Ta bort onödiga kablar - vilka?

Allt som har med motor/trimning för "övriga mopeder" att göra.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Nyklamrat
Elmoped
Inlägg: 2
Blev medlem: 27 maj 2013, 11:20

Ta bort onödiga kablar - vilka?

Inlägg av Nyklamrat »

Tjena har en liten Kina skit moppe som jag tänkte råtrimma :) vill ha bort onödiga sladdar osv. men vilka sladdar kan jag ta bort och vilka måste jag ha kvar? inga lysen, ingen hastighetsmätare, ingen tankmätare. men elstart ska jag ha kvar :) så vilka kablar kan jag ta bort? någon som vet?


Moppen är en Giantco sprint Årsmodell 2006.
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

De kan man inte säga bara sådär, det går bara att säga om man har kablarna i handen och ser vart dom tar vägen. Kanske på sin höjd om man kan kolla ett elschema.

Du får helt enkelt identifiera de kablar som leder till de komponenter som du vill ha kvar och ta bort resten, eller ta hjälp av någon som förstår sig på elen.
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Nyklamrat
Elmoped
Inlägg: 2
Blev medlem: 27 maj 2013, 11:20

Inlägg av Nyklamrat »

bensinskalle skrev:De kan man inte säga bara sådär, det går bara att säga om man har kablarna i handen och ser vart dom tar vägen. Kanske på sin höjd om man kan kolla ett elschema.

Du får helt enkelt identifiera de kablar som leder till de komponenter som du vill ha kvar och ta bort resten, eller ta hjälp av någon som förstår sig på elen.
Vet du någon bra hemsida med sprängskisser eller något liknande?
Användarens profilbild
Fredd_e
Road-rage
Inlägg: 872
Blev medlem: 24 december 2010, 21:14
Ort: Malmö

Inlägg av Fredd_e »

ja satan va den blir vråltrimmad när man tar bort kablarna...
jag har kollat på några kina elsystem och dem är klyddiga som fan hur många sladdar som helst och alla går till samma saker
Skriv svar