Klart=

Kommer=

Kanske=

Byta till Ktm platta=

Fixa en liten halogenlampa=

Få en ram som sen ny och fin ut=

byta bensinslang=

En extra kylare=

lacka cylindern/toppen=

lacka vissa delar orangea=

Första uppdateringen

[spoiler] Så såg den ut innan jag började renoveringsprojektet

Isär plockningen

väldigt skitig

Av med motorn

Så där ja

Det går framåt

Ramen och svingen av

Och fälgarna, Dämparna och motorn av

Motorn

Andra uppdateringen

[spoiler]
Slipningen av ramen

Har tyvärr inga bilder när jag slippar dom andra grejerna uppdaterar mer imorgon eller någon av dom närmaste dagarna
Tredje uppdateringen (liten uppdatering)
[spoiler]
Färgen jag använde och sen använde jag en orange färg också men har ingen bild på den

Och min Twostroke beställning

Fjärde uppdateringen
Tänkte att jag slänger upp lite bilder på hur lite lackade saker blev

Och sen ser moppen ut såhär i dagslägget

Sen förgasaren efter ett dygn i bensin och sen ihop plockad

Sedan fick jag min efter längtade beställning

Sen har jag en fråga till er alla vad ska jag göra med min fjäder den ser väldigt skabbig ut så några förslag? kommentera gärna ett svar

Femte uppdateringen

[spoiler] Tja tänkte bara göra en uppdatering och vissa lite hur moppen ser ut i dagsläget

Sen är det bara tex dämparna och crossplattan kvar fast dämparna får jag kanske imorgon för dom är in lämnade för dom ska typ byta packningar och sånt i dom

Sjätte uppdateringen och en fråga :/
[spoiler] moppen i dagslägget mer och mer grejer kommer på men väntar fortfarande på mina dämpare som jag får nästa vecka:(

Och sen min fråga min förgasare har typ pluggat igen i dom där små rören som ska men 2 slangar till cylindern ni ser på bilderna men det är något vit och brunt skit men det försvinner inte enns efter 2 dygn i bensin och om man får bort det kommer det bara tillbaka. Vet någon vad det kan bro på?

Uppskattar alla svar tack

Sjunde uppdateringen
[spoiler] Sen har jag skickat efter en twostroke beställning som borde komma imorgon upptaderar senare idag tänkte bara uppdatera en gång för det va länge sen

Åttonde uppdateringen
[spoiler]
Så igår tog jag isär mina broms ok för tänkte lacka dom

och byte också färg på oljeslangen

och tog bort oljetanken

Nionde uppdateringen
[spoiler] Tja tyvärr står projektet stilla för väntar fortfarande på mina dämpare och förväntar mig att få dom i helgen

Och sen beställde jag en ¨Contour Roam¨ en kamra så ska jag och Lasshe börja göra lite videos när vi kör och sånt det får ni se när vi har gjort den första videon

kolla gärna hans RRX projekt ---> http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=47926

Tionde uppdateringen
[spoiler] Tja idag skulle Lasshe porta mitt menbran åt mig men då va det visst en ägare innan som hade hunnit före

sen fick jag låna Lasshes ostrypta insug

Rätt stor skillnad

Elfte uppdateringen
[spoiler] Tja idag har jag lackat mina broms ok och min fjäder det får ni bilder på hur det blev imorgon
men här har ni lite bilder på förberednigarna för lackningen

Min fjäder

och mitt broms ok halvt slipat

mer bilder på dom färdiga grejerna imorgon

[/spoiler]
Tolfte uppdateringen
[spoiler] Tja idag har jag fått mina dämpare och dom blev slipade och klara för lackning och lackades senare

[/spoiler]
Klar!
http://www.forumbilder.se/CEJFL/cam00362
förlåt att jag inte har upptadaterat men den är iaf klar och det blir väll något mer projekt i framtiden

Tja jag och grabbarna har gjort en teaser av vad vi kommer hålla på med så kolla och premunera och kommentera vad ni tycker sprid gärna klippet. Tack i förhand: http://www.youtube.com/watch?v=XwRopwCx ... e=youtu.be
Tja något lager i motorn gick nog så jag och lasshe ska öppna och byta alla lager och packningar
[spoiler] Motorn som jag har börjat ta bort

Då va motorn av:

Sen så tömde jag motorn på olja, Och såg att det va gräddfil i motorn:

Då va allt isär:

Kolla gärna in Lasshes projekt: http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=47926[/spoiler]
Det va allt för nu men uppdaterar mera senare ha det bra

[spoiler]
Tja idag så tog jag och lasshe isär min motor och den va väldigt fräsch

När vi hade tagit isär ett block

sen så tog vi isär dom andra 2 blocken

sen kom vi in till veven

Och en fråga min vev är ytterst lite skev och undrar om den behövs bytas eller inte?
måste dom här bytas? är dom slitna?

Tack för mig

Skriftlig [spoiler]
Tjenare
just nu har jag inte gjort något utan väntar på lager som jag har beställt men dom borde komma i veckan, Så sätter nog ihop motorn i helgen

Tack för mig just nu

[/spoiler]