Yamaha slider-backhjul feedback

Publicera dina bilder, filmer eller annan stuntmedia!

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Alyzzzer
Kinaraket
Inlägg: 1189
Blev medlem: 29 november 2012, 20:23

Yamaha slider-backhjul feedback

Inlägg av Alyzzzer »

Tjena!

Alla lägger ju upp videos och så på stegringar så tänkte ja också kunde göra det! :)

jag har dock ett problem eller alltså har någon nått kep för att svänga på bakhjulet eller på cykel e de ju lätt men inte med 80 kg. :)
sry för den dåliga kavliten också :/

edit: i sommar när jag är bättre gör jag en riktig film med bra kvalite:)

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=zzFRGawlNWs[/youtube]
Användarens profilbild
åj
Elmoped
Inlägg: 127
Blev medlem: 30 oktober 2012, 20:36
Ort: karlskoga

Inlägg av åj »

som jag har sett så brukar ju alla som svänger typ luta ut t.ex höger benet om man vill åka åt höger så att vikten blir längre ut på högersidan, vilket resulterar i att den svänger lite åt höger, men du får helt enkelt prova dig fram så du får mer kontroll i att svänga för drar man ut benet för mycke så är de väl rätt stor risk att de blir för mycke o man välter :P
Alyzzzer
Kinaraket
Inlägg: 1189
Blev medlem: 29 november 2012, 20:23

Inlägg av Alyzzzer »

mm har också sätt det och testat men tycker inte det funkar så otroligt bra! tack för svaret iaf :)
Användarens profilbild
AndreWidestedt
If you're not first, you're last
Inlägg: 1705
Blev medlem: 22 maj 2012, 20:19
Ort: Umeå

Inlägg av AndreWidestedt »

Desto mer du kör bakhjulet kommer du märka att du får mer kontroll på vilket håll mopeden går. Bara att öva!

Sen ett litet tips, när du lägger ner mopeden, ge den gas, då dunkar du inte ner lika hårt (sparar på dämpning och kåpfästen).
Helt Räser
Användarens profilbild
AndreWidestedt
If you're not first, you're last
Inlägg: 1705
Blev medlem: 22 maj 2012, 20:19
Ort: Umeå

Inlägg av AndreWidestedt »

[quote="åj"]som jag har sett så brukar ju alla som svänger typ luta ut t.ex höger benet om man vill åka åt höger så att vikten blir längre ut på högersidan, vilket resulterar i att den svänger lite åt höger, men du får helt enkelt prova dig fram så du får mer kontroll i att svänga för drar man ut benet för mycke så är de väl rätt stor risk att de blir för mycke o man välter :P[/quote

Att he ut benen gör man när man är nybörjare för att balansera, när man väl lärt sig så använder man hela kroppen, det är svårt att beskriva.
När jag stuntade som mest så rörde man benen minimalt och jag lutade mopeden lite lätt genom att flytta kroppsvikten på skinkorna typ. Enda gångeerna man använde benen var när allt höll på gå redigt åt helvette, tex vägen är spårig eller lutar.
Helt Räser
Alyzzzer
Kinaraket
Inlägg: 1189
Blev medlem: 29 november 2012, 20:23

Inlägg av Alyzzzer »

ah tack för svaret ska testa det...:)

haha de ska ja:)
LaSlidur
Svårstartad skrothög
Inlägg: 315
Blev medlem: 20 oktober 2012, 19:06
Ort: Tyresö

Inlägg av LaSlidur »

Ja brukar hålla balansen med benen, men de blir ju att man vrider på hela kroppen oxså

Btw har sett dig köra irl ;)
Aerox med,
Motoforce 50cc sport
Leovince ZX
3.5g
Alyzzzer
Kinaraket
Inlägg: 1189
Blev medlem: 29 november 2012, 20:23

Inlägg av Alyzzzer »

Mm okej. Jaså? När då? Har tränat rätt mycke senaste 2 veckorna så om du såg mig innan måste ja ha sugigt...:/
LaSlidur
Svårstartad skrothög
Inlägg: 315
Blev medlem: 20 oktober 2012, 19:06
Ort: Tyresö

Inlägg av LaSlidur »

Alyzzzer skrev:Mm okej. Jaså? När då? Har tränat rätt mycke senaste 2 veckorna så om du såg mig innan måste ja ha sugigt...:/
för några dagar sen, nä så dålig var du inte för att ha tränat 2veckor bara
Aerox med,
Motoforce 50cc sport
Leovince ZX
3.5g
Alyzzzer
Kinaraket
Inlägg: 1189
Blev medlem: 29 november 2012, 20:23

Inlägg av Alyzzzer »

Nä fast e ju skooter så de e ju inte så enormt svårt men tack ändå!:)
Skriv svar