tja, som några vet får jag inte köra scooter längre, så jag tänkte börja stunta med cross istället, tänkte då fråga, vad är det man behöver tänka på när man ska stunta med cross, och notera detta nu, enda sen jag blev fjorton och ett halvt har jag suttit och pillat med scootrar, och jag har aldrig sett insidan på en crossmotor typ vilken setup ska man ha ungefär, teknik, allt sånt hoppas nån kunnig kan svara på lite av frågorna och jag kan växla, inte proffs men man har ju kört lite fiddy i sina dar
Dreva lite lagom. Många som kör mycket bakhjul har ganska tung drevning, typ 14/52 för att få lång 1:a och 2:a. Drevar man får lågt reser sig framhjulet när man drar på men man varvar ur innan man är halvvägs upp typ...
Annars, bättre och stadigare chassi, lämpar sig bättre för högre hastigheter på bakan etc.
Annars, vad är det du vill veta liksom?
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
ne men typ, vad bör man tänka på i teknik, och är vikt avgörande?
sen som sagt, får jag ta en titt på vad 15/50 blablab betyder haha kan inget om crossmotorer sen vilka märken lämpar sig för hårda smällar, och hårda växligar, tuff körning osv
Köp något med riktig motor, dvs Derbi-motor ("piaggio") eller AM6. Inga kinagrejer mao.
Sen kan jag varmt rekommendera Derbi och deras drd:er, alla drd:er har riktigt bra chassi. Du kan få fatt i en beg lite äldre drd ganska billigt, typ en drd racing 06 får du nog för mellan 10 och 15 skulle jag gissa på.
Vikt spelar ingen roll, om man nu inte är dyngfet så en moppemotor inte orkar med. Teknik... Bara att köra och se glad ut typ, någon stuntguru får väl uttala sig där om det är något speciellt att tänka på.
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
david96 skrev:Urpluggat Original rör och lätt drevat annars större cylinder och tyngre drev, ha kvar originalröret iallafall lättast att stunta med originalrör
Skulle rekommendera beta om du inte kan köra bakhjul med en beta så tänk inte äns på börja för dem är överdrivet lätta att få upp och köra med
david96 skrev:Urpluggat Original rör och lätt drevat annars större cylinder och tyngre drev, ha kvar originalröret iallafall lättast att stunta med originalrör
Skulle rekommendera beta om du inte kan köra bakhjul med en beta så tänk inte äns på börja för dem är överdrivet lätta att få upp och köra med
ja tänkte börja med min Dt
Dt är inte mycket svårare men om man inte får upp en beta borde man inte försöka med någon annan häller:)
Mesta handlar väl om att våga
david96 skrev:Urpluggat Original rör och lätt drevat annars större cylinder och tyngre drev, ha kvar originalröret iallafall lättast att stunta med originalrör
Skulle rekommendera beta om du inte kan köra bakhjul med en beta så tänk inte äns på börja för dem är överdrivet lätta att få upp och köra med
ja tänkte börja med min Dt
Dt är inte mycket svårare men om man inte får upp en beta borde man inte försöka med någon annan häller:)
Mesta handlar väl om att våga
har aldrig testa att köra bakhjul med en beta men skitsamma går nått sönder får man köpa nytt!