Stunta med Gianelli 2T?

Har du frågor kring stunting, ställ dom här!

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
Rangad
TSR's stolpskott
Inlägg: 735
Blev medlem: 21 juni 2012, 10:00

Stunta med Gianelli 2T?

Inlägg av Rangad »

Tjenare undra om det går att stunta med Gianelli 2t urpluggat till Derbi sendas orginalcylinder och orginalfögge det sitter alltså bara rör och bestyckning på! 12-62 drevning finns men jag har 14-62 på just nu!
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

Det är inte röret det hänger på, utan föraren.
Givetvis går det.
Årets Styrelsemedlem 2013
Användarens profilbild
Rangad
TSR's stolpskott
Inlägg: 735
Blev medlem: 21 juni 2012, 10:00

Inlägg av Rangad »

DEA!! skrev:Det är inte röret det hänger på, utan föraren.
Givetvis går det.
Problemet är ju att det inte finns mycket kräm att hämta på 1-7000 varv
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem
Inlägg: 5102
Blev medlem: 2 februari 2012, 23:42

Inlägg av david96 »

dra upp den på 1'an då och växla sedan är jobbigare man man vänjer efter ett tag, stunta med min i höstas så allt går men jävligt svårt att göra cirklar men bakhjul är inga problem :)
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Användarens profilbild
Rangad
TSR's stolpskott
Inlägg: 735
Blev medlem: 21 juni 2012, 10:00

Inlägg av Rangad »

david96 skrev:dra upp den på 1'an då och växla sedan är jobbigare man man vänjer efter ett tag, stunta med min i höstas så allt går men jävligt svårt att göra cirklar men bakhjul är inga problem :)
Du har ju en 80cc eller hur? Då har du ju betydligt mer kraft på låga varv än vad jag har... Men du tror alltså att jag kan köra bakhjul med min setup?
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street
Inlägg: 3838
Blev medlem: 24 juli 2010, 12:45
Ort: Alingsås

Inlägg av CaToXXo »

Rangad skrev:Men du tror alltså att jag kan köra bakhjul med min setup?
Klart du kan, men det är bättre att du går ut och övar istället för att fråga här om det ens går. ;)
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Användarens profilbild
Rangad
TSR's stolpskott
Inlägg: 735
Blev medlem: 21 juni 2012, 10:00

Inlägg av Rangad »

Istället för att göra ny tråd tänkte jag fråga här, Tror ni det blir lättare att få upp han med Pluggat orginalrör än med urpluggat 2T? Känns hopplöst att försöka köra bakhjul med ett såpass högvarvigt rör
Användarens profilbild
suzukiwheelier
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 602
Blev medlem: 10 april 2012, 13:50
Ort: vasa,finland

Inlägg av suzukiwheelier »

david96 skrev:dra upp den på 1'an då och växla sedan är jobbigare man man vänjer efter ett tag, stunta med min i höstas så allt går men jävligt svårt att göra cirklar men bakhjul är inga problem :)
går att göra cirklar utan problem med gianelli, går att dra upp den i 6:an utan koppling om du så vill. Har själv haft gianelli och fått upp den i 6:an utan koppling så går gör det bara du vänjer dig
Skriv svar