70cc Hyper cylinder med 17,5 förgasare? på en drd pro

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
Drome
Svårstartad skrothög
Inlägg: 211
Blev medlem: 24 augusti 2012, 16:13

70cc Hyper cylinder med 17,5 förgasare? på en drd pro

Inlägg av Drome »

Hej jag undrar om det skulle gå och köra med en T:ex Hebo manston rev cylinder och min 17,5 förgasare eller skulle den gå skit dåligt? sen undrar jag om man förlorar märkbar effekt med en billigare vev?
och är det någon som vet om det är bra att ha en hyper cylinder som vardags cylinder, tänkte på hållbarhet och sånt?

tacksam för svar för ska kunna göra en beställnings lista till mitt nya projekt!
/Drome
hyper963
Elmoped
Inlägg: 41
Blev medlem: 23 november 2012, 22:18
Ort: GÖTEBORG !!!

Inlägg av hyper963 »

jag skulle aldrig änns testat med 17.5mm förgasare på den cylindern tror du ska minst ha 21mm eller 24mm 24mm skulle jag tagit men om du vill satsa riktigt på effekt köp en 28mm förgasare
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street
Inlägg: 3838
Blev medlem: 24 juli 2010, 12:45
Ort: Alingsås

Re: 70cc Hyper cylinder med 17,5 förgasare? på en drd pro

Inlägg av CaToXXo »

Drome skrev:Hej jag undrar om det skulle gå och köra med en T:ex Hebo manston rev cylinder och min 17,5 förgasare eller skulle den gå skit dåligt? sen undrar jag om man förlorar märkbar effekt med en billigare vev?
och är det någon som vet om det är bra att ha en hyper cylinder som vardags cylinder, tänkte på hållbarhet och sånt?

tacksam för svar för ska kunna göra en beställnings lista till mitt nya projekt!
/Drome
Den skulle gå med en 17,5mm förgasare. Men den skulle gå myycket bättre med en ~24mm.

Du förlorar ingen effekt alls av att välja en vev före en annan, alla vevar ger lika mycket effekt. Dom dyrare är dock oftast hållbarare, och ger mindre risk för vevlager-ras.

Hyper-cylindrar är ju väldigt högvarviga, och enligt min mening kanske inte optimalt som vardagscylinder. Hålla ska den väl göra dock.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew
Inlägg: 2160
Blev medlem: 13 juni 2011, 19:28
Ort: Lenhovda

Re: 70cc Hyper cylinder med 17,5 förgasare? på en drd pro

Inlägg av k-skåpet »

CaToXXo skrev:
Drome skrev:Hej jag undrar om det skulle gå och köra med en T:ex Hebo manston rev cylinder och min 17,5 förgasare eller skulle den gå skit dåligt? sen undrar jag om man förlorar märkbar effekt med en billigare vev?
och är det någon som vet om det är bra att ha en hyper cylinder som vardags cylinder, tänkte på hållbarhet och sånt?

tacksam för svar för ska kunna göra en beställnings lista till mitt nya projekt!
/Drome
Den skulle gå med en 17,5mm förgasare. Men den skulle gå myycket bättre med en ~24mm.

Du förlorar ingen effekt alls av att välja en vev före en annan, alla vevar ger lika mycket effekt. Dom dyrare är dock oftast hållbarare, och ger mindre risk för vevlager-ras.

Hyper-cylindrar är ju väldigt högvarviga, och enligt min mening kanske inte optimalt som vardagscylinder. Hålla ska den väl göra dock.
Finns vevar med högre vevhuskompression vilket ökar effekten (hur mycket vågar jag dock inte säga)

Skulle rekomendera en MHR80, bra pulver och lågvarvigt. En riktigt bra vardagscylinder.
Beta v1.0 Ktm edition.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40990

Söker Prorace rör, byter gärna mot portad sp-cylinder och massa andra saker, hör av dig om du har något du är sugen på att byta eller sälja. :)
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street
Inlägg: 3838
Blev medlem: 24 juli 2010, 12:45
Ort: Alingsås

Re: 70cc Hyper cylinder med 17,5 förgasare? på en drd pro

Inlägg av CaToXXo »

k-skåpet skrev:Finns vevar med högre vevhuskompression vilket ökar effekten (hur mycket vågar jag dock inte säga)
Hm... hur då om jag får fråga? Alltid kul att lära sig nya saker :)

Förövrigt håller jag med om din rekommendation om MHR80.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Användarens profilbild
LennartTuning
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 548
Blev medlem: 1 oktober 2012, 22:16
Kontakt:

Re: 70cc Hyper cylinder med 17,5 förgasare? på en drd pro

Inlägg av LennartTuning »

CaToXXo skrev:
k-skåpet skrev:Finns vevar med högre vevhuskompression vilket ökar effekten (hur mycket vågar jag dock inte säga)
Hm... hur då om jag får fråga? Alltid kul att lära sig nya saker :)

Förövrigt håller jag med om din rekommendation om MHR80.
själva vevhuskompet ökar inte effekten nämnvärt men de ökar flödet men en helt rund vev som fyller ut vevhuset bättre än en org. vilket ger bätre flöde och som i sin tur leder till mer effekt och varv.

även balanseringen på veven spelar in i hur en motor går. bättre vevar är oftast i hårdare metall vilket ger en stabilare vev om man jämnför med tex stylepro eller motoforce. dessa böjer sig reletivt enkelt.
Lennart Tuning

Din Trimkonsult på Nätet! Rådgivning, Portning, Renovering Etc!

http://www.facebook.com/LennartTuning
Användarens profilbild
Drome
Svårstartad skrothög
Inlägg: 211
Blev medlem: 24 augusti 2012, 16:13

Inlägg av Drome »

tack för alla svar! men tänkte bara att jag skulle börja köra med 17,5 sen ska jag köpa 24 eller 26 när plånboken räcker till! men jag är ute efter jävligt mycket drag utan att den ska dra för mycket soppa och en 70 cylinder drar väl mindre en 80 cyllarna om man bortser från varven? rätta mig om jag har fel.
Användarens profilbild
AndreWidestedt
If you're not first, you're last
Inlägg: 1705
Blev medlem: 22 maj 2012, 20:19
Ort: Umeå

Inlägg av AndreWidestedt »

[quote="Drome"]tack för alla svar! men tänkte bara att jag skulle börja köra med 17,5 sen ska jag köpa 24 eller 26 när plånboken räcker till! men jag är ute efter jävligt mycket drag utan att den ska dra för mycket soppa och en 70 cylinder drar väl mindre en 80 cyllarna om man bortser från varven? rätta mig om jag har fel.[/quote

Beror helt på charactären på cylindrarna, om du köper en hyper 70cc kommer den dra mer än en snäll 80cc. Men skulle säga dom där två cyllarna drar samma, om inte 80cc drar mindre.
Helt Räser
Användarens profilbild
Roxxen96
F.D Crew
Inlägg: 3295
Blev medlem: 13 juni 2011, 18:25

Inlägg av Roxxen96 »

Drome skrev:tack för alla svar! men tänkte bara att jag skulle börja köra med 17,5 sen ska jag köpa 24 eller 26 när plånboken räcker till! men jag är ute efter jävligt mycket drag utan att den ska dra för mycket soppa och en 70 cylinder drar väl mindre en 80 cyllarna om man bortser från varven? rätta mig om jag har fel.
Råder dig att byta till större fögg direkt, har själva testat den kombinationen, Hebo (Manston Racing Rev) med 17,5 mm förgasare, den värmenöp när jag drog på. Så skulle inte sätta på cylindern föräns du bytt förgasare. Gick att köra lugnt med den, men att dra på är inget att rekomendera då den inte ger den kylning som KRÄVS. Köp 26 eller 28 mm förgasare, 24 om du vill vara lite snålare.

Ni som säger att den var snålt inställt (förgasaren) eller dåligt luftad, nej det var ganska så bra inställd, hade lite för stort munstycke och hade gott om olja. Men förgasaren ger inte det kylflöde som den faktiskt är i behov av. Kan säga att den cylindern är fruktansvärt varvillig, piskade på bra med Metrakit Pro Race 70 Thrower röret!
siiimooon
Gasres
Inlägg: 1264
Blev medlem: 8 april 2009, 11:07

Inlägg av siiimooon »

Det funkar bra, den varvar inte så mycket heller, man får väl växla vid 13-14k rpm..

Den behöver inte dra mer än en 80cc eller så heller, jag hade en portad Barikit 70cc (Drog PR70 och Manston..) men en massa skoj, blandannat 28mm förgasare, körde den på strax över 0,5l/mil.
Användarens profilbild
Rexxy
King of the street
Inlägg: 2540
Blev medlem: 15 juni 2007, 21:24
Ort: Västerås

Inlägg av Rexxy »

Roxxen96 skrev: Ni som säger att den var snålt inställt (förgasaren) eller dåligt luftad, nej det var ganska så bra inställd, hade lite för stort munstycke och hade gott om olja. Men förgasaren ger inte det kylflöde som den faktiskt är i behov av. Kan säga att den cylindern är fruktansvärt varvillig, piskade på bra med Metrakit Pro Race 70 Thrower röret!
Med en mindre förgasare får du mindre effekt. Mindre effekt = inte lika mycket värme. Så att den inte kyler ordentligt är bull shit. Något annat fel var det! :wink:
Användarens profilbild
Drome
Svårstartad skrothög
Inlägg: 211
Blev medlem: 24 augusti 2012, 16:13

Inlägg av Drome »

siiimooon skrev:Det funkar bra, den varvar inte så mycket heller, man får väl växla vid 13-14k rpm..

Den behöver inte dra mer än en 80cc eller så heller, jag hade en portad Barikit 70cc (Drog PR70 och Manston..) men en massa skoj, blandannat 28mm förgasare, körde den på strax över 0,5l/mil.
men jag har aldrig fatta om barikit är gjutjärn eller alu cylindrar alla säger olika :S
Användarens profilbild
Drome
Svårstartad skrothög
Inlägg: 211
Blev medlem: 24 augusti 2012, 16:13

Inlägg av Drome »

Rexxy skrev:
Roxxen96 skrev: Ni som säger att den var snålt inställt (förgasaren) eller dåligt luftad, nej det var ganska så bra inställd, hade lite för stort munstycke och hade gott om olja. Men förgasaren ger inte det kylflöde som den faktiskt är i behov av. Kan säga att den cylindern är fruktansvärt varvillig, piskade på bra med Metrakit Pro Race 70 Thrower röret!
Med en mindre förgasare får du mindre effekt. Mindre effekt = inte lika mycket värme. Så att den inte kyler ordentligt är bull shit. Något annat fel var det! :wink:
men jag har faktiskt hört något om att om man har för liten förgasare så är det som att köra en för snålt inställd förgasare och det brukar värme nypa så tror det ligger något i det Roxxen säger.
Användarens profilbild
Drome
Svårstartad skrothög
Inlägg: 211
Blev medlem: 24 augusti 2012, 16:13

Inlägg av Drome »

Men vad säger ni att jag ska satsa på för cylinder, om jag ska ha så bra acc och den ska toppa 110-120 och den ska inte dra över 1L/mil ?
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem
Inlägg: 5102
Blev medlem: 2 februari 2012, 23:42

Inlägg av david96 »

Drome skrev:Men vad säger ni att jag ska satsa på för cylinder, om jag ska ha så bra acc och den ska toppa 110-120 och den ska inte dra över 1L/mil ?
billig 80cc sen porta den, vad för rör har du?
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Användarens profilbild
Roxxen96
F.D Crew
Inlägg: 3295
Blev medlem: 13 juni 2011, 18:25

Inlägg av Roxxen96 »

Rexxy skrev:
Roxxen96 skrev: Ni som säger att den var snålt inställt (förgasaren) eller dåligt luftad, nej det var ganska så bra inställd, hade lite för stort munstycke och hade gott om olja. Men förgasaren ger inte det kylflöde som den faktiskt är i behov av. Kan säga att den cylindern är fruktansvärt varvillig, piskade på bra med Metrakit Pro Race 70 Thrower röret!
Med en mindre förgasare får du mindre effekt. Mindre effekt = inte lika mycket värme. Så att den inte kyler ordentligt är bull shit. Något annat fel var det! :wink:
Jag motsäger absolut inte dina kunskaper, men kan tyvärr inte hålla med. Har märkt att den inre kylningen blir frukstansvärt mycket dåligare med mindre förgasare eftersom att flödet blir såpass upstoppat som det blir. Med tanke på Hebons varvillighet så gavs inte det flödet som krävdes och därav blev det som det blev. Självklart att mindre förgasare = mindre effekt, men kylningen blir så mycket sämre just pågrund av att flödet helt enkelt inte räcker till.
Användarens profilbild
G-son
King of the street
Inlägg: 4115
Blev medlem: 6 februari 2008, 23:31
Ort: Vimmerby

Inlägg av G-son »

En stor förgasare flödar inte mycket om man inte gasar mycket. Enligt din logik borde alla motorer överhettas mer ju mindre man gasar, och störst problem får man på tomgång eftersom motorn får minst luft då. :?
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
Användarens profilbild
Drome
Svårstartad skrothög
Inlägg: 211
Blev medlem: 24 augusti 2012, 16:13

Inlägg av Drome »

david96 skrev:
Drome skrev:Men vad säger ni att jag ska satsa på för cylinder, om jag ska ha så bra acc och den ska toppa 110-120 och den ska inte dra över 1L/mil ?
billig 80cc sen porta den, vad för rör har du?
ja men det är väl betydlig mycket mer drag i hebon en va det är i tx: malossi replica eller? just nu har jag ett malossi supermoto replica och vet inte hur varvvilligt det röret är så det får jag testa mig fram men tänkte köpa ett pro race om det behövs. rör är inte det jag rättar mig efter för det kommer jag kanske till och med bygga ett avstämt, det är cylinder jag är intresserad av att vet och jag vill helst ligga på 18+ hk.
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem
Inlägg: 5102
Blev medlem: 2 februari 2012, 23:42

Inlägg av david96 »

stage 6 R/T bästa 70cc i min åsikt, vill ha en sådan ^^

vf inte köpa en 80cc sen porta den ? :S kommer antagligen gå bättre än hebon

det röret varvar typ som gianelle 2t
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Användarens profilbild
Drome
Svårstartad skrothög
Inlägg: 211
Blev medlem: 24 augusti 2012, 16:13

Inlägg av Drome »

david96 skrev:stage 6 R/T bästa 70cc i min åsikt, vill ha en sådan ^^

vf inte köpa en 80cc sen porta den ? :S kommer antagligen gå bättre än hebon

det röret varvar typ som gianelle 2t
jag älskar också R/T men nu är det så att den passar inte på min moppe värkar det som för den finns inte på twostorke under min moppe model :(

men hebon varvar ju runt 14K original och en mallosi replica/ barikit 80cc varvar väl inte mer en runt 11-12 och då måste ju det löna sig att köpa hebon för dom ligger i typ samma prisklass alla, och jag slipper porta hebon, men kan man porta hebon så den varvar över 15K? eller är den typ max va den kan ge när den kommer ut ur fabrik?
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem
Inlägg: 5102
Blev medlem: 2 februari 2012, 23:42

Inlägg av david96 »

finns alltid förbättringsställen, men jag hade tagit 80'n och jo den går på de kan jag lova :P lita itne på twostroke allt går på med lite kunskap
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Användarens profilbild
Drome
Svårstartad skrothög
Inlägg: 211
Blev medlem: 24 augusti 2012, 16:13

Inlägg av Drome »

david96 skrev:finns alltid förbättringsställen, men jag hade tagit 80'n och jo den går på de kan jag lova :P lita itne på twostroke allt går på med lite kunskap
ja men jag vill inte börja borra eller slipa upp motorblocket därför vågar jag inte prova R/T
Användarens profilbild
Roxxen96
F.D Crew
Inlägg: 3295
Blev medlem: 13 juni 2011, 18:25

Inlägg av Roxxen96 »

Erik_ skrev:En stor förgasare flödar inte mycket om man inte gasar mycket. Enligt din logik borde alla motorer överhettas mer ju mindre man gasar, och störst problem får man på tomgång eftersom motorn får minst luft då. :?
Varför valde du att dra paralellen mellan att ligga och pressa på 13000 - 14500 varv, gentemot att gasa lite eller att låta den stå på tomgång? Visst kunde det jag sa tolkas som det du sa. Men det är oerhörd stor skillnad att ligga på de höga varven som Hebo cylindern kan komma upp i, och det är just här som en 17,5 mm förgasare inte ger det flöde, kylning och smörjning som det faktiskt krävs. På lägre varv så är detta inget problem, utan detta är bara något som tillkommer när man kommer upp i dom varv som cylindern jobbar som bäst på, och detta är otroligt höga varvtal gentemot andra cylindrar. Frågan är då om du själv testat, eller om du bara går på dom kunskaper du har?

En liten förgasare som 17,5 mm GER inte det flöde som krävs på dessa höga varv, flödet räcker inte för att hålla den inre kylningen på en stadig nivå. Som jag sa så går det att köra lugnt med cylindern utan problem, men när man verkligen pressar och drar på så räcker det inte till.
siiimooon
Gasres
Inlägg: 1264
Blev medlem: 8 april 2009, 11:07

Inlägg av siiimooon »

Drome skrev:
siiimooon skrev:Det funkar bra, den varvar inte så mycket heller, man får väl växla vid 13-14k rpm..

Den behöver inte dra mer än en 80cc eller så heller, jag hade en portad Barikit 70cc (Drog PR70 och Manston..) men en massa skoj, blandannat 28mm förgasare, körde den på strax över 0,5l/mil.
men jag har aldrig fatta om barikit är gjutjärn eller alu cylindrar alla säger olika :S
Barikit finns i både alu och gjutjärn.
Barikit 74cc Racing hade jag, lätt den vassaste cylindern jag haft! Fast den var ju ganska portad också..
Varken Prorace, Manston Racing, Manston Red Revo, eller portade Replicor har gått lika bra som den.
Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew
Inlägg: 2160
Blev medlem: 13 juni 2011, 19:28
Ort: Lenhovda

Inlägg av k-skåpet »

Drome skrev:ja men det är väl betydlig mycket mer drag i hebon en va det är i tx: malossi replica eller? just nu har jag ett malossi supermoto replica och vet inte hur varvvilligt det röret är så det får jag testa mig fram men tänkte köpa ett pro race om det behövs. rör är inte det jag rättar mig efter för det kommer jag kanske till och med bygga ett avstämt, det är cylinder jag är intresserad av att vet och jag vill helst ligga på 18+ hk.
skulle jag nog inte säga, drar min polare med manston revolution rätt bra med MHRen
Beta v1.0 Ktm edition.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40990

Söker Prorace rör, byter gärna mot portad sp-cylinder och massa andra saker, hör av dig om du har något du är sugen på att byta eller sälja. :)
Användarens profilbild
potog
King of the street
Inlägg: 3469
Blev medlem: 4 september 2011, 13:58
Kontakt:

Inlägg av potog »

Rexxy skrev:
Roxxen96 skrev: Ni som säger att den var snålt inställt (förgasaren) eller dåligt luftad, nej det var ganska så bra inställd, hade lite för stort munstycke och hade gott om olja. Men förgasaren ger inte det kylflöde som den faktiskt är i behov av. Kan säga att den cylindern är fruktansvärt varvillig, piskade på bra med Metrakit Pro Race 70 Thrower röret!
Med en mindre förgasare får du mindre effekt. Mindre effekt = inte lika mycket värme. Så att den inte kyler ordentligt är bull shit. Något annat fel var det! :wink:
bensin kyler!

du vill alltid hitta rätt blandning mellan luft och bensin.

störa förgasare betyder med luft.... mer luft betyder mer bensin.

"mer bensin betyder bättre kylning"

tack och hej lever pastej :P

för övrigt så har Hebo manson avgasport på 194 och R/T 193 kan va bra å veta...
vem fan e lennart?
Användarens profilbild
Drome
Svårstartad skrothög
Inlägg: 211
Blev medlem: 24 augusti 2012, 16:13

Inlägg av Drome »

så ni påstår att om jag köper t.ex http://www.twostroke.se/product.asp?product=12449 den här cylindern och så portar någon kunnig den till mig t.ex Potog så kommer den dra hebon och mk sp3 och pr3? :o
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem
Inlägg: 5102
Blev medlem: 2 februari 2012, 23:42

Inlägg av david96 »

jupp
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Användarens profilbild
Rexxy
King of the street
Inlägg: 2540
Blev medlem: 15 juni 2007, 21:24
Ort: Västerås

Inlägg av Rexxy »

potog skrev:
Rexxy skrev:
Roxxen96 skrev: Ni som säger att den var snålt inställt (förgasaren) eller dåligt luftad, nej det var ganska så bra inställd, hade lite för stort munstycke och hade gott om olja. Men förgasaren ger inte det kylflöde som den faktiskt är i behov av. Kan säga att den cylindern är fruktansvärt varvillig, piskade på bra med Metrakit Pro Race 70 Thrower röret!
Med en mindre förgasare får du mindre effekt. Mindre effekt = inte lika mycket värme. Så att den inte kyler ordentligt är bull shit. Något annat fel var det! :wink:
bensin kyler!

du vill alltid hitta rätt blandning mellan luft och bensin.

störa förgasare betyder med luft.... mer luft betyder mer bensin.

"mer bensin betyder bättre kylning"

tack och hej lever pastej :P

för övrigt så har Hebo manson avgasport på 194 och R/T 193 kan va bra å veta...
Absolut, bensin kyler! Det vet vi alla!

Men en för liten förgasare kan inte få en motor att nypa.. Med en mindre förgasare får du bara helt enkelt mindre effekt. Som resulterar i mindre värme som måste bort.

Man kan varva 18.000rpm med t,ex en 24mm förgasare, vilket är "samma" sak som 10.000rpm med 17.5mm. Det ger ungefär samma lufthastighet genom förgasaren, om motorn håller samma volumetriska effektivitet vid bägge varvtalen.

Och hur många rasar sina hojar med t.ex 12mm förgasare med effektrörsmoppar på 12-13000rpm? Visst, inte lika mycket effekt.

Men poängen är att du kan köra med små förgasare på höga varvtal. Effekten blir bara mindre.. Kan skilja upp emot 2-3 hästar med fel förgasare. Om inte mer!

En förgasarbil (låt oss säga volvo 740) ligger på 2300cc, med runda 113hk. Har bara 45mm förgasare. Skulle inte dens interna kylning nypa skiten direkt?
Användarens profilbild
NOName?
Kinaraket
Inlägg: 973
Blev medlem: 23 april 2012, 19:50
Ort: Finland

Inlägg av NOName? »

rätta mig om jag har fel men kyler inte bensin ner motorn också?

är på telefonen så orkar inte läsa allt
Användarens profilbild
Rexxy
King of the street
Inlägg: 2540
Blev medlem: 15 juni 2007, 21:24
Ort: Västerås

Inlägg av Rexxy »

NOName? skrev:rätta mig om jag har fel men kyler inte bensin ner motorn också?

är på telefonen så orkar inte läsa allt
inläggen ovanför dig, jo. Bensin kyler motorn.
Användarens profilbild
Drome
Svårstartad skrothög
Inlägg: 211
Blev medlem: 24 augusti 2012, 16:13

Inlägg av Drome »

nu tror jag att jag har bestämt mig för att jag ska köpa den här cylindern http://www.twostroke.se/product.asp?product=12449 men då undrar jag om den kommer gå på min 17,5 mm förgasare eller kommer jag behöva köpa 24mm för att den ska gå över huvud taget? och en liten sista fråga, är den här cylinder alu eller gjutjärn?
Användarens profilbild
byYn
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 720
Blev medlem: 25 juli 2011, 01:22
Ort: Luleå

Inlägg av byYn »

Gjutjärn. Och ja det kommer fungera. Men som tidigare sagt så är det såklart bättre för både prestanda och kylning med en större förgasare.
Bild
Användarens profilbild
Drome
Svårstartad skrothög
Inlägg: 211
Blev medlem: 24 augusti 2012, 16:13

Inlägg av Drome »

byYn skrev:Gjutjärn. Och ja det kommer fungera. Men som tidigare sagt så är det såklart bättre för både prestanda och kylning med en större förgasare.
okej men är det mer värt att köps en alu cylinder då? och går det att porta gjutjärns cylindrar?
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem
Inlägg: 5102
Blev medlem: 2 februari 2012, 23:42

Inlägg av david96 »

Drome skrev:
byYn skrev:Gjutjärn. Och ja det kommer fungera. Men som tidigare sagt så är det såklart bättre för både prestanda och kylning med en större förgasare.
okej men är det mer värt att köps en alu cylinder då? och går det att porta gjutjärns cylindrar?
Går att porta båda gjutjärn är bara jobbigare för de är ett hårdare material
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Skriv svar