Övertala föräldrarna till stuntmoppe?

Har du frågor kring stunting, ställ dom här!

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

DerbiAndreas
Svårstartad skrothög
Inlägg: 189
Blev medlem: 9 maj 2013, 20:50

Övertala föräldrarna till stuntmoppe?

Inlägg av DerbiAndreas »

Hej, jag har börjat träna lite att köra på bakhjulet med min Derbi Senda DRD pro, dock är jag lite rädd att "faila" å förstöra nån kåpa eller nåt för att delar till min special edition är RIKTIGT SVÅRT att hitta. Och då tänkte mig att skaffa en Derbi Senda Xtreme 05a eller något annat billigt. Derbi måste det va iallafall :D Så tar jag typ 13/53 drevning eller nåt på så lär jag komma upp på bakhjulet med lite träning. Dock är det ett problem... Jag vet inte hur jag ska säga det till mina föräldrar att jag vill ha en stuntmoppe... Dom är lite av "den säkra typen" såg mig på bakhjulet med bmxen på vägen så blev det jävla liv... Men några bra förslag hur jag kan övertala dom?
Användarens profilbild
suzukiwheelier
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 602
Blev medlem: 10 april 2012, 13:50
Ort: vasa,finland

Inlägg av suzukiwheelier »

säg bara som de är att du vill ha en lite sämre moppe för du är rädd att förstöra din andra ;)

Farsan vet om att jag stuntar mycke och har visat han alla mina klipp på youtube, bryr sig inte så mycke enda han sagt är när ja tar plåtskraap är att ja inte ska förstöra baklampan :)

Mamma var lite arg i början men sen när hon såg att ja klara av de bra sa hon bara, släpp ner den när du möter bilar eller ser en bil och kör förihelvete inte om nån på bakhjulet :D

13/53 fungerar bra ostrypt
Användarens profilbild
Thoz3
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 774
Blev medlem: 6 januari 2013, 17:59
Ort: whop whop

Re: Övertala föräldrarna till stuntmoppe?

Inlägg av Thoz3 »

DerbiAndreas skrev:Hej, jag har börjat träna lite att köra på bakhjulet med min Derbi Senda DRD pro, dock är jag lite rädd att "faila" å förstöra nån kåpa eller nåt för att delar till min special edition är RIKTIGT SVÅRT att hitta. Och då tänkte mig att skaffa en Derbi Senda Xtreme 05a eller något annat billigt. Derbi måste det va iallafall :D Så tar jag typ 13/53 drevning eller nåt på så lär jag komma upp på bakhjulet med lite träning. Dock är det ett problem... Jag vet inte hur jag ska säga det till mina föräldrar att jag vill ha en stuntmoppe... Dom är lite av "den säkra typen" såg mig på bakhjulet med bmxen på vägen så blev det jävla liv... Men några bra förslag hur jag kan övertala dom?
du kan ju annars köra bögpulka för att stunta
där har du 3 fördelar
kåpor billiga
lätta att få upp
billiga trimdelar

kan rekomendera
*slider lite dyrare men snygg
*aerox snygg lite tyngre och dyrare
*neos lätta billiga
*ludix billiga billiga delar dock lite fulare
men jävliga lätt att få upp


om dem nu är rädda om dig så kan du ju köpa ryggplatta/skydd

och du kan ju säga typ:
mamma har jag sagt hur mycket jag älskar dig...
kan jag få sprit..klart hon säger nej
då säger du
kan jag få en stuntmoppe?
för jag vill inte pajja min Derbi
Senast redigerad av Thoz3 den 18 maj 2013, 20:10, redigerad totalt 1 gånger.
Bild
Användarens profilbild
suzukiwheelier
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 602
Blev medlem: 10 april 2012, 13:50
Ort: vasa,finland

Re: Övertala föräldrarna till stuntmoppe?

Inlägg av suzukiwheelier »

Thoz3 skrev:
DerbiAndreas skrev:Hej, jag har börjat träna lite att köra på bakhjulet med min Derbi Senda DRD pro, dock är jag lite rädd att "faila" å förstöra nån kåpa eller nåt för att delar till min special edition är RIKTIGT SVÅRT att hitta. Och då tänkte mig att skaffa en Derbi Senda Xtreme 05a eller något annat billigt. Derbi måste det va iallafall :D Så tar jag typ 13/53 drevning eller nåt på så lär jag komma upp på bakhjulet med lite träning. Dock är det ett problem... Jag vet inte hur jag ska säga det till mina föräldrar att jag vill ha en stuntmoppe... Dom är lite av "den säkra typen" såg mig på bakhjulet med bmxen på vägen så blev det jävla liv... Men några bra förslag hur jag kan övertala dom?
du kan ju annars köra bögpulka för att stunta
där har du 3 fördelar
kåpor billiga
lätta att få upp
billiga trimdelar

kan rekomendera
*slider lite dyrare men snygg
*aerox snygg lite tyngre och dyrare
*neos lätta billiga
*ludix billiga billiga delar dock lite fulare
men jävliga lätt att få upp
och nackdelar
kärringaktigt
för lätt
känns som att cykla :D

köp crossmoppe, jäkla mycke mera nöje att köra på bakan med dem, har haft både pulka och crossmoppe och finns inge roligare än crossmoppe ;)
DerbiAndreas
Svårstartad skrothög
Inlägg: 189
Blev medlem: 9 maj 2013, 20:50

Re: Övertala föräldrarna till stuntmoppe?

Inlägg av DerbiAndreas »

Thoz3 skrev:
DerbiAndreas skrev:Hej, jag har börjat träna lite att köra på bakhjulet med min Derbi Senda DRD pro, dock är jag lite rädd att "faila" å förstöra nån kåpa eller nåt för att delar till min special edition är RIKTIGT SVÅRT att hitta. Och då tänkte mig att skaffa en Derbi Senda Xtreme 05a eller något annat billigt. Derbi måste det va iallafall :D Så tar jag typ 13/53 drevning eller nåt på så lär jag komma upp på bakhjulet med lite träning. Dock är det ett problem... Jag vet inte hur jag ska säga det till mina föräldrar att jag vill ha en stuntmoppe... Dom är lite av "den säkra typen" såg mig på bakhjulet med bmxen på vägen så blev det jävla liv... Men några bra förslag hur jag kan övertala dom?
du kan ju annars köra bögpulka för att stunta
där har du 3 fördelar
kåpor billiga
lätta att få upp
billiga trimdelar

kan rekomendera
*slider lite dyrare men snygg
*aerox snygg lite tyngre och dyrare
*neos lätta billiga
*ludix billiga billiga delar dock lite fulare
men jävliga lätt att få upp


om dem nu är rädda om dig så kan du ju köpa ryggplatta/skydd

och du kan ju säga typ:
mamma har jag sagt hur mycket jag älskar dig...
kan jag få sprit..klart hon säger nej
då säger du
kan jag få en stuntmoppe?
för jag vill inte pajja min Derbi
Jag får inte trimma mer än drevning för farsan, min Derbi med 14/53 drevning gör 70 men får inte göra mer än drevning, brorsan har en Peugeot W86X någonting 30 moppe men den ser jävligt klumpig ut, Går det att stegra med scootrar otrimmat? Dom har ju ingen koppling så man kan ju inte göra saken med kopplingen på dom...
DerbiAndreas
Svårstartad skrothög
Inlägg: 189
Blev medlem: 9 maj 2013, 20:50

Re: Övertala föräldrarna till stuntmoppe?

Inlägg av DerbiAndreas »

suzukiwheelier skrev:
Thoz3 skrev:
DerbiAndreas skrev:Hej, jag har börjat träna lite att köra på bakhjulet med min Derbi Senda DRD pro, dock är jag lite rädd att "faila" å förstöra nån kåpa eller nåt för att delar till min special edition är RIKTIGT SVÅRT att hitta. Och då tänkte mig att skaffa en Derbi Senda Xtreme 05a eller något annat billigt. Derbi måste det va iallafall :D Så tar jag typ 13/53 drevning eller nåt på så lär jag komma upp på bakhjulet med lite träning. Dock är det ett problem... Jag vet inte hur jag ska säga det till mina föräldrar att jag vill ha en stuntmoppe... Dom är lite av "den säkra typen" såg mig på bakhjulet med bmxen på vägen så blev det jävla liv... Men några bra förslag hur jag kan övertala dom?
du kan ju annars köra bögpulka för att stunta
där har du 3 fördelar
kåpor billiga
lätta att få upp
billiga trimdelar

kan rekomendera
*slider lite dyrare men snygg
*aerox snygg lite tyngre och dyrare
*neos lätta billiga
*ludix billiga billiga delar dock lite fulare
men jävliga lätt att få upp
och nackdelar
kärringaktigt
för lätt
känns som att cykla :D

köp crossmoppe, jäkla mycke mera nöje att köra på bakan med dem, har haft både pulka och crossmoppe och finns inge roligare än crossmoppe ;)
Körde bögpulka på körkort körning saken å det va ingen höjdare att bara sitta å gasa, jag blev ofokuserad för man gjorde typ inget...
Användarens profilbild
suzukiwheelier
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 602
Blev medlem: 10 april 2012, 13:50
Ort: vasa,finland

Inlägg av suzukiwheelier »

kör på 11/53 har haft de på min när ja hade strypt och gjorde 66.9km/h på gps och fick upp den i 6:an utan koppling

där har du film på hur jag gjör, här är den helt orginal och använder koppling när jag tar upp den(inte ett måste går upp utan)

och visst går det att stegra med orginalscooter har gjort de själv men inte lika roligt som crossmoppe ;)

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=nejjqlaCGSg[/youtube]
DerbiAndreas
Svårstartad skrothög
Inlägg: 189
Blev medlem: 9 maj 2013, 20:50

Inlägg av DerbiAndreas »

Ja vill helst ha crossmoppe, Derbi är ju jävligt bra men jag vet inte hur jag ska övertala eller åtminståne säga till dom att jag vill ha stuntmoppe... Har gjort massa dyra köp på sista tiden å dom vill inte att jag köper så mycket mer så hur fan ska jag få dom låta mig köpa stuntmoppe... :(
Användarens profilbild
Manny
Svårstartad skrothög
Inlägg: 159
Blev medlem: 4 april 2012, 14:58
Ort: Göteborg

Inlägg av Manny »

suzukiwheelier skrev:kör på 11/53 har haft de på min när ja hade strypt och gjorde 66.9km/h på gps och fick upp den i 6:an utan koppling

där har du film på hur jag gjör, här är den helt orginal och använder koppling när jag tar upp den(inte ett måste går upp utan)

och visst går det att stegra med orginalscooter har gjort de själv men inte lika roligt som crossmoppe ;)

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=nejjqlaCGSg[/youtube]
Hur gör du för att få upp den så lätt? :)
Användarens profilbild
suzukiwheelier
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 602
Blev medlem: 10 april 2012, 13:50
Ort: vasa,finland

Inlägg av suzukiwheelier »

Manny:(skriver frånn mobil så kan inte citera) vettefan hur ja får upp den i 6:an har övat sen jag var 13 (andra veckan me kortet nu) har väl heltenkelt bra teknik, har faktiskt inte sett nån som tar upp en orginal i 6:an utan koppling så nått gör jag rätt ;)
DerbiAndreas
Svårstartad skrothög
Inlägg: 189
Blev medlem: 9 maj 2013, 20:50

Inlägg av DerbiAndreas »

suzukiwheelier skrev:säg bara som de är att du vill ha en lite sämre moppe för du är rädd att förstöra din andra ;)

Farsan vet om att jag stuntar mycke och har visat han alla mina klipp på youtube, bryr sig inte så mycke enda han sagt är när ja tar plåtskraap är att ja inte ska förstöra baklampan :)

Mamma var lite arg i början men sen när hon såg att ja klara av de bra sa hon bara, släpp ner den när du möter bilar eller ser en bil och kör förihelvete inte om nån på bakhjulet :D

13/53 fungerar bra ostrypt
Dom vet inte att jag tränar på att stunta på min Derbi, har inte sagt något till dom iallafall :D Min farsa har kört på bakhjulet med mcn har han sagt till mig ett par gånger så tycker det borde vara rättvist :) Vet inte hur jag ska fråga dom om det bara.... :?
Användarens profilbild
Manny
Svårstartad skrothög
Inlägg: 159
Blev medlem: 4 april 2012, 14:58
Ort: Göteborg

Inlägg av Manny »

DerbiAndreas skrev:
suzukiwheelier skrev:säg bara som de är att du vill ha en lite sämre moppe för du är rädd att förstöra din andra ;)

Farsan vet om att jag stuntar mycke och har visat han alla mina klipp på youtube, bryr sig inte så mycke enda han sagt är när ja tar plåtskraap är att ja inte ska förstöra baklampan :)

Mamma var lite arg i början men sen när hon såg att ja klara av de bra sa hon bara, släpp ner den när du möter bilar eller ser en bil och kör förihelvete inte om nån på bakhjulet :D

13/53 fungerar bra ostrypt
Dom vet inte att jag tränar på att stunta på min Derbi, har inte sagt något till dom iallafall :D Min farsa har kört på bakhjulet med mcn har han sagt till mig ett par gånger så tycker det borde vara rättvist :) Vet inte hur jag ska fråga dom om det bara.... :?
Säg bara ut du är sugen på att börja stunta och att du självklart kommer använda skydd och bara öva på t.ex tomma parkeringsplatser :)
DerbiAndreas
Svårstartad skrothög
Inlägg: 189
Blev medlem: 9 maj 2013, 20:50

Inlägg av DerbiAndreas »

Manny skrev:
DerbiAndreas skrev:
suzukiwheelier skrev:säg bara som de är att du vill ha en lite sämre moppe för du är rädd att förstöra din andra ;)

Farsan vet om att jag stuntar mycke och har visat han alla mina klipp på youtube, bryr sig inte så mycke enda han sagt är när ja tar plåtskraap är att ja inte ska förstöra baklampan :)

Mamma var lite arg i början men sen när hon såg att ja klara av de bra sa hon bara, släpp ner den när du möter bilar eller ser en bil och kör förihelvete inte om nån på bakhjulet :D

13/53 fungerar bra ostrypt
Dom vet inte att jag tränar på att stunta på min Derbi, har inte sagt något till dom iallafall :D Min farsa har kört på bakhjulet med mcn har han sagt till mig ett par gånger så tycker det borde vara rättvist :) Vet inte hur jag ska fråga dom om det bara.... :?
Säg bara ut du är sugen på att börja stunta och att du självklart kommer använda skydd och bara öva på t.ex tomma parkeringsplatser :)
Meh skydd är för mesar ... Men måste nog använda det för att få stunta... Annars kan jag testa att inte ens nämna att använda skydd bara på tomma parkerings platser typ, dom vet att jag är galen i att göra farliga saker... Kört BMX sen 6an, gör dubbel bakåtvolt å bakåtvolt på asfalt på rak mark å sånt... Dock är det ett problem... Min brorsa kommer lura i föräldrarna att jag inte kommer hantera det på rätt sätt å sånt för han tycker jag faller så lätt för grupptryck m.m. :roll:
DerbiAndreas
Svårstartad skrothög
Inlägg: 189
Blev medlem: 9 maj 2013, 20:50

Inlägg av DerbiAndreas »

Läste just igenom, jag gör inte volter med cykeln om ni tror det :) Jag har gått i parkour å kan göra alla möjliga volter överallt typ
Gurraaaaa
Svårstartad skrothög
Inlägg: 237
Blev medlem: 9 september 2012, 14:56

Inlägg av Gurraaaaa »

jag försöker övertala mina föräldrar till trim ellr/och stunt... Går inte så bra.. :(
DerbiAndreas
Svårstartad skrothög
Inlägg: 189
Blev medlem: 9 maj 2013, 20:50

Inlägg av DerbiAndreas »

Gurraaaaa skrev:jag försöker övertala mina föräldrar till trim ellr/och stunt... Går inte så bra.. :(
När jag köpte min Derbi gick den 55km/h (11/53 drevning) nu 14/53 å gör 70, han va skit bestämd att jag inte skulle få trimma men när jag kom hem från skolan va jag bara tyst å gick upp på mitt rum utan att äta (åt på mcdonalds innan :D men det visste inte dom) Så dom förstod att något va fel så dom frågade mig om något var fel jag sa nej å tydligt visade att jag inte ville prata, när dom frågade igen dagen efter så berättade att några tjejer (Min morsa känner hennes morsa å hon vill att vi hänger... :roll: ) Så jag sa att deras mopeder gick i 70 (det gjorde dom alltså ljög jag inte) sen att en jag känner i 9an hade dragit pluggen på sin oxå så jag kunde inte hålla hans tempo... Sen visade jag tydligt att jag ville avbryta konversationen så gick jag upp i mitt rum å "smällde" i dörren :D (Klassiskt trick) sen dagen efter skolan så fråga farsan om jag ville bli skjutsad hem från skolan så sa jag ja (SMS) å han sa att jag fick byta drev så den gick snabbare, du bör inte fråga om stuntmoppe innan du ens får trimma, en sak i taget
Användarens profilbild
suzukiwheelier
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 602
Blev medlem: 10 april 2012, 13:50
Ort: vasa,finland

Inlägg av suzukiwheelier »

fan va stränga föräldrar ni har, för pappa får ja trimma å köra bakan hu mycke ja vill, har flera ex på att pappa inte bryr sig om trimmat: när han fråga hur hårt den gick sa ja 65, han sa: går den så sakta? hade du inte ett trimmrör till den nånstans så den gick 90? :D

och när jag skulle köpa 60cc till min suzuki fråga han, ska du faktiskt köpa 60cc? jag sa: jag tänkte det. han: äh vafan köp 80 nu, är ju inte så mycke dyrare :D
DerbiAndreas
Svårstartad skrothög
Inlägg: 189
Blev medlem: 9 maj 2013, 20:50

Inlägg av DerbiAndreas »

suzukiwheelier skrev:fan va stränga föräldrar ni har, för pappa får ja trimma å köra bakan hu mycke ja vill, har flera ex på att pappa inte bryr sig om trimmat: när han fråga hur hårt den gick sa ja 65, han sa: går den så sakta? hade du inte ett trimmrör till den nånstans så den gick 90? :D

och när jag skulle köpa 60cc till min suzuki fråga han, ska du faktiskt köpa 60cc? jag sa: jag tänkte det. han: äh vafan köp 80 nu, är ju inte så mycke dyrare :D
Önska min farsa va sån :x Men får allt göra mycket för farsan, det är brorsan å morsan som är lite fega...
Användarens profilbild
Manny
Svårstartad skrothög
Inlägg: 159
Blev medlem: 4 april 2012, 14:58
Ort: Göteborg

Inlägg av Manny »

Jag sa till pappa att moppen var klen och knappt orkade uppförsbackarna när man var två på den och då lät han mig dra pluggen :) så säg att du inte bryr dig så mycket om toppfart utan att du framförallt vill att den ska vara stark så du får upp den enklare på bakhjulet ;)
runners
King of the street
Inlägg: 2322
Blev medlem: 14 maj 2009, 18:07
Ort: Malmö

Inlägg av runners »

Om jag var farsa " fast jag skulle kunna vara det" så hade jag nog sett till att moppen hade kunnat följa med i trafikrytmen, såvida det inte är en " 30 moppe då man får köra på cykelbana" Det är en rent av sagt en livsfarlig hastighet att köra i 45 km, särskilt i stadstrafik där de flesta bilister kör fortare. Höj hastigheten åtminstinde till 55-60 km lagligt.
Kymco super 9 AC

70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter

Ingen racer men lagom effekt för stadens gator.
Gurraaaaa
Svårstartad skrothög
Inlägg: 237
Blev medlem: 9 september 2012, 14:56

Inlägg av Gurraaaaa »

DerbiAndreas skrev:
Gurraaaaa skrev:jag försöker övertala mina föräldrar till trim ellr/och stunt... Går inte så bra.. :(
När jag köpte min Derbi gick den 55km/h (11/53 drevning) nu 14/53 å gör 70, han va skit bestämd att jag inte skulle få trimma men när jag kom hem från skolan va jag bara tyst å gick upp på mitt rum utan att äta (åt på mcdonalds innan :D men det visste inte dom) Så dom förstod att något va fel så dom frågade mig om något var fel jag sa nej å tydligt visade att jag inte ville prata, när dom frågade igen dagen efter så berättade att några tjejer (Min morsa känner hennes morsa å hon vill att vi hänger... :roll: ) Så jag sa att deras mopeder gick i 70 (det gjorde dom alltså ljög jag inte) sen att en jag känner i 9an hade dragit pluggen på sin oxå så jag kunde inte hålla hans tempo... Sen visade jag tydligt att jag ville avbryta konversationen så gick jag upp i mitt rum å "smällde" i dörren :D (Klassiskt trick) sen dagen efter skolan så fråga farsan om jag ville bli skjutsad hem från skolan så sa jag ja (SMS) å han sa att jag fick byta drev så den gick snabbare, du bör inte fråga om stuntmoppe innan du ens får trimma, en sak i taget
Min gör typ 60-65 men hänger inte på polarna. Å mina föräldrar är helt anti trim, men fråga pappa förut dåxva det nej, sa ja , sen nej osv. Men jag vill intr dra nån plugg.. ( de kan jagvgöra bara jag har munstycken.. men jag vill skaffa 70cc å trimrör. ..
Nixxen
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 512
Blev medlem: 11 mars 2013, 20:56

Inlägg av Nixxen »

Men hallå?
Är det inte bara att säga att du har fått suget att börja stunta? Det är ju liksom ditt liv eller? :)
När jag sa att jag ville stunta sa han bara att det kanske var bäst att hitta en moppe med extra kåpor då så man inte pajjade dem, sen sa jag att man var tvungen att trimma och då sa han bara "visst, bara du tar det lungt är det väll inga problem! Dock ville jag ha den original till jag hade fyllt 15 och tagit kortet...
Men jag tror inte dina föräldrar kommer säga så mycket eftersom det är du som bestämmer vad du gör och inte gör! + att du håller på med parkour som i vissa fall är farligare än att stunta! :)
Sen om dina föräldrar är rädda om dig som allas typ är e det väll bara att dra på sig en ryggplatta under tröjan! ;)
Åh Lilla Boone!
Användarens profilbild
kjsebbe
Svårstartad skrothög
Inlägg: 285
Blev medlem: 19 december 2011, 12:34
Ort: Haparanda

Inlägg av kjsebbe »

DerbiAndreas skrev:gör dubbel bakåtvolt å bakåtvolt på asfalt på rak mark å sånt...
Det vill jag jävligt gärna se :roll:
DerbiAndreas
Svårstartad skrothög
Inlägg: 189
Blev medlem: 9 maj 2013, 20:50

Inlägg av DerbiAndreas »

kjsebbe skrev:
DerbiAndreas skrev:gör dubbel bakåtvolt å bakåtvolt på asfalt på rak mark å sånt...
Det vill jag jävligt gärna se :roll:
Jag har slutat parkour nu å därför har jag ingen studsmatta å göra dubbel på, men visst jag kan filma en bakåtvolt på asfalt om du så gärna vill :roll:
Användarens profilbild
Victorh
F.D Crew
Inlägg: 4176
Blev medlem: 29 maj 2011, 09:35
Ort: Vasa, Finland

Inlägg av Victorh »

suzukiwheelier skrev:Manny:(skriver frånn mobil så kan inte citera) vettefan hur ja får upp den i 6:an har övat sen jag var 13 (andra veckan me kortet nu) har väl heltenkelt bra teknik, har faktiskt inte sett nån som tar upp en orginal i 6:an utan koppling så nått gör jag rätt ;)


har 3 kompisar som gör det utan koppling och en drar sin husqvarna upp i 5:an från 110 utan koppling så du är inte enda :) Min ärnostrypt men får upp den endast i 6:an med koppling men då är den inte höjd :)
Skriv svar