ny moppe

Alla övriga frågor som INTE har med motor eller felsökning att göra.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

IcecoldBullet
Elmoped
Inlägg: 68
Blev medlem: 30 maj 2012, 11:47
Ort: Tuve

ny moppe

Inlägg av IcecoldBullet »

Nu är det dags att skaffa ny moppe till sommaren och undrar vilken som är bäst? Vill ha en som har bra axx och toppar ca 65-70 med dragen v-ring eller andra osynliga trim (helst inte plugget i röret).

Just nu står det mellan gilera stalker, yamaha slider och ludix blaster. Har dock hört att yamaha slider går väldigt snabbt sönder. Enligt mina kompisar är gilera stalker bästa valet, men är öppen för andra moppar också, kom med alternativ, helst folk med egen erfarenhet av det.

Tack i förhand!
Lindbergarn
Elmoped
Inlägg: 124
Blev medlem: 13 november 2012, 10:54
Ort: Täby

Inlägg av Lindbergarn »

Har också hört att slider går sönder fort:s satsa helst på en blaster:D de är snygga och har bra motor. iaf skulle jag ta det:D
Felicia<3
yamaha dt<3
Användarens profilbild
Jakzu
TGR:s BIIIIAAAATCH
Inlägg: 716
Blev medlem: 13 januari 2013, 22:12
Ort: ulricehamn

Inlägg av Jakzu »

Alla mopeder är skit. Något som jag har insätt. Bara att några kanske är lite bättre skit :)
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem
Inlägg: 5102
Blev medlem: 2 februari 2012, 23:42

Inlägg av david96 »

alla dem du sa är rba och håller kvalitet och kommer itne gå SÖNDER!

hade valt blastern, den har låg drevning så är stark original

blastern är lite större och snyggare än snaken, men snaken är ju lättare och luftkyld
Senast redigerad av david96 den 1 juni 2013, 22:24, redigerad totalt 1 gånger.
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
IcecoldBullet
Elmoped
Inlägg: 68
Blev medlem: 30 maj 2012, 11:47
Ort: Tuve

Inlägg av IcecoldBullet »

De är ju äckligt små också, jag är 1,76, har provkört en ludix snake och gilera stalker. Stalkern var skönast och snaken var lite för liten.
Användarens profilbild
derbigp1open-10
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 711
Blev medlem: 13 maj 2011, 14:30
Ort: uppsala

Inlägg av derbigp1open-10 »

piaggio-motorn är ju bäst, så stalkern ligger ju bra till, en helt annan sak är ju att stalker är så fula att jag skulle skämmas om jag hade en, no offense!

om du nu inte har som krav att det ska vara en lätt moppe att stunta med, tar det för givet då du bara hade såna som ideér men annars, så kör på runner :)
IcecoldBullet
Elmoped
Inlägg: 68
Blev medlem: 30 maj 2012, 11:47
Ort: Tuve

Inlägg av IcecoldBullet »

derbigp1open-10 skrev:piaggio-motorn är ju bäst, så stalkern ligger ju bra till, en helt annan sak är ju att stalker är så fula att jag skulle skämmas om jag hade en, no offense!

om du nu inte har som krav att det ska vara en lätt moppe att stunta med, tar det för givet då du bara hade såna som ideér men annars, så kör på runner :)
Nejdå, vill bara ha en som kommer lätt upp till 70 med bara dragen v-ring och har ganska bra acc. Vill ju inte hamna bakom mina kompisar om den går i 60 med sletet acc.
Användarens profilbild
derbigp1open-10
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 711
Blev medlem: 13 maj 2011, 14:30
Ort: uppsala

Inlägg av derbigp1open-10 »

jag själv har ju piaggiomotor i min Derbi gp1 open och de är samma motor i gilera runner lc,, min gick riktigt bra och hade grymt axx med dragen v-ring!
jag röstar för piaggio lc, för dem går bäst iaf! , då har jag sagt mitt iaf :P
Användarens profilbild
rärox
Kinaraket
Inlägg: 858
Blev medlem: 2 februari 2013, 00:31
Ort: Bålsta

Inlägg av rärox »

IcecoldBullet skrev:De är ju äckligt små också, jag är 1,76, har provkört en ludix snake och gilera stalker. Stalkern var skönast och snaken var lite för liten.

Äh vafan, jag är 183 och får plats på i princip allt.
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew
Inlägg: 3785
Blev medlem: 19 oktober 2012, 12:07

Inlägg av Persson97 »

jag är 172 cm och tycker att alla skotrar är små och konstiga^^
så det är väll smak och tycke där.
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
Användarens profilbild
tobbepihl
Svårstartad skrothög
Inlägg: 178
Blev medlem: 22 oktober 2010, 17:36
Kontakt:

Inlägg av tobbepihl »

IcecoldBullet skrev:De är ju äckligt små också, jag är 1,76, har provkört en ludix snake och gilera stalker. Stalkern var skönast och snaken var lite för liten.
vad fan snackar du om jag har en snake och är 1.84 lång den är inte ens i närheten av att vara för liten haha :)
IcecoldBullet
Elmoped
Inlägg: 68
Blev medlem: 30 maj 2012, 11:47
Ort: Tuve

Inlägg av IcecoldBullet »

tobbepihl skrev:
IcecoldBullet skrev:De är ju äckligt små också, jag är 1,76, har provkört en ludix snake och gilera stalker. Stalkern var skönast och snaken var lite för liten.
vad fan snackar du om jag har en snake och är 1.84 lång den är inte ens i närheten av att vara för liten haha :)
Den är obekväm och mina fötter får inte plats på plattan eller vad det heter.
Skriv svar