Dör vid full gas

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

fittluder
Elmoped
Inlägg: 3
Blev medlem: 27 februari 2013, 19:22

Dör vid full gas

Inlägg av fittluder »

Hallå, tror detta ska vara rätt ställe att lägga tråden annars får mod gärna flytta den. Fixade en 70cc,o en 19mm förgasare för nå dagar sen och drog på det idag med munstycke 90, Den går bra på tomgång men när jag gasar 3/4 så dör den NÄSTAN Kan detta bero på ett för stort/litet munstycke? Tycker dock 90 låter lite för en 19mm o 70cc,
runners
King of the street
Inlägg: 2322
Blev medlem: 14 maj 2009, 18:07
Ort: Malmö

Inlägg av runners »

Börja med att kolla tändstiftet. Jag hade samma problem med min och då hade jag fått en ordentlig loppa mellan elektroderna, luftfilktert kan vara smutsigt och behövs rengöras. Om det inte är något av detta kan det vara förgasaren som behövs rengöras.
Kymco super 9 AC

70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter

Ingen racer men lagom effekt för stadens gator.
Användarens profilbild
alb1n
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 596
Blev medlem: 1 augusti 2012, 17:59

Inlägg av alb1n »

antagligen munstycket... Det är onödigt att felsöka innan man vet att förgasaren är rätt inställd.
fittluder
Elmoped
Inlägg: 3
Blev medlem: 27 februari 2013, 19:22

Inlägg av fittluder »

runners skrev:Börja med att kolla tändstiftet. Jag hade samma problem med min och då hade jag fått en ordentlig loppa mellan elektroderna, luftfilktert kan vara smutsigt och behövs rengöras. Om det inte är något av detta kan det vara förgasaren som behövs rengöras.
Förgasaren är helt ny, filtret är helt nytt så tror inte det är dom som behövs rengöras :) Vad menar du med loppa mellan elektroderna?
Användarens profilbild
Karlsson_98
Avstängd
Inlägg: 641
Blev medlem: 17 oktober 2012, 19:34
Ort: Årjäng

Inlägg av Karlsson_98 »

Större munstycke :/
Användarens profilbild
tobbe_159
Svårstartad skrothög
Inlägg: 200
Blev medlem: 29 oktober 2012, 21:08

Inlägg av tobbe_159 »

troligtvis för litet munstycke. testa från 100 elr nått?:)
Det är inte lätt när de är svårt.

Det är som det är när det inte blev som det skulle ~
p0d1
F.D Crew
Inlägg: 1806
Blev medlem: 17 mars 2012, 18:11
Ort: Slöddertälje

Inlägg av p0d1 »

fittluder skrev: Istället för att hålla på o gnälla om att det är onödigt kan du väl iaf hjälpa om du ska skriva? Skriv om jag behöver sänka eller höja om du vill bidra med något
Istället för att gnälla kan du vara glad att folk ger respons trots att det finns 436534534234657454675465746 miljarder trådar som behandlar exakt samma sak, som kommer upp flertal gånger per dag.
Användarens profilbild
alb1n
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 596
Blev medlem: 1 augusti 2012, 17:59

Inlägg av alb1n »

fittluder skrev:
alb1n skrev:antagligen munstycket... Det är onödigt att felsöka innan man vet att förgasaren är rätt inställd.
Istället för att hålla på o gnälla om att det är onödigt kan du väl iaf hjälpa om du ska skriva? Skriv om jag behöver sänka eller höja om du vill bidra med något
istället för att gnälla själv så kan du svara på om den bööar eller blöddrar så vi vet vad vi skall svara. Kan vara för mycket bensin eller luft. Vad vet vi.
Användarens profilbild
Roxxen96
F.D Crew
Inlägg: 3295
Blev medlem: 13 juni 2011, 18:25

Inlägg av Roxxen96 »

Om den blöddrar så är det för stort munstycke, bööööar den och dör så brukar det oftast vara för litet munstycke / för mycket luft.
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street
Inlägg: 3838
Blev medlem: 24 juli 2010, 12:45
Ort: Alingsås

Inlägg av CaToXXo »

För litet munstycke, byt upp.

Du behöver ha ett jävligt stort munstycke för att den ska dö pga för mycket bensin.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
fittluder
Elmoped
Inlägg: 3
Blev medlem: 27 februari 2013, 19:22

Inlägg av fittluder »

alb1n skrev:
fittluder skrev:
alb1n skrev:antagligen munstycket... Det är onödigt att felsöka innan man vet att förgasaren är rätt inställd.
Istället för att hålla på o gnälla om att det är onödigt kan du väl iaf hjälpa om du ska skriva? Skriv om jag behöver sänka eller höja om du vill bidra med något
istället för att gnälla själv så kan du svara på om den bööar eller blöddrar så vi vet vad vi skall svara. Kan vara för mycket bensin eller luft. Vad vet vi.
Svara på om den bööar eller blöddrar? Var det någon som ställde en sån fråga förutom du nu? Nä,O hur i hela utöya ska jag veta om den bööar eller blöddrar om den dör när jag gasar?
Användarens profilbild
alb1n
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 596
Blev medlem: 1 augusti 2012, 17:59

Inlägg av alb1n »

fittluder skrev:
alb1n skrev:
fittluder skrev: Istället för att hålla på o gnälla om att det är onödigt kan du väl iaf hjälpa om du ska skriva? Skriv om jag behöver sänka eller höja om du vill bidra med något
istället för att gnälla själv så kan du svara på om den bööar eller blöddrar så vi vet vad vi skall svara. Kan vara för mycket bensin eller luft. Vad vet vi.
Svara på om den bööar eller blöddrar? Var det någon som ställde en sån fråga förutom du nu? Nä,O hur i hela utöya ska jag veta om den bööar eller blöddrar om den dör när jag gasar?
Aggressions problem? Svara istället tacksamt till dom andra som varit snälla och tagit sin tid för att svara på din fråga.
p0d1
F.D Crew
Inlägg: 1806
Blev medlem: 17 mars 2012, 18:11
Ort: Slöddertälje

Inlägg av p0d1 »

fittluder skrev: Svara på om den bööar eller blöddrar? Var det någon som ställde en sån fråga förutom du nu? Nä,O hur i hela utöya ska jag veta om den bööar eller blöddrar om den dör när jag gasar?
Skärp dig eller så låser jag tråden, _DU_ kommer hit för att få hjälp, ge fan i att vara otrevlig emot en av de som uppenbarligen vill och försöker hjälpa dig trots din negativa attityd.
Skriv svar