Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo
olséN^ skrev:Tja,
Har varit ute och kört moppe idag, kanske ifrån 13.30 - 20.?? och när jag var på väg hem så låg jag kanske i 70-75 km/h så låste sig bakhjulet sig helt plötsligt och jag fick självklar stanna därför att moped la av.
Den gick inte att starta så jag lät den vara i kanske 10 min och sen så fick jag rulla igång den och åkte till närmsta mack för att fylla på kylarvätska (trodde det var det som behövdes) men när jag kom fram så var kylarvätskan fylld.
Vad kan det bero på, var den bara överhettad och det är inget mer med det ?
Är det något jag behöver kolla på så att allt är som det ska?
Det är en Beta rr50 2010 som är urpluggad, det är även första gången som det händer.
MVH
Blev samma på min Dt när jag filade upp pluggen, men den kyler fortfarande som den ska så det verkar som det är givaren det är fel på.MisterDT50R skrev:Lånar tråden här lite! På valborg körde jag ett bra tag med Dt:n och passade på att dra båda pluggarna, dock utan att bytA munstycke, men jag körde med choke för skulle fixa den orginal dan efter, och det funkade finfint! Men efter kanske en timmas körning började överhettnings lampan blinka och sen lysa lite, så jag stängde av, kolla på en brasa och körde sakta hem utan att den lyste på hemvägen (ca 2.5 km hem)Dan efter gjorde jag den som sagt orginal, men lyste fortafarnde efter ett tac, och Nu lyser den här lampan varje dag och cylindern är varm minst 1 timme efter avstängning, så är självklart att den inte kyler rätt, men har kollar kolv och cylinder och den har inte värmenypt eller nåt !
Så jag tänkte fråga om termostaten kan tagit några smällar den där valborgen, körde ganska hårt med den också :/ Kan även säga att det läckeer lite ur cylinderfotspackningen, men har inte förlorat nåt komp eller så.
Hoppas nån pallar svara!
Blev samma på min Dt när jag filade upp pluggen, men den kyler fortfarande som den ska så det verkar som det är givaren det är fel på.MisterDT50R skrev:Lånar tråden här lite! På valborg körde jag ett bra tag med Dt:n och passade på att dra båda pluggarna, dock utan att bytA munstycke, men jag körde med choke för skulle fixa den orginal dan efter, och det funkade finfint! Men efter kanske en timmas körning började överhettnings lampan blinka och sen lysa lite, så jag stängde av, kolla på en brasa och körde sakta hem utan att den lyste på hemvägen (ca 2.5 km hem)Dan efter gjorde jag den som sagt orginal, men lyste fortafarnde efter ett tac, och Nu lyser den här lampan varje dag och cylindern är varm minst 1 timme efter avstängning, så är självklart att den inte kyler rätt, men har kollar kolv och cylinder och den har inte värmenypt eller nåt !
Så jag tänkte fråga om termostaten kan tagit några smällar den där valborgen, körde ganska hårt med den också :/ Kan även säga att det läckeer lite ur cylinderfotspackningen, men har inte förlorat nåt komp eller så.
Hoppas nån pallar svara!
MisterDT50R skrev:Lånar tråden här lite! På valborg körde jag ett bra tag med Dt:n och passade på att dra båda pluggarna, dock utan att bytA munstycke, men jag körde med choke för skulle fixa den orginal dan efter, och det funkade finfint! Men efter kanske en timmas körning började överhettnings lampan blinka och sen lysa lite, så jag stängde av, kolla på en brasa och körde sakta hem utan att den lyste på hemvägen (ca 2.5 km hem)Dan efter gjorde jag den som sagt orginal, men lyste fortafarnde efter ett tac, och Nu lyser den här lampan varje dag och cylindern är varm minst 1 timme efter avstängning, så är självklart att den inte kyler rätt, men har kollar kolv och cylinder och den har inte värmenypt eller nåt !
Så jag tänkte fråga om termostaten kan tagit några smällar den där valborgen, körde ganska hårt med den också :/ Kan även säga att det läckeer lite ur cylinderfotspackningen, men har inte förlorat nåt komp eller så.
Hoppas nån pallar svara!