Vad ska man ha för moppe??

Allmänna mopeddiskussioner helt enkelt. Allt mellan himmel och jord dock med inriktning på moped.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
FrazZ
Elmoped
Inlägg: 27
Blev medlem: 4 april 2013, 20:48

Vad ska man ha för moppe??

Inlägg av FrazZ »

Tja!
Det är snart dags för mig att skaffa moped men jag har ingen aning om vilken jag ska ha...
kan ni tipsa om någon snygg moppe? :D :D
Användarens profilbild
Twixness
Svårstartad skrothög
Inlägg: 174
Blev medlem: 31 juli 2012, 12:10
Ort: hbg

Inlägg av Twixness »

Om du ska ha en snygg scooter så hade jag tagit en Speedfighter 2 eller 3 :)
Kolla in mitt Speedfight 2 projekt!:D
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... 880#539880
Kolla in mitt Piaggio Typhoon Projekt:)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... 995#551995

INTRESSERAD AV GAMING KOLLA MIN CHANNEL DÅ!
www.youtube.com/user/TwixNess
Användarens profilbild
Rangad
TSR's stolpskott
Inlägg: 735
Blev medlem: 21 juni 2012, 10:00

Inlägg av Rangad »

Scooter: Yamaha Aerox eller Honda zoomer
Cross: Rieju rrx med AM6 utan Power up eller Derbi xtreme 06-12 eller Derbi DRD pro
gilerahjärnan
Varnad
Inlägg: 1518
Blev medlem: 13 december 2012, 19:35
Ort: Betongen

Inlägg av gilerahjärnan »

beror på, vill du ha en aktiv körning köper du en crossmoppe, vill du stunta skulle jag ta en slider, det är vad du själv tycker o känner, låt inte andra välja för dig
Användarens profilbild
Betamekk
Svårstartad skrothög
Inlägg: 234
Blev medlem: 22 augusti 2012, 11:08
Ort: Tyresö

Inlägg av Betamekk »

Beta rr50 sm är så jävla nice!;)<3
Användarens profilbild
LillaNissen
Svårstartad skrothög
Inlägg: 195
Blev medlem: 2 maj 2012, 17:03
Ort: Skåne

Inlägg av LillaNissen »

Puch Maxi! :o
Bild
Klicka för att komma till mitt Puch Maxi projekt.
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew
Inlägg: 3785
Blev medlem: 19 oktober 2012, 12:07

Inlägg av Persson97 »

Välkommen till forumet!
Vill du ha cross eller scooter? :)
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
gilerahjärnan
Varnad
Inlägg: 1518
Blev medlem: 13 december 2012, 19:35
Ort: Betongen

Inlägg av gilerahjärnan »

själv skulle jag ta en Derbi, lite mer lyx , Rieju och motorhispania känns lite bonniga (min åsikt)
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew
Inlägg: 3785
Blev medlem: 19 oktober 2012, 12:07

Inlägg av Persson97 »

Mer lyx?
Mh kan jag hålla med om att det inte är någon höjdare men Rieju är minst lika bra som Derbi, yamaha är också grym!
Svår Meckad dock
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
gilerahjärnan
Varnad
Inlägg: 1518
Blev medlem: 13 december 2012, 19:35
Ort: Betongen

Inlägg av gilerahjärnan »

Persson97 skrev:Mer lyx?
Mh kan jag hålla med om att det inte är någon höjdare men Rieju är minst lika bra som Derbi, yamaha är också grym!
Svår Meckad dock
Derbi, the one and only
Användarens profilbild
AntonBernhardsson02
Avstängd
Inlägg: 181
Blev medlem: 21 september 2012, 18:40

Inlägg av AntonBernhardsson02 »

hade lyssnat på gilerahjärnan han har haft dom flesta mopparna jag känner till :)
Det är inte farten som räknas, det är smällen.
Eller som vi säger här i stan.
it is not the fart counts, it is the smell.
Användarens profilbild
Jakzu
TGR:s BIIIIAAAATCH
Inlägg: 716
Blev medlem: 13 januari 2013, 22:12
Ort: ulricehamn

Inlägg av Jakzu »

Ska det vara 30 eller eu? Cross eller Scooter? Som alla andra rekomendarar jag det jag själv kör:P Rieju Drac eller rrx typ. Scoter.. snake eller slider! :D
Användarens profilbild
Timmää
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 478
Blev medlem: 23 mars 2013, 21:56
Ort: Göteborg

Inlägg av Timmää »

Beta RR är ju alltid ett säkert val... Riktigt sköna att köra och snygga är dom också, går även riktigt bra :) Men i slutändan är det ju du som väljer ändå och inte någon annan
Kolla in mitt Beta projekt!

Beta RR projektet

Söker delar till slider!

Bild
Användarens profilbild
Axel
Knatonymous
Inlägg: 2211
Blev medlem: 7 juli 2011, 08:31
Ort: Bromölla

Inlägg av Axel »

MCB 1237
bibapeolola
Användarens profilbild
Rangad
TSR's stolpskott
Inlägg: 735
Blev medlem: 21 juni 2012, 10:00

Inlägg av Rangad »

Axel skrev:MCB 1237
Bonnie bajaj är nog lika fin i den klassen
Användarens profilbild
NOName?
Kinaraket
Inlägg: 973
Blev medlem: 23 april 2012, 19:50
Ort: Finland

Inlägg av NOName? »

beta gör fina mopeder, även Derbi är fina. iaf är nästan alla nya mopeder snygga, aprilia gör fina mopeder med. bara att ta vad du själv tycker, kolla på snygga mopeder och åk dit och provkör
Användarens profilbild
DerbiKoffe
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 730
Blev medlem: 31 oktober 2011, 19:25

Inlägg av DerbiKoffe »

om du ska ha scooter skulle jag valt: aerox, slider eller ludix

om du ska ha cross så hade jag valt: Derbi, beta, Rieju (yamaha är också ett alternativ men om du ska trimma mycket så hade jag ej valt yamaha)
Jag har inte misslyckats, jag har bara funnit hundra tusen sätt som inte fungerar!

Kolla gärna in mitt gamla projekt :D

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=46183
Användarens profilbild
tetesnubben
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 496
Blev medlem: 20 november 2012, 20:42
Ort: Värmdö

Inlägg av tetesnubben »

Någon 4-takts moppe :lol: haha neej, men alla andra svar är ju bra ;)

Scooter: Slider, aerox, snake, sr50, speedfight....

Crossmoppe: Kan inte så mycket om dem men, Beta rr, DDR Pro, dt50r eller Rieju drac...


Det är några moppeder som jag tycker är bra ;) Men sen ska du välja efter DINA behov!
Senast redigerad av tetesnubben den 5 april 2013, 00:08, redigerad totalt 2 gång.
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew
Inlägg: 3785
Blev medlem: 19 oktober 2012, 12:07

Inlägg av Persson97 »

Håller med derbikoffe!
Yamaha är ingen vidare att trimma då dom är extremt trånga att mecka med..
Och gilerahjärnan kan slänga sig i väggen...
Derbi är inte bättre änn någon annan moppe, stenhård sadel och alla modeller ser likadana ut...
Edit: Derbi gör bra mopeder, annat kan jag inte säga men det är inget självklart alternativ..
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
Användarens profilbild
Allyy
Elmoped
Inlägg: 85
Blev medlem: 14 april 2012, 10:55

Inlägg av Allyy »

Typ beta rr (skulle själv köpt en sån om det hade funnits här uppe) eller Derbi hade jag valt :)
Senast redigerad av Allyy den 5 april 2013, 02:13, redigerad totalt 1 gånger.
gilerahjärnan
Varnad
Inlägg: 1518
Blev medlem: 13 december 2012, 19:35
Ort: Betongen

Inlägg av gilerahjärnan »

Persson97 skrev:Håller med derbikoffe!
Yamaha är ingen vidare att trimma då dom är extremt trånga att mecka med..
Och gilerahjärnan kan slänga sig i väggen...
Derbi är inte bättre änn någon annan moppe, stenhård sadel och alla modeller ser likadana ut...
Edit: Derbi gör bra mopeder, annat kan jag inte säga men det är inget självklart alternativ..
tycker forf att vissa Rieju ser ut som rena skabben, speciallt mrx eller vad dom nu heter
Användarens profilbild
derbigp1open-10
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 711
Blev medlem: 13 maj 2011, 14:30
Ort: uppsala

Inlägg av derbigp1open-10 »

en Derbi gp1 open med lite styling, som min, då får du sjukt mycket blickar !

edit. ganska unika också, så inte så många med likadan
Användarens profilbild
Törnan
Kinaraket
Inlägg: 900
Blev medlem: 8 mars 2013, 21:19
Ort: Värmdö

Inlägg av Törnan »

Yamaha dt50x sm :)

det jobbiga är att det är trångt motorutrymme :(
Always Törnan ;)

Avslutade projekt :)
Andra Dt50x:en ;)
740-traktorn ;)

Bild
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew
Inlägg: 3785
Blev medlem: 19 oktober 2012, 12:07

Inlägg av Persson97 »

gilerahjärnan skrev:
Persson97 skrev:Håller med derbikoffe!
Yamaha är ingen vidare att trimma då dom är extremt trånga att mecka med..
Och gilerahjärnan kan slänga sig i väggen...
Derbi är inte bättre änn någon annan moppe, stenhård sadel och alla modeller ser likadana ut...
Edit: Derbi gör bra mopeder, annat kan jag inte säga men det är inget självklart alternativ..
tycker forf att vissa Rieju ser ut som rena skabben, speciallt mrx eller vad dom nu heter
Typ dom gammla slitna med bubbelkåpor som min... :roll:
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
Användarens profilbild
Karlsson_98
Avstängd
Inlägg: 641
Blev medlem: 17 oktober 2012, 19:34
Ort: Årjäng

Inlägg av Karlsson_98 »

Crossmoppe :
Beta rr50
Rieju rrx
Yamaha dt50r/x
Honda mt5
Roxon

Scooter:
Yamaha aerox
Slider
Speedfight 2

Men som sagt så är de du som bestämmer så ;)
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew
Inlägg: 3785
Blev medlem: 19 oktober 2012, 12:07

Inlägg av Persson97 »

Vet inte riktigt men de känns som att han inte kollar vad vi skriver..
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
Användarens profilbild
DerbiKoffe
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 730
Blev medlem: 31 oktober 2011, 19:25

Inlägg av DerbiKoffe »

Persson97 skrev:Vet inte riktigt men de känns som att han inte kollar vad vi skriver..
håller med
Jag har inte misslyckats, jag har bara funnit hundra tusen sätt som inte fungerar!

Kolla gärna in mitt gamla projekt :D

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=46183
gilerahjärnan
Varnad
Inlägg: 1518
Blev medlem: 13 december 2012, 19:35
Ort: Betongen

Inlägg av gilerahjärnan »

Persson97 skrev:
gilerahjärnan skrev:
Persson97 skrev:Håller med derbikoffe!
Yamaha är ingen vidare att trimma då dom är extremt trånga att mecka med..
Och gilerahjärnan kan slänga sig i väggen...
Derbi är inte bättre änn någon annan moppe, stenhård sadel och alla modeller ser likadana ut...
Edit: Derbi gör bra mopeder, annat kan jag inte säga men det är inget självklart alternativ..
tycker forf att vissa Rieju ser ut som rena skabben, speciallt mrx eller vad dom nu heter
Typ dom gammla slitna med bubbelkåpor som min... :roll:
nej, dom med stora kylarvingar, ganska raka
Användarens profilbild
tacopaj
Volvo Power
Inlägg: 1381
Blev medlem: 30 augusti 2012, 14:08

Inlägg av tacopaj »

tja, har inte läst vad ni alla har skrivit men gå inte direkt på om nån säger 'köp den blabla för en sån har jag' .. för det första; vill du köra växlat eller oväxlat, tänk lite runt det så har man lite att gå på för det är ingen ide att du köper en crossmoppe om du absolut inte vill växla ;)

mitt tips! :) lycka till
Bild
Members: tacopaj, Jonsson98, Voltfax
Användarens profilbild
Riejuman
Gasres
Inlägg: 1560
Blev medlem: 2 juni 2011, 21:45
Ort: vasa

Inlägg av Riejuman »

gilerahjärnan skrev:
Persson97 skrev:Håller med derbikoffe!
Yamaha är ingen vidare att trimma då dom är extremt trånga att mecka med..
Och gilerahjärnan kan slänga sig i väggen...
Derbi är inte bättre änn någon annan moppe, stenhård sadel och alla modeller ser likadana ut...
Edit: Derbi gör bra mopeder, annat kan jag inte säga men det är inget självklart alternativ..
tycker forf att vissa Rieju ser ut som rena skabben, speciallt mrx eller vad dom nu heter
Vilken årsmodell menar du då? Derbi är rena skiten. Elen far åt helvete 24/7 och alla derbin är grymmt fula förutom drd. Så Sattsa på en ordentlig Rieju rrx..... talar från erfarenhet
Gilerahjärnan: vissa talar somsagt om erfarenheter och inte vad man TROR
Användarens profilbild
tS
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 735
Blev medlem: 13 februari 2011, 13:31
Ort: Karlstad

Inlägg av tS »

Riejuman skrev:
gilerahjärnan skrev:
Persson97 skrev:Håller med derbikoffe!
Yamaha är ingen vidare att trimma då dom är extremt trånga att mecka med..
Och gilerahjärnan kan slänga sig i väggen...
Derbi är inte bättre änn någon annan moppe, stenhård sadel och alla modeller ser likadana ut...
Edit: Derbi gör bra mopeder, annat kan jag inte säga men det är inget självklart alternativ..
tycker forf att vissa Rieju ser ut som rena skabben, speciallt mrx eller vad dom nu heter
Vilken årsmodell menar du då? Derbi är rena skiten. Elen far åt helvete 24/7 och alla derbin är grymmt fula förutom drd. Så Sattsa på en ordentlig Rieju rrx..... talar från erfarenhet
Gilerahjärnan: vissa talar somsagt om erfarenheter och inte vad man TROR
''Talar från erfarenhet'', hur många derbis har du haft som elen pajat på eftersom du nämner alla?
Min DRD vart de inga problem med (efter att ha lagat den från förra ägaren). Gick jävligt bra och startade alltid trots att den hade gått 1400 mil. Alla strypningar bort också men inga problem ändå.
Så att dra alla över en kant känns onödigt, fel kan det vara på alla modeller och vissa går helt fläckfritt.
Till trådskaparen: Köp min snake ;) , roligare scooter får man leta efter
[spoiler]Bild[/spoiler]
Användarens profilbild
Riejuman
Gasres
Inlägg: 1560
Blev medlem: 2 juni 2011, 21:45
Ort: vasa

Inlägg av Riejuman »

tS skrev:
Riejuman skrev:
gilerahjärnan skrev: tycker forf att vissa Rieju ser ut som rena skabben, speciallt mrx eller vad dom nu heter
Vilken årsmodell menar du då? Derbi är rena skiten. Elen far åt helvete 24/7 och alla derbin är grymmt fula förutom drd. Så Sattsa på en ordentlig Rieju rrx..... talar från erfarenhet
Gilerahjärnan: vissa talar somsagt om erfarenheter och inte vad man TROR
''Talar från erfarenhet'', hur många derbis har du haft som elen pajat på eftersom du nämner alla?
Min DRD vart de inga problem med (efter att ha lagat den från förra ägaren). Gick jävligt bra och startade alltid trots att den hade gått 1400 mil. Alla strypningar bort också men inga problem ändå.
Så att dra alla över en kant känns onödigt, fel kan det vara på alla modeller och vissa går helt fläckfritt.
Till trådskaparen: Köp min snake ;) , roligare scooter får man leta efter
Ingen själv men polarnas och inte bara en utan fleras.... någåt mer herr tS måste veta för att tro?!
utifrån att bedöma från din "erfarenhet" om EN moped så skulle jag säga mitt är inte bara lite mera trovärdigt........ -_-
Användarens profilbild
Happy4smiler
Elmoped
Inlägg: 147
Blev medlem: 2 augusti 2011, 23:03

Inlägg av Happy4smiler »

Riejuman skrev:
gilerahjärnan skrev:
Persson97 skrev:Håller med derbikoffe!
Yamaha är ingen vidare att trimma då dom är extremt trånga att mecka med..
Och gilerahjärnan kan slänga sig i väggen...
Derbi är inte bättre änn någon annan moppe, stenhård sadel och alla modeller ser likadana ut...
Edit: Derbi gör bra mopeder, annat kan jag inte säga men det är inget självklart alternativ..
tycker forf att vissa Rieju ser ut som rena skabben, speciallt mrx eller vad dom nu heter
Vilken årsmodell menar du då? Derbi är rena skiten. Elen far åt helvete 24/7 och alla derbin är grymmt fula förutom drd. Så Sattsa på en ordentlig Rieju rrx..... talar från erfarenhet
Gilerahjärnan: vissa talar somsagt om erfarenheter och inte vad man TROR
Derbi har aldrig varit skit, har aldrig hört om att Derbi elen skulle sluta fungera helatiden! får mig och tro att du aldrig haft Derbi och bara läst skräp på nätet..

ONT: alla riejun är fula och ser höga ut, yamaha har trångt motorrymme osv=tar länge och fixa. Som crossmoppe skulle jag rekomendera Derbi med rabasa motor(äldre än 06) eller från 06-08, dom nyare är inte något att ha, Beta, drd är bara onödigt dyrt, däremot så rekomenderar jag starkt GILERA SMT/RCR Billigare än Derbi, men ändå samma system som Derbi :D men som någon sa tidigare, köp vad du själv tycker :)

Och som skooter så skulle jag ha valt gilera runner eller piaggio zipp, piaggio typhoon, eller aerox, inge fel på speedfight heller :)
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew
Inlägg: 3785
Blev medlem: 19 oktober 2012, 12:07

Inlägg av Persson97 »

Happy4smiler skrev:Derbi har aldrig varit skit, har aldrig hört om att Derbi elen skulle sluta fungera helatiden! får mig och tro att du aldrig haft Derbi och bara läst skräp på nätet..

ONT: alla riejun är fula och ser höga ut, yamaha har trångt motorrymme osv=tar länge och fixa. Som crossmoppe skulle jag rekomendera Derbi med rabasa motor(äldre än 06) eller från 06-08, dom nyare är inte något att ha, Beta, drd är bara onödigt dyrt, däremot så rekomenderar jag starkt GILERA SMT/RCR Billigare än Derbi, men ändå samma system som Derbi :D men som någon sa tidigare, köp vad du själv tycker :)

Och som skooter så skulle jag ha valt gilera runner eller piaggio zipp, piaggio typhoon, eller aerox, inge fel på speedfight heller :)
Haha, jadu, Rieju är rätt höga men inte direkt högre änn en Derbi, största skillnaden är väll att typ ingen kan tänka sig en Derbi som rullar på crossdäck mellans Rieju är snygga både med cross och sm däck, håller dock med dig om att yamaha är trånga, skulle ändra trotelnålen på kompisens dt igår och man fick lossa tanken först..
Sen fick du mig verkligen att skratta, Senda extrem är nästan alltid dyra, dock precis som drd och beta..
Och ja det är min åsikt
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

Sök på google kommer att komma upp 1000 guider om valet.

OBS! Finns inte AM6 med power up -.-
Årets Styrelsemedlem 2013
Skriv svar