aerox med diesel

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
puderjibb
Elmoped
Inlägg: 58
Blev medlem: 20 januari 2008, 16:35

aerox med diesel

Inlägg av puderjibb »

hej, nu har jag vart så dum att jag tankade aeroxen av misstag med diesel:( vad ska jag göra?
finns det överhuvud taget chans att kunna åka moppen igen?
tack för snabba svar
fax110
Gasres
Inlägg: 1634
Blev medlem: 10 maj 2008, 20:14

Inlägg av fax110 »

beror på hur mycket du körde med den ?
puderjibb
Elmoped
Inlägg: 58
Blev medlem: 20 januari 2008, 16:35

Inlägg av puderjibb »

har inte kört en meter med den, dock har jag försökt att starta den med elstart o kick
pwnsowns
Svårstartad skrothög
Inlägg: 171
Blev medlem: 18 maj 2008, 19:10
Ort: rönninge

Inlägg av pwnsowns »

töm ut soppan från soppa slangarna och ren gör förgasaren
F.S.N.
2fast4u
puderjibb
Elmoped
Inlägg: 58
Blev medlem: 20 januari 2008, 16:35

Inlägg av puderjibb »

finns det chans att jag kan kunna köra den nått mer:(?
fax110
Gasres
Inlägg: 1634
Blev medlem: 10 maj 2008, 20:14

Inlägg av fax110 »

men om du hade svarat på min fråga hur långt haru kört den hade nån kanske kuna svara på de ?
Användarens profilbild
kimen
Svårstartad skrothög
Inlägg: 159
Blev medlem: 25 februari 2008, 15:10
Ort: Hörnefors (umeå)

Inlägg av kimen »

det borde gå tror jag, vet folk som kört bensin fyrhjuling med disel, den går lika bra än
Användarens profilbild
kimen
Svårstartad skrothög
Inlägg: 159
Blev medlem: 25 februari 2008, 15:10
Ort: Hörnefors (umeå)

Inlägg av kimen »

fax110 skrev:men om du hade svarat på min fråga hur långt haru kört den hade nån kanske kuna svara på de ?
han sa att han inte hade kört nått med den, men han hade försökt starta
puderjibb
Elmoped
Inlägg: 58
Blev medlem: 20 januari 2008, 16:35

Inlägg av puderjibb »

fax110 skrev:men om du hade svarat på min fråga hur långt haru kört den hade nån kanske kuna svara på de ?
'


har skrivit att jag inte kört ens en meter med den, har bara försökt att kicka o elstarta den men inget händer:(
puderjibb
Elmoped
Inlägg: 58
Blev medlem: 20 januari 2008, 16:35

Inlägg av puderjibb »

snälla mer svar!!
Användarens profilbild
henric92
Henke!
Inlägg: 436
Blev medlem: 3 september 2007, 15:57
Ort: malmö

Inlägg av henric92 »

bara töm ut, sen på med bensin och starta? disel e ju nt giftigt för motorn, fungerar inte bara :P

btw. jag har en kompis som gjorde samma fast hans aerox starta men gick bara i 30km/h
Användarens profilbild
Yamaha125
Varnad
Inlägg: 90
Blev medlem: 3 januari 2008, 18:16
Ort: Göteborg

Inlägg av Yamaha125 »

töm förgasaren och tanke, gör rent alla slangar
Trafiken dödar kör på trottoaren.
Haapis
Svårstartad skrothög
Inlägg: 170
Blev medlem: 7 maj 2008, 11:07
Ort: Haparanda

d

Inlägg av Haapis »

bara att börja rengöra alla platser dit bensinen går?

t.ex förgasarn , tanken , slangarna
Användarens profilbild
MMMaaaXXX
Elmoped
Inlägg: 4
Blev medlem: 13 juni 2007, 22:31
Ort: Varberg

Inlägg av MMMaaaXXX »

som dom flesta har sagt. rengör tank, förgasare och slangar så ska den nog starta ska du se :)
Användarens profilbild
Kennie
Elmoped
Inlägg: 101
Blev medlem: 3 juni 2008, 16:22
Ort: Bakom styret

Inlägg av Kennie »

bytt bensin filtret om du har något..
Föresten jag har en k50, jag har kört på både disel och etanol me den:D
Bild

Äger Sveriges mest skruvade sym:)
Användarens profilbild
chifen
F.D Moderator
Inlägg: 3773
Blev medlem: 12 augusti 2007, 13:13
Ort: Sundsvall

Inlägg av chifen »

men bensin blandar sig med diesel, du behöver bara tömma tanken och kicka sedan, bensien drygar ut dieseln så de är lugnt.. kommer funka fint efter.
DRD 84ccTuned by Cykelkraft http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=6520 Update 7/3 Till salu!

Bmw e34 Fix & Renovering
http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=17828
Användarens profilbild
henric92
Henke!
Inlägg: 436
Blev medlem: 3 september 2007, 15:57
Ort: malmö

Inlägg av henric92 »

chifen skrev:men bensin blandar sig med diesel, du behöver bara tömma tanken och kicka sedan, bensien drygar ut dieseln så de är lugnt.. kommer funka fint efter.
ja eller hur!
bara töm å tanka bensa!
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

Kennie skrev:bytt bensin filtret om du har något..
Föresten jag har en k50, jag har kört på både disel och etanol me den:D
heheheh etanol? bara vänta tills den packar ihop xP packboxarna går sönder om dom inte ä bytta ;)

diesel ä bara mer svårantändligt än bensin så de ska inte göra nån skada ;) bara gör som chifen sa ^^
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
david918
Elmoped
Inlägg: 21
Blev medlem: 17 maj 2008, 14:28

Inlägg av david918 »

pwnsowns skrev:töm ut soppan från soppa slangarna och ren gör förgasaren
ja men han har ju pumpat in diesel i mopeden

men jag skulle nog tomma tankaen och slangarna och ren gjöra cylinderna och det men du skulle nog lämna in den till en mc-butik och be dom kolla på den
Köra trimmat med reg-skylt är lika dumt som att köra hyper med en strypt cdi!!
Användarens profilbild
eriksson2k
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 468
Blev medlem: 14 december 2007, 17:34
Ort: kallinge
Kontakt:

Inlägg av eriksson2k »

ren göra cylindrarNA ah de är en 6cyl :)
Anezz
Elmoped
Inlägg: 1
Blev medlem: 22 juni 2008, 03:35

Inlägg av Anezz »

bara töm dunken och häll in bensin och rensa förgasaren... en Bensin motor kan inte starta på diesel . diesel har glödstift inte tändstift såå:) fungerar på helt olika sätt men det borde inte vara någon fara
vivahulten
Elmoped
Inlägg: 135
Blev medlem: 13 mars 2008, 19:24
Ort: Skara

Inlägg av vivahulten »

Samma sak hände mig och min brors sr50 ditech, vi råkade tanka diesel ,full tank,
vi försökte starta, men det tände inte, då luktade jag i tanken o kände att det var diesel, så vi slangade ur dieseln ner i en tom dunk, sen hällde vi på bensin typ till hälften och slangade sedan ur den till bensindunken, sen fyllde vi full tank med bensin igen och sen startade den efter vi laddat batteriet! :D
så oroa dig inte
FUCKO
Elmoped
Inlägg: 22
Blev medlem: 22 juni 2008, 17:36

Inlägg av FUCKO »

kööör så mycket du kan, till slut kommer det ju bli använt slut och då är det bara tanka vanlig bensin!
jag lovar, kommer bara gå bättre med diesel, kommer tända mycket starkare och kolven kommer skjutas ner i vevhuset vilket gör att du får världens snabbaste moppe!! 0-201 meter på 2 sekunder, SVISCH!"
thuresson
Elmoped
Inlägg: 131
Blev medlem: 6 december 2007, 17:49
Ort: borås
Kontakt:

Inlägg av thuresson »

jag körde med disel i min fiddy en gång i typ 30 minuter och hände inget utan att den bara rök lite men gick lika bra som innan och sen ringde min morsa och sa att det var disel i dunken jag hade tagit ur så körde hem och hällde ut det som var kvar it anken och hällde i bensin och körde som vanligt :D
/Thur3ss0n
Användarens profilbild
skogen_swe
Gasres
Inlägg: 1608
Blev medlem: 8 november 2007, 21:45

Inlägg av skogen_swe »

min farsa råkade en gång tanka min Rieju med diesel och körde ännu 13 km :lol: o att den rök mycke och gick typ 30km/H :lol: den klarade sig efter man satt 98 oktan
speedfight2
Elmoped
Inlägg: 19
Blev medlem: 4 juli 2008, 01:09

Inlägg av speedfight2 »

en kompis körde sin fiddy på diesel o den gick bra efter det de tänder bara den e varmkörd :D
Användarens profilbild
KevinBackstrom
Elmoped
Inlägg: 48
Blev medlem: 26 juni 2008, 23:03
Ort: Ulricehamn

rengör

Inlägg av KevinBackstrom »

som alla andra säger,, töm din tank sedan tanka på med bensin, sedan sprutar du ganska så rejält med startgas i förgasarn, kan puttra lite innan den kommer igång men lovar att den kommer funka :)
super93
Elmoped
Inlägg: 19
Blev medlem: 17 juni 2008, 18:38
Ort: vislanda

Inlägg av super93 »

du kan köra me den men de kommer ryka som fan:P men motor måste vara varm för att du ska få igång den!! men de kommre att vara tröt så de går att köra om du inte orkar fixa förgasaren.
Användarens profilbild
Derbilia
Varnad
Inlägg: 214
Blev medlem: 19 november 2008, 15:39
Ort: Finland
Kontakt:

Inlägg av Derbilia »

Skit i dieseln töm bara tanken på dieseln och sen tankar du i vanlig bensin försöker starta och låter den stå på tomgång tills bensinen börjat rinna igen.
startar den inte töm då förgasaren på diesel
luddemuregard
Kinaraket
Inlägg: 969
Blev medlem: 29 juli 2007, 19:29
Ort: Ulricehamn

Inlägg av luddemuregard »

Derbilia skrev:Skit i dieseln töm bara tanken på dieseln och sen tankar du i vanlig bensin försöker starta och låter den stå på tomgång tills bensinen börjat rinna igen.
startar den inte töm då förgasaren på diesel
HAHAH Du tror inte han har fixat det nu ? När det var för ett halv åre det hände =)
Malossi hyper racing
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

diesel är egentligen helt ofarlig för en bensinmotor ;) de värsta som förmodligen kan hända är att den inte tänder och stannar till slut...

Diesel är som sagt mycket mer svår antändlig och behöver ca 400 grader vid antändning.... En diesel antänder av kompressionen i motorn och därför så är det svårt för tändstiftet att tända...

Häller man däremot bensin i en dieselmotor så är allt åt helvete ^^
Då spikar den och hela motorn blir grillad :D. Bensinen är ju mer lättantändlig än diesel och då när kolven komprimerar bensinen i cylindern så antänds bensinen alldeles för tidigt ( spikar )...
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
Derbilia
Varnad
Inlägg: 214
Blev medlem: 19 november 2008, 15:39
Ort: Finland
Kontakt:

Inlägg av Derbilia »

luddemuregard skrev:
Derbilia skrev:Skit i dieseln töm bara tanken på dieseln och sen tankar du i vanlig bensin försöker starta och låter den stå på tomgång tills bensinen börjat rinna igen.
startar den inte töm då förgasaren på diesel
HAHAH Du tror inte han har fixat det nu ? När det var för ett halv åre det hände =)
Ojj var det så länge sen inlägget :P det syntes nämligen inte för mig när han hade postat det :D men man kan aldrig vara säker
Användarens profilbild
striber-simon
Elmoped
Inlägg: 49
Blev medlem: 14 december 2008, 01:03
Ort: nora
Kontakt:

Inlägg av striber-simon »

Derbilia skrev:
luddemuregard skrev:
Derbilia skrev:Skit i dieseln töm bara tanken på dieseln och sen tankar du i vanlig bensin försöker starta och låter den stå på tomgång tills bensinen börjat rinna igen.
startar den inte töm då förgasaren på diesel
HAHAH Du tror inte han har fixat det nu ? När det var för ett halv åre det hände =)
Ojj var det så länge sen inlägget :P det syntes nämligen inte för mig när han hade postat det :D men man kan aldrig vara säker


i min ciao körde jag med diesel och bensin och t-röd och tvåtaktsolia och den funka fint den varva mer
,D
Fredrikark
Elmoped
Inlägg: 9
Blev medlem: 10 januari 2009, 20:24
Ort: västerås

Inlägg av Fredrikark »

Men va fan disel i en bensinare är inte ens farligt det e bara att tömma ur den och fylla på bensin och sen spruta start gas till den startar sen går den fint efter en stund det skulle va värre om du tanka bensin i en diselbil då kan du säga hej då till motorn Diesel va fan det bara smörjer systemet åt dig :idea: aaahhh
Användarens profilbild
stunt_pojken^^
King of the street
Inlägg: 2749
Blev medlem: 10 november 2008, 21:35
Ort: laholm
Kontakt:

Inlägg av stunt_pojken^^ »

mamma tankade bensin i sin diesel bil så vi boxerade(stavas?) hem den och petta ner en slang och så gjortde vi undertryck eller vad det hetter och sen började det rinna men de klart mkt lättare på en moppe:D
Låst