vad behövs för xenon lampa?

Allt som rör Scootrar och inte passar in i de ovan nämnda kategorierna. Tips, lack mm

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

TOAT
Elmoped
Inlägg: 78
Blev medlem: 7 september 2012, 17:19

vad behövs för xenon lampa?

Inlägg av TOAT »

tjena..
tänkte styla min moppe (yamaha slider) me xenon lampa . vet att det inte är så mycket styling men vad behövs? någon som har xenon lampa äre bra/snyggt svårt att fixa?

en till fråga
bromsljus/blinkers bak.tips på nå snygga blinkers eller lampa me inbyggd blinkers bak. tillexempel www.twostroke.se/product.asp?product=21147

tycker att de bli fult när man tar bort blinkerserna men va tyck ni?
kom med förslag!
tacksam för svar // mvh
Användarens profilbild
-ReM-
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 570
Blev medlem: 8 september 2011, 21:09
Ort: Järfälla

Inlägg av -ReM- »

När du säger Xenon-lampa, menar du då Spotlights/Cat eyes/Angel eyes i frontkåpan?
Det är inte alls svårt att fixa, du skruvar på den som originalet sitter helt enkelt. Om det nu är vad du menade.
Jag antar att den också har samma kontaktstycke som original-lampan, annars är det en väldigt dum konstruktion. :)

Jag tycker att Aerox blinkers är rätt fula original. Det finns att köpa såna där små, droppformade blinkers som är rätt tuffa att ersätta med.
Eller så överanstränger du dig lite, och köper dig 12st orangea lysdioder, storlek 10mm och monterar dessa 6st på varje sida.
Varje diod vill ha 2V framåtspänning, därav antalet. Då får du fixa lite mer, men det beror ju på hu mycket man är villig att anstränga sig :)
S6 SP 70cc, Dellorto PHBG21, M. Evolution vev, S6 SP Replica, Malossi karbon reeds, S6 3.5g vikter, Polini gula fjädrar, Malossi tryck +35%, NGK Racing tändhatt, S6 filter, Snabbgas, SSP Ädelstål 280.

Kolla in mitt projekt och skriv en kommentar! :)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=53477
TOAT
Elmoped
Inlägg: 78
Blev medlem: 7 september 2012, 17:19

Inlägg av TOAT »

-ReM- skrev:När du säger Xenon-lampa, menar du då Spotlights/Cat eyes/Angel eyes i frontkåpan?
Det är inte alls svårt att fixa, du skruvar på den som originalet sitter helt enkelt. Om det nu är vad du menade.
Jag antar att den också har samma kontaktstycke som original-lampan, annars är det en väldigt dum konstruktion. :)

Jag tycker att Aerox blinkers är rätt fula original. Det finns att köpa såna där små, droppformade blinkers som är rätt tuffa att ersätta med.
Eller så överanstränger du dig lite, och köper dig 12st orangea lysdioder, storlek 10mm och monterar dessa 6st på varje sida.
Varje diod vill ha 2V framåtspänning, därav antalet. Då får du fixa lite mer, men det beror ju på hu mycket man är villig att anstränga sig :)
Tack för att du svara!
Ja det ska sitta i framkåpan har hört att man måste byta massa grejor så att de ska funka men vetinte :?
Blinkerserna ska ju sitta bak så vart menar du att man ska sätta fast dem? Där orginal blinkerserna sitter äre ju hål så aa :wink:
Skriv svar