Värmeskydd till avgasrör

Allt övrigt snack om mopeder som inte faller in de övre kategorierna. Tips, lack mm

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
Harrre
Elmoped
Inlägg: 107
Blev medlem: 10 april 2012, 22:55

Värmeskydd till avgasrör

Inlägg av Harrre »

Hoj. På sista tiden har jag åkt mycket med shorts då det är dövarmt vissa dagar. Då och då bränner jag mig och rycker till lite, ingen fara :)

Men för säkerhetens skull har jag tänkt att fixa något sorts skydd på kröken. (MK thrower)

Har funderat på att kanske svetsa på skyddet ifrån originalröret eller använda avgasbandage. Funkar de och vad är bästa?

Alla ideér och tips är välkommna! ;)
Användarens profilbild
DerbiKoffe
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 730
Blev medlem: 31 oktober 2011, 19:25

Re: Värmeskydd till avgasrör

Inlägg av DerbiKoffe »

Harrre skrev:Hoj. På sista tiden har jag åkt mycket med shorts då det är dövarmt vissa dagar. Då och då bränner jag mig och rycker till lite, ingen fara :)

Men för säkerhetens skull har jag tänkt att fixa något sorts skydd på kröken. (MK thrower)

Har funderat på att kanske svetsa på skyddet ifrån originalröret eller använda avgasbandage. Funkar de och vad är bästa?

Alla ideér och tips är välkommna! ;)
Svetsa på originalet, eller köp en ny och svetsa på :)
Jag har inte misslyckats, jag har bara funnit hundra tusen sätt som inte fungerar!

Kolla gärna in mitt gamla projekt :D

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=46183
Användarens profilbild
skogen_swe
Gasres
Inlägg: 1608
Blev medlem: 8 november 2007, 21:45

Inlägg av skogen_swe »

avgasbandage får du röret och rosta mer om du stöter dig på pölar och fuktit väder ofta annars ska de inte va nå problem :)

går ju också svetsa fast skyddet kom i håg bara att rost skydda. lacka den svart annars också samtidigt med värmebeständig färg så ser de ut som org rör också :P
Skriv svar