pappa hotar om att ringa polisen!

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
derbigp1open-10
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 711
Blev medlem: 13 maj 2011, 14:30
Ort: uppsala

pappa hotar om att ringa polisen!

Inlägg av derbigp1open-10 »

asså min pappa har nu sagt att han ska ringa sos och polisen och be dem ta ifrån mig mopederna, asså kan han verkligen göra så :S

och om han inte lyckas så ska han he bort dem själv, men jag har ju ägarbevisen på dem, så kan inte jag anmäla honom då?

vi är inte riktigt överens angående mopedtrimning... :(
Gummianka59
Elmoped
Inlägg: 14
Blev medlem: 24 februari 2013, 19:16

Inlägg av Gummianka59 »

Behåll 1?
Användarens profilbild
Thoz3
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 774
Blev medlem: 6 januari 2013, 17:59
Ort: whop whop

Inlägg av Thoz3 »

vet inte riktigt där men.
polisen får inte ta moppen eller mopederna om dem inte har sett dig åka eller någon annan eller om den är var
eller hur är det?
(rätta mig om jag har fel)
Bild
Användarens profilbild
jack.lofgren
Pattelina
Inlägg: 882
Blev medlem: 25 maj 2012, 20:44
Ort: Stockholm

Inlägg av jack.lofgren »

Försök att prata med honom, och nej polisen får inte ta mopederna om dom inte har sett dig åka på dom. Men han kan ju blanda in soc.
Användarens profilbild
Arkstar
Gasres
Inlägg: 1760
Blev medlem: 2 oktober 2011, 08:54
Ort: Oxelösund
Kontakt:

Inlägg av Arkstar »

Säg typ att det är dina mopeder, dina pengar och du gör vad du vill med mopederna ..

Tanke på att dem står på dig så borde han inte bestämma över dina mopeder?..
StuntRoxx Projektet! SÅLD! :shock:
Beta Ark Projektet! SÅLD! :shock:
Moppetiden är förbi för min del men tittar in då och då! :roll:
Numera ägare till BMW 120D F20 M-Sport -15! 8)
Klicka här för att komma till min biltråd!
Användarens profilbild
rasmusborg
Kinaraket
Inlägg: 969
Blev medlem: 31 december 2011, 13:28
Ort: Haninge
Kontakt:

Inlägg av rasmusborg »

Tror han bara bryr sig om dig att de är därför han vill att du inte ska ha trimmat. Du kan ju fan inte anmäla din egna farsa då lär du ju bara få dubbelt så mycket problem den dagen du verkligen behöver hjälp av han (och nej du kan inte klara dig utan han). Så prata med han om han inte går med på dina förslag så kan du ju låta bli att köra på ett tag sen om han gnäller igen så är de väll bara att sälja eller göra en av dom original
Kolla gärna in min Stunt film!
http://www.youtube.com/watch?v=N2g-tEig1XA
koppelikopp
Elmoped
Inlägg: 71
Blev medlem: 31 mars 2012, 17:09

Inlägg av koppelikopp »

föräldern har ju "makt" om man kan säga så över barnet tills han/hon blir 18 år?
2stroke
Gasres
Inlägg: 1455
Blev medlem: 15 augusti 2010, 19:13
Ort: Sollentuna

Inlägg av 2stroke »

Gör som han säger och åk inte trimmat då...?
Användarens profilbild
Coldcore
Finne Power
Inlägg: 73
Blev medlem: 16 september 2011, 06:54

Inlägg av Coldcore »

Haha,socialen tror jag knappast bryr sig om dina trimmade mopeder så det är nog uteslutet,Polisen kan han väl ringa men ja tror nog det är hot bara,han ringer nog knappast polisen på sin egna son eftersom det endå är han som troligen måste betala böterna i slutändan.
Användarens profilbild
Jakzu
TGR:s BIIIIAAAATCH
Inlägg: 716
Blev medlem: 13 januari 2013, 22:12
Ort: ulricehamn

Inlägg av Jakzu »

Visa lite respekt och gör som han säger, antar att du är under 18 och vill du hemma ett tag till?
Användarens profilbild
potog
King of the street
Inlägg: 3469
Blev medlem: 4 september 2011, 13:58
Kontakt:

Inlägg av potog »

1 Du är under 18
2 Du bor hemma = pappa bestämmer



(antar^^)
vem fan e lennart?
Användarens profilbild
rasmusborg
Kinaraket
Inlägg: 969
Blev medlem: 31 december 2011, 13:28
Ort: Haninge
Kontakt:

Inlägg av rasmusborg »

Jag körde trimmat förut jag med och en dag sa farsan att jag inte fick åka trimmat så då sålde jag aeroxen och köpte mig en slider istället och så himla farligt sakta går de ändå inte
Kolla gärna in min Stunt film!
http://www.youtube.com/watch?v=N2g-tEig1XA
izeman
Elmoped
Inlägg: 81
Blev medlem: 2 juli 2011, 13:11

Inlägg av izeman »

rasmusborg skrev:nej du kan inte klara dig utan han
hehe det kan man visst göra har inte haft kontakt med min pappa sen jag va 8 och jag klarar mej prima
Användarens profilbild
tobbe_159
Svårstartad skrothög
Inlägg: 200
Blev medlem: 29 oktober 2012, 21:08

Inlägg av tobbe_159 »

elr kör du smyg trimmar:D
Det är inte lätt när de är svårt.

Det är som det är när det inte blev som det skulle ~
Användarens profilbild
rasmusborg
Kinaraket
Inlägg: 969
Blev medlem: 31 december 2011, 13:28
Ort: Haninge
Kontakt:

Inlägg av rasmusborg »

izeman skrev:
rasmusborg skrev:nej du kan inte klara dig utan han
hehe det kan man visst göra har inte haft kontakt med min pappa sen jag va 8 och jag klarar mej prima
Menade om man bor som i en familj då funkar det inte att ha en dålig relation till varandra om jag ska utrycka mig så.
Kolla gärna in min Stunt film!
http://www.youtube.com/watch?v=N2g-tEig1XA
PcCrazyMods
Svårstartad skrothög
Inlägg: 337
Blev medlem: 29 maj 2012, 20:45

Inlägg av PcCrazyMods »

tobbe_159 skrev:elr kör du smyg trimmar:D
Det gör jag :) funkar prima till det inte funkar längre. ;)
juniorjesper skrev:
TuZx skrev:setup?
17.5 förgasare
14/56 drevning
urpluggad
fatbar styre
XxXD4dyXxX
Elmoped
Inlägg: 144
Blev medlem: 28 augusti 2012, 22:42

Inlägg av XxXD4dyXxX »

PcCrazyMods skrev:
tobbe_159 skrev:elr kör du smyg trimmar:D
Det gör jag :) funkar prima till det inte funkar längre. ;)
haha gjorde samma och crashade moppen fick nyss ihop den igen och farsan testade den......hans enda svar va Den går FAN snabbare än 30!
Användarens profilbild
tobbe_159
Svårstartad skrothög
Inlägg: 200
Blev medlem: 29 oktober 2012, 21:08

Inlägg av tobbe_159 »

XxXD4dyXxX skrev:
PcCrazyMods skrev:
tobbe_159 skrev:elr kör du smyg trimmar:D
Det gör jag :) funkar prima till det inte funkar längre. ;)
haha gjorde samma och crashade moppen fick nyss ihop den igen och farsan testade den......hans enda svar va Den går FAN snabbare än 30!
haha då blev du lite fucked;)
Det är inte lätt när de är svårt.

Det är som det är när det inte blev som det skulle ~
Användarens profilbild
derbigp1open-10
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 711
Blev medlem: 13 maj 2011, 14:30
Ort: uppsala

Inlägg av derbigp1open-10 »

asså det är egentligen jag som ställt till det, för han var grymt negativ mot moppetrimningen, men sedan körde jag hyperroxxen kl 21 på kvällen i ett villaområde litegrann bara, när ja skulle ner på en raksträcka, när jag inte tänkte mig för vad klockan var, bor en del små barn i området, men de är ingen som klagat under tiden ja kört ...

åkte dit för trimning förra hösten och pappa visste inte om att´jag hade trimmat, slapp böter ändå, men då fick jag lova på plats för pappa o poliserna att jag skulle ta bort trimmet och det gjorde jag aldrig..

är ju lite svårt och köra en skalad hypermoped i smyg, funkar inte o ljuga om att den är original då, sen kan min pappa ganska mkt då han renoverat upp en del bilar....

jamen asså jag kan ju inte kasta bort ett intresse pga min pappa.. då kmr ju jag få en dålig relation med min pappa.
Senast redigerad av derbigp1open-10 den 16 april 2013, 22:04, redigerad totalt 2 gång.
Användarens profilbild
Jakzu
TGR:s BIIIIAAAATCH
Inlägg: 716
Blev medlem: 13 januari 2013, 22:12
Ort: ulricehamn

Inlägg av Jakzu »

derbigp1open-10 skrev:asså det är egentligen jag som ställt till det, för han var grymt negativ mot moppetrimningen, men sedan körde jag hyperroxxen kl 21 på kvällen i ett villaområde litegrann bara, när ja skulle ner på en raksträcka, när jag inte tänkte mig för vad klockan var, bor en del små barn i området, men de är ingen som klagat under tiden ja kört ...

är ju lite svårt och köra en skalad hypermoped i smyg, funkar inte o ljuga om att den är original då, sen kan min pappa ganska mkt då han renoverat upp en del bilar....

jamen asså jag kan ju inte kasta bort ett intresse pga min pappa.. då kmr ju jag få en dålig relation med min pappa.
Du får väl offra dig lite, jag skulle i hela fall ta bort trimmet för att rädda min relation pappa..
Användarens profilbild
Pulze
Frihamnen Crew
Inlägg: 775
Blev medlem: 18 augusti 2012, 23:01

Inlägg av Pulze »

derbigp1open-10 skrev:asså det är egentligen jag som ställt till det, för han var grymt negativ mot moppetrimningen, men sedan körde jag hyperroxxen kl 21 på kvällen i ett villaområde litegrann bara, när ja skulle ner på en raksträcka, när jag inte tänkte mig för vad klockan var, bor en del små barn i området, men de är ingen som klagat under tiden ja kört ...

är ju lite svårt och köra en skalad hypermoped i smyg, funkar inte o ljuga om att den är original då, sen kan min pappa ganska mkt då han renoverat upp en del bilar....

jamen asså jag kan ju inte kasta bort ett intresse pga min pappa.. då kmr ju jag få en dålig relation med min pappa.
köp en annan billig moppe som du åker runt med och ha bara hypern på bana?
ta gärna en titt på mitt Senda projekt :D http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=43963

Polini guss 80cc
Metrakit Thrower
14mm förgasare = STULEN!
105 munstycke
12-53 drev

Gilera Stalker: style pro 70cc (för bottendraget), zx rör, malossi variator, 4g vikter, malossi remskivor :)
2stroke
Gasres
Inlägg: 1455
Blev medlem: 15 augusti 2010, 19:13
Ort: Sollentuna

Inlägg av 2stroke »

derbigp1open-10 skrev:asså det är egentligen jag som ställt till det, för han var grymt negativ mot moppetrimningen, men sedan körde jag hyperroxxen kl 21 på kvällen i ett villaområde litegrann bara, när ja skulle ner på en raksträcka, när jag inte tänkte mig för vad klockan var, bor en del små barn i området, men de är ingen som klagat under tiden ja kört ...

är ju lite svårt och köra en skalad hypermoped i smyg, funkar inte o ljuga om att den är original då, sen kan min pappa ganska mkt då han renoverat upp en del bilar....

jamen asså jag kan ju inte kasta bort ett intresse pga min pappa.. då kmr ju jag få en dålig relation med min pappa.
Antingen försöker du reda ut det och påpeka att du absolut inte kommer köra den på så dumma tider, på så dumma ställen igen, eller så trimmar du ner den och säljer de värre delarna... En familjerelation är mer värd än något tillfälligt, dvs en sketen moppe som du inte kommer ha mer än max 2 år till

Förstår inte vad ditt intresse är, att köra trimmat? Vill du köra fort så sälj hypern och lägg pengarna på ett A1-kort.. Rätta mig om jag har fel, men köpte du inte Aeroxen komplett?

De som har trimning som intressen brukar oftast vara för att de har intresset att skruva ner saker till molekyler, få ihop de med nya delar och sen se resultatet av deras arbete, men vad vet jag..
Användarens profilbild
Lillapojkens
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 395
Blev medlem: 21 november 2012, 21:33

Inlägg av Lillapojkens »

men köp hem blackboxar och sätt på alla moppar. dom låter ju fortfarande lika högt men den lär ju inte gå så fort om han vill provköra. han kan ju inte göra något åt att du har en massa moppar så länge du inte parkerar dom på hans mark.
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ
Inlägg: 5337
Blev medlem: 5 september 2010, 07:45
Ort: Lidköping

Inlägg av PK »

han bestämmer över dig tills det att du fyller 18. försök prata vett i honom istället :)

klart han kan ringa polisen på dig. dem kan dock inte göra något om du inte kör på dem :) i garaget så är dem inte olagliga även om dem är trimmade.
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew
Inlägg: 3785
Blev medlem: 19 oktober 2012, 12:07

Inlägg av Persson97 »

PK skrev:han bestämmer över dig tills det att du fyller 18. försök prata vett i honom istället :)

klart han kan ringa polisen på dig. dem kan dock inte göra något om du inte kör på dem :) i garaget så är dem inte olagliga även om dem är trimmade.
Tror nog dock att han har dom för att han vill köra med :wink:
En hyper brukar man ju inte ha som prydnad direkt :lol:
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
2stroke
Gasres
Inlägg: 1455
Blev medlem: 15 augusti 2010, 19:13
Ort: Sollentuna

Inlägg av 2stroke »

Persson97 skrev:
PK skrev:han bestämmer över dig tills det att du fyller 18. försök prata vett i honom istället :)

klart han kan ringa polisen på dig. dem kan dock inte göra något om du inte kör på dem :) i garaget så är dem inte olagliga även om dem är trimmade.
Tror nog dock att han har dom för att han vill köra med :wink:
En hyper brukar man ju inte ha som prydnad direkt :lol:
Ja dig lurar man ju inte iaf......
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ
Inlägg: 5337
Blev medlem: 5 september 2010, 07:45
Ort: Lidköping

Inlägg av PK »

Persson97 skrev:
PK skrev:han bestämmer över dig tills det att du fyller 18. försök prata vett i honom istället :)

klart han kan ringa polisen på dig. dem kan dock inte göra något om du inte kör på dem :) i garaget så är dem inte olagliga även om dem är trimmade.
Tror nog dock att han har dom för att han vill köra med :wink:
En hyper brukar man ju inte ha som prydnad direkt :lol:
så, du har 2 moppar som är trimmade som han hotar att ringa polisen om för att du ska åka fast men du tror att han vill ha dem själv?

ring snuten själv då när han är ute?
Användarens profilbild
derbigp1open-10
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 711
Blev medlem: 13 maj 2011, 14:30
Ort: uppsala

Inlägg av derbigp1open-10 »

2stroke, jag har bytt delar och mekat med den, men korrekt att jag köpte en färdig defekt hyper.

får adrenalin av att köra den!

ja tror nog att en sak är att man vet att man gör något olagligt och att man får mkt mer uppmärksamhet när man kommer, som gör att det blir roligare och köra en hypertrimmad moped än en laglig mc med samma effekt.
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew
Inlägg: 3785
Blev medlem: 19 oktober 2012, 12:07

Inlägg av Persson97 »

Sa jag precis något as dumt/trögt? :roll:
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
Användarens profilbild
derbigp1open-10
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 711
Blev medlem: 13 maj 2011, 14:30
Ort: uppsala

Inlägg av derbigp1open-10 »

hmm jag tolka de inte som det iaf :? , pk trodde nog de var du som va TS ,så han trodde att du snackade om att pappa skulle vilja ha mopederna och köra med!:D
Skriv svar