Vilket rör ?

Har du frågor kring stunting, ställ dom här!

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

victor1337
Elmoped
Inlägg: 18
Blev medlem: 2 november 2012, 22:07
Ort: Trelleborg

Vilket rör ?

Inlägg av victor1337 »

Jag vet att det finns andra trådar med rör frågor och sånt.
Men min fråga är nu om jag ska andvända ett opluggat orginal rör eller ett gianelli 2t rör ??
Nu menar jag den som funkar bäst o stunta med, asså vilket är bäst om man vill ha det liiite lättare att komma upp på bakan :)

Setup :
Mk sp portad och med pr top.
21mm dellorto förgasare
Mk PR vev
pollini koppling
Och matchande insug.
Användarens profilbild
Börniee
Gasres
Inlägg: 1526
Blev medlem: 16 september 2011, 20:00
Ort: Uddevalla

Inlägg av Börniee »

2t, enligt mina upplevelser så är faktiskt 2t ganska lågvarvigt rör men tror inte att några andra tycker samma :o
Mitt Rieju Rrx Projekt
kjelle skrev:
moliki skrev:bara föra att man hänger på det här forumet så betyder det inte att man tänker sladda, drifta och leka runt med bilen man har som första bil.
Är du utrustad med penis kommer du att göra det.
Användarens profilbild
Roxxen96
F.D Crew
Inlägg: 3295
Blev medlem: 13 juni 2011, 18:25

Re: Vilket rör ?

Inlägg av Roxxen96 »

victor1337 skrev:Jag vet att det finns andra trådar med rör frågor och sånt.
Men min fråga är nu om jag ska andvända ett opluggat orginal rör eller ett gianelli 2t rör ??
Nu menar jag den som funkar bäst o stunta med, asså vilket är bäst om man vill ha det liiite lättare att komma upp på bakan :)

Setup :
Mk sp portad och med pr top.
21mm dellorto förgasare
Mk PR vev
pollini koppling
Och matchande insug.

Som du själv säger, hänvisar dig till avgasrörs tråden. Då även sådana här typer av frågor hör hemma där.

Men rekommenderar antingen Technigas Enox eller Metrakit Thrower rör om du vill ha ett relativt lågvarvigt effektrör. Annars kan ett urpluggat originalrör funka bra, beror dock på vilket varvtal din cylinder jobbar som bäst på. Hade även kört på en 17,5 mm förgasare istället för 21 mm.

Låser :)
Låst