Börja stunt med beta rr

Har du frågor kring stunting, ställ dom här!

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

ciaopontan
Elmoped
Inlägg: 27
Blev medlem: 26 juni 2011, 09:16

Börja stunt med beta rr

Inlägg av ciaopontan »

Som rubriken lyder så skall jag börja stunt med in beta. Har redan börjat lära mig och få upp den och köra lite men kör med fotbroms då jag måste fixa ett fäst till mitt andra dubbel ok. Jag kör urpluggat orginal rör och 12/51 drevning tror jag behöver gå upp lite bak för den varvar ut kanske fort när jag kommer upp. skulle man kunna få lite tips på fästen och på vad för dreving man skall köra? :D :D
wasprocker
Elmoped
Inlägg: 50
Blev medlem: 23 april 2013, 13:48

Inlägg av wasprocker »

Du kör ju på balanspunkten. Så om den varvar ur snabbt spelar ingen roll,ryck mer. Funkar dock bättre om det går lite snabbare,svårare att dra upp men mer balans då du är uppe. Dreva alltså upp den.
Användarens profilbild
suzukiwheelier
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 602
Blev medlem: 10 april 2012, 13:50
Ort: vasa,finland

Re: Börja stunt med beta rr

Inlägg av suzukiwheelier »

ciaopontan skrev:Som rubriken lyder så skall jag börja stunt med in beta. Har redan börjat lära mig och få upp den och köra lite men kör med fotbroms då jag måste fixa ett fäst till mitt andra dubbel ok. Jag kör urpluggat orginal rör och 12/51 drevning tror jag behöver gå upp lite bak för den varvar ut kanske fort när jag kommer upp. skulle man kunna få lite tips på fästen och på vad för dreving man skall köra? :D :D
drevningen är faktiskt inte så stor skillnad är en smaksak, anledningen att den varvar ur när du är uppe är att du inte lärt dig balans punkten riktigt ännu, pröva växla/åk lite högre så varvar den inte ut. Onödigt att skaffa dubbel bromsar innan du ens lärt dig åka ordentligt på bakan blir bara mer att hålla reda på
Användarens profilbild
Twitchii
StuntRider
Inlägg: 390
Blev medlem: 6 september 2010, 21:44
Ort: Arlöv

Inlägg av Twitchii »

naah, håller inte riktigt med där, Drevning spelar en lite roll angående draget i motorn, sen så tycker jag att du ska skaffa HB, att köra på bakhjulet sittandes med bara fotbroms och då hitta balanspunkten är inget roligt för en nybörjare. tycker att du ska skaffa en HB och hål i bak kåpan eller en 12a för foten, mycket skönare att börja lära sig så sen så har du HB som hjälp. Du behöver inte fokusera på att hålla på med kopplingen i början. börja lugnt o se var det tar dig.
Yamaha
Skriv svar