For de som evt så på Mopedportalen.com, hadde jeg en Livestream på Twitch.tv i går kveld, hvor jeg bygde R/T motoren. Ble ikke helt ferdig da!
Vel! Jeg kom godt igang i kveld / natt! Ferdig med porting, nesten med squish ++
Kommer bilder lenger nede!
I morra må jeg bytte til helt nye veivlagre, ordne squishen helt, montere sylinder, montere og stille EPROM ++
Eneste problemet jeg hadde, var at squishen ble for liten. Er jo beregnet til skuter og litt kortere veiv om jeg ikke husker riktig.
Så endte opp med 0,3 i squish med alle pakningene. Må bruke noen av de pakningene jeg har liggende og få squishen opp til 0,5!
Så blir tut å kjør!
Under Matchporting
Bah... Opp og porte mer (glemte den lengre veiva og derfor tar i veivhuset.)
Malossi Innsugskit!
Her er mer!!!
Sleit med nettet, så ble ikke noe livestream...
Klar for helt nye lagre (igjen)
(TO MUCH PORN IN ONE PIC!! )
Og da var alt montert! Squish stilt til 0,52. Fortenning stilt til 3,2. Og tipper jeg begynner på 145 dyse.
Eksosadapteret passet forresten 100% i ProRace potta, så da blir det å bruke det som fulgte med, og ikke det til skruefester jeg kjøpte fra Tyskland.
Filmen ble det ikke noe av da kameraten min hadde brukt opp alt av batteri på skuterkjøring pø vann. Men kan love at den kommer i løpet av uka så fort som mulig!
Takker for støtten og for all del ikke ferdig!
Må få en skriftlig oppdatering av alt nå, føler det ble veldig rotete
Det hele begynte tidlig i går da jeg måtte begynne med å demontere Maxima motoren fra gileraen.
Deretter måtte jeg ta malossi fjørene og clutch skruene fra Maxima motoren og over på Stage6 motoren (har ikke to par )
Etter at dette gikk klokkeklart, var det å begynne monteringen av Stage6 motoren.
Alt gikk ganske greit helt til jeg kom til bolten gjennom svingarmen, ramma og motoren. Bruker dette til å utrykke hvor ELENDIG DEN MØKKABOLTEN ER LAGET OG IKKE TÅLER EN DRITT! Dette er minst den 245. ganger jeg gjenger den opp (ja, jeg må få meg en ny).
Vel, etter en halvtime med styring (pappa var ikke hjemme, så hadde ikke utstyr til å gjenge den opp igjen.) Så fikk jeg det endelig til og den ble montert!
Men problemene tok ikke slutt der... Bestemte meg nå for å montere forgasseren. (keihin 28 pwk med Stage6 Innsugstrakt og XL filter). Men nei, innsugstrakten + filter ble alt for tykt for ramma, og det gikk ikke. Så derfor ble det et nytt type filter (Marinius edition). Altså Innsugstrakten med stage6 Twist filteret montert utenpå (ikke plastikken, BARE filteret fra Twisten), kan få vist dere et bilde etterpå!
Dette for å få maks mulig luft med hjelp av innsugstrakten og også skjerme litt for stener og rusk.
Vurderte egentlig veldig å kjøre uten filter ettersom Voca bakplata skjermer VELDIG for bakhjulet, og det ikke ville vært noe problem. Men for sikkerhetsskyld lagde jeg mitt eget filter
Deretter gikk jeg videre til eksosen. Nå viste det seg at sylinderen med adapterplaten gjør at eksosutgangen kommer veldig langt opp, og derfor ikke plass til Pro Race Competition Thrower potta....
Eneste som nå passet er Yasuni R2 overgangen som har en ''knekk'' i seg og derfor går akkurat! (på millimeteren )
Men det gikk jo som sagt til slutt!
Så begynner jeg tilslutt å fylle vann på kjølesystemet. NEEEEI, alt vannet renner ut under adapterplaten
Dette var resultatet i bunnpakninger som bare ligger rundt selve sylinderen og ikke der vannet er (er jo ikke beregnet til at vannet skal gå der, så er jo egentlig forståelig).
Jeg tyr til mitt ''lille'' lager av deler, og finner selvfølgelig squishpakninger til nye typen Derbi, som da passer her i dette tilfellet.
Med Squish på 0,5 og ingen vannlekasjer, fortsetter jeg som vanlig.
Må bare understreke her hvor LATTERLIG enkelt det var å demontere sylinderen!! Det var jo bare å ta av boltene som fester sylinderen i adapterplaten, så kan alt demonteres i en del!!!
Moving on!
IT'S ALIVE!
Starter og går fint!
Innstillinger:
145 dyse, 48 tomgang ( tror det var 48, står enda fra den gangen jeg hadde Xtreme motoren) og klipset på; midten.
Kjører en tur og merker at dette går veldig bra! For å være sikker dyser jeg opp til 150 og ser hvordan den oppfører seg. Da druknet den bare, noe som indikerer at jeg er på rett vei (NED i dysestørrelse).
Monterer deretter 142 og nå går den enda bedre!
På dette punktet går alt som smurt og jeg tar meg en kjøretur på rundt 2-3 mil til kameraten min.
Merker at tomgangsdysa er litt stor, så; denne skal jeg stille i dag.
Nesten som den dauer idet jeg girer og gasser (ikke missforstå, forklaringen min suger og jeg VET at det ikke er for liten dyse / nåla) Har gjort dette et par ganger nå
Finner ut at kamerat hans er tom for batteri, og resten av kvelden går til Empire Earth lan men en kameratgjeng
Hjem klokka 4 uten lys
Det var vel det meste! kommer mer i dag / morra, nå må jeg på studio!
Det er sant! Må nesten legge dette til:
FYYY SOM DEN DRAR I KICKET! (som er ganske høyt)!
Tenk med PR potta
Gjør som jeg ser på facebook sidene deres! ''Hiss/Diss?''
[/img][/url]