olagligt att ha hål där i skrämen eller? hört olika men vill höra med er moppepojkar här också :)

mvh

kör med tolva beroende på om det finns mycket delar till din moppe eller inte, som till betan, finns typ inga kåpor till den så valde att bygga tolva istället :P
david96 skrev:killar låt han köra ihjäl sig, YOLO fittest survive, dumma dör ut och deras gener går inte vidare :)
Användarens profilbild
skogen_swe
Gasres
Inlägg: 1608
Blev medlem: 8 november 2007, 21:45

Inlägg av skogen_swe »

gjorde aldrig hål eller hade 12a på min Rieju drac gick fint ändå och stå på sadeln och dra cirklar inga problem så gjorde aldrig nå modifiering, vet jag ju inte hur mycket de hade underlättat om jag hade haft men sket i de :/

om dom ser dig stegra på gator eller så då kan dom ge böter för vårdslöshet i trafik?! ej 100% om de va så :roll: kompisen fick ju böter när han drog en kort wheelie på en bensin mack med sin eu 4hjuling 500kr böter fick han och inge annat

läs här mer om de där med polis och hur de står till http://www.twostrokerider.se/fragor-til ... -december/
Användarens profilbild
FreZz
Sundsvall Audi Ligist
Inlägg: 1672
Blev medlem: 3 juni 2012, 10:13
Ort: Sundsvall

Inlägg av FreZz »

Jakzu skrev:
moppenerd skrev:det är en 30 moppe :) om jag skulle komma på bakhjulet o blåagubbarna ser mig va händer då? :/
Du får köra på bakhjulet bara du inte utsätter andra för fara :)
va snackar du i :P man får inte köra på bakhjulet någonstans på almän väg/plats det måste vara inhägnat område om det ska vara lagligt
Quattro lyfe
Skriv svar