cylinder portare inte gjort som jag bett om / försämrat den?

Diskussioner och frågor om hemsidor, återförsäljare, affärer mm. Obs, inga annonser här!

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, CaToXXo

solnapojk
Elmoped
Inlägg: 45
Blev medlem: 27 september 2012, 17:39

cylinder portare inte gjort som jag bett om / försämrat den?

Inlägg av solnapojk »

hej, om jag har lämnat en cylinder till en kille som jag hitta via moppenet och nu så har jag blivit lite orolig då han verkar inte så seriös när man pratar med han och ger väldigt konstiga siffror osv och undrar vad jag kan göra om han inte portat som jag ville?

han sa att han visste vad han höll på med och sagt han gjort de innan så trodde han men nu när man pratat med mer erfarna killar med bra meriter så verkar han vara en riktig pajas..

sa exakt som jag ville ha ed gjort och betala ut där efter, ska betala rätt bra om han nu gör som jag sagt

så undrar nu om porten är åt helvete dåligt och inte alls värd pengar och inte ser ut som jag ville? vad kan jag göra då?
jonthä
Elmoped
Inlägg: 120
Blev medlem: 7 juni 2008, 20:43
Ort: Skogen

Inlägg av jonthä »

Är de Togge som portat? Hört att han är riktigt oseriös...
Jag fräschar till cylindrar,honar, portar cylindrar och block,slipar toppar,och utför vev byten mm. Bara skicka pm om du är intreserad eller undrar något!
Användarens profilbild
Arkstar
Gasres
Inlägg: 1760
Blev medlem: 2 oktober 2011, 08:54
Ort: Oxelösund
Kontakt:

Inlägg av Arkstar »

LennartTuning eller Kilhage är det som gäller vid Portning.. vet dock inte om Kilhage gör fortfarande :lol:
StuntRoxx Projektet! SÅLD! :shock:
Beta Ark Projektet! SÅLD! :shock:
Moppetiden är förbi för min del men tittar in då och då! :roll:
Numera ägare till BMW 120D F20 M-Sport -15! 8)
Klicka här för att komma till min biltråd!
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street
Inlägg: 3838
Blev medlem: 24 juli 2010, 12:45
Ort: Alingsås

Inlägg av CaToXXo »

Lennart, Kilhage och Emil123 vet vad dom sysslar med. Togge var det ju nån diskussion om för ett par dagar sen angående nån konstig avgasportning.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
solnapojk
Elmoped
Inlägg: 45
Blev medlem: 27 september 2012, 17:39

Inlägg av solnapojk »

vet vilka som kan porta nu osv men vill veta vad jag kan göra och nej är inte denna togge? bor i stockholm ,han bor väl nere i ifk hålan ?

men vad kan jag göra?
Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew
Inlägg: 2160
Blev medlem: 13 juni 2011, 19:28
Ort: Lenhovda

Inlägg av k-skåpet »

Kan nog vara svårt att få några pengar tillbaks på detta om han nu inte frivilligt väljer att ge dig det. Skulle vilja lägga dit Jonthä på era listor, seriös kille och min cylinder jag fick tillbaks går riktigt bra faktiskt, kolla även hans filmer ser ni att han vet vad han gör. Tyvärr tror jag varken emil123 eller kilhage går att få jobb gjorda av längre.
Beta v1.0 Ktm edition.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40990

Söker Prorace rör, byter gärna mot portad sp-cylinder och massa andra saker, hör av dig om du har något du är sugen på att byta eller sälja. :)
solnapojk
Elmoped
Inlägg: 45
Blev medlem: 27 september 2012, 17:39

Inlägg av solnapojk »

k-skåpet skrev:Kan nog vara svårt att få några pengar tillbaks på detta om han nu inte frivilligt väljer att ge dig det. Skulle vilja lägga dit Jonthä på era listor, seriös kille och min cylinder jag fick tillbaks går riktigt bra faktiskt, kolla även hans filmer ser ni att han vet vad han gör. Tyvärr tror jag varken emil123 eller kilhage går att få jobb gjorda av längre.
tänkte om de gick då jag har skrivit exakt vad jag ville ha och han sa att han skulle fixat de, så om de inte är så är de itne några problem att bevisa att jag har rätt?
Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew
Inlägg: 2160
Blev medlem: 13 juni 2011, 19:28
Ort: Lenhovda

Inlägg av k-skåpet »

solnapojk skrev:
k-skåpet skrev:Kan nog vara svårt att få några pengar tillbaks på detta om han nu inte frivilligt väljer att ge dig det. Skulle vilja lägga dit Jonthä på era listor, seriös kille och min cylinder jag fick tillbaks går riktigt bra faktiskt, kolla även hans filmer ser ni att han vet vad han gör. Tyvärr tror jag varken emil123 eller kilhage går att få jobb gjorda av längre.
tänkte om de gick då jag har skrivit exakt vad jag ville ha och han sa att han skulle fixat de, så om de inte är så är de itne några problem att bevisa att jag har rätt?
Okej, jag hade avvaktat tills jag fick tillbaka cylindern och om det nu blev fel så hör du sen med polisen vad dom tycker du ska göra åt saken.
Beta v1.0 Ktm edition.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40990

Söker Prorace rör, byter gärna mot portad sp-cylinder och massa andra saker, hör av dig om du har något du är sugen på att byta eller sälja. :)
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

Grejen är väl den att han gör det säkert svart. Jävlas han är det bara att ringa konsumentverket/ din lokala konsumentrådgivare och bara förklara situationen. De kommer förmodligen inte fatta ett skit om portning och inte bry sig, men iom att du betalt för en tjänst och du är missnöjd så måste säljaren åtgärda det och de kan troligen kolla upp detta och ja, då fattar de att han jobbar svart.

Det är bara att se till så du blånekar och säger att du trodde att han har företag.
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
TechnoMen
Avstängd
Inlägg: 1114
Blev medlem: 17 september 2011, 15:17

Inlägg av TechnoMen »

Har du test kört den? isf har du bestyckat om förgasaren?
//Jag har 7 intressen, sex och musik.

Aerox 05 med rensat rör, malossi fly, 5g vikter, borrad luftburk och portat cylinder! :)

Bild
GW skrev:Hoppas nån hjälper, tack på förhud mvh
jonkyboys skrev:Jag var iväg och köpte ett lik härom dan
solnapojk
Elmoped
Inlägg: 45
Blev medlem: 27 september 2012, 17:39

Inlägg av solnapojk »

TechnoMen skrev:Har du test kört den? isf har du bestyckat om förgasaren?

förstår inte hur de äre relevant till att han inte gjort som jag tydligt sa till han och hans portning är brutalt dåligt vad han sagt och nu har han slutat säga vad han gjort och börjar babbla på om annat om hur nadra är nöjda, jag skiter ju i om andra är nöjda med de om jag sa han skulle göra något och han sa han klara av de då ska han väl göra de? speciellt när man ger de han vill ha


portningen av de jag fått se hittills är katastrof

tack för bensinskalle, ska prata mer vätt i han då han sgat jag ska betala annars får jag den inte, men ah har ju chatt på allt osv så bara att visa för polisen och säga att han hade sitt företag
Användarens profilbild
Rexxy
King of the street
Inlägg: 2540
Blev medlem: 15 juni 2007, 21:24
Ort: Västerås

Inlägg av Rexxy »

Många av er förstår inte riktigt hur portning kan se ut. 90% av fallen bedömer ni portningen på hur det ser ut. Men hur den ser ut visar inte hur cylindern presterar?
En ful portning kan leverera grymt mycket, jämfört med en snygg portning som inte ger ett skit.
Så döm inte förrän ni provkört cylindern.
Användarens profilbild
LennartTuning
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 548
Blev medlem: 1 oktober 2012, 22:16
Kontakt:

Inlägg av LennartTuning »

Kan du lägga upp bilder på arbetet och slriva up infon du fått av han om cylindern?
Lennart Tuning

Din Trimkonsult på Nätet! Rådgivning, Portning, Renovering Etc!

http://www.facebook.com/LennartTuning
Användarens profilbild
G-son
King of the street
Inlägg: 4115
Blev medlem: 6 februari 2008, 23:31
Ort: Vimmerby

Inlägg av G-son »

k-skåpet skrev:...jag hade avvaktat tills jag fick tillbaka cylindern och om det nu blev fel så hör du sen med polisen...
Att göra ett dåligt jobb är inte olagligt, och därmed har polisen inte ett dugg med det att göra. Kan man inte lösa det privat så får man ta det till tingsrätten, heter väl småmål eller något sånt. Problemet är att det med största sannolikhet skulle kosta dig mer än cylindern, så i praktiken är det inte lönt.
bensinskalle skrev:Grejen är väl den att han gör det säkert svart...
Det är helt lagligt att göra småjobb och ta lite betalt för dom, det kallas hobbyverksamhet. Det finns givetvis restriktioner på hur man kan driva sånt, men det är knappast någon som höjer ögonbrynen över några hundralappar.

Och som Rexxy säger, att en portning är snyggt gjord har inte ett dugg att göra med hur den fungerar. Visst finns det grejer man absolut inte vill se, men generellt är utseendet, särskilt på foton som jag antar vi pratar om här, väldigt intetsägande.
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
Skriv svar