Hjälp mig med mitt PS3..

Snack om allt som rör datorer, konsoler, spel, program, datormusar, telefoner etc

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

ibbec
Elmoped
Inlägg: 110
Blev medlem: 17 februari 2012, 16:30

Hjälp mig med mitt PS3..

Inlägg av ibbec »

Tja


Det är så att jag skulle byta tv, d.v.s. från min ena tv till min andra. Den tv'n jag bytte ifrån hade HD, och har ställts in av mig på 1080p på PS3't.

Sedan när jag skulle byta till den andra som inte har HD visste jag att jag behövde ändra inställning till AV, vilket jag gjorde.

Sen märkte jag att båda fick bild, men från ingenstans kom det upp nåt konstigt (två ggr tror jag) ang. att vänta i 30 sekunder för att bekräfta bytet.

Efteråt kom det ingen bild på någon tv :S Och jag ser ju inte vad jag gör, så jag kan inte ändra upplösning på inställningar.

Har någon annan varit med om detta och vet hur man löser det???
Användarens profilbild
tobbe_159
Svårstartad skrothög
Inlägg: 200
Blev medlem: 29 oktober 2012, 21:08

Inlägg av tobbe_159 »

japp de hände mig me men vetifan hur ja gjorde tror ja ominnstalerade de
Det är inte lätt när de är svårt.

Det är som det är när det inte blev som det skulle ~
ibbec
Elmoped
Inlägg: 110
Blev medlem: 17 februari 2012, 16:30

Inlägg av ibbec »

tobbe_159 skrev:japp de hände mig me men vetifan hur ja gjorde tror ja ominnstalerade de
Men hur gjorde du det? Man ser ju ingenting, så hur ska man ändra?
Användarens profilbild
Rydholms
Svårstartad skrothög
Inlägg: 304
Blev medlem: 3 december 2012, 21:08
Ort: Motala

Inlägg av Rydholms »

när du byter tv som inte har HDMI eller något liknande så gör såhär:
starta och håll in knappen tills lampan börjar blinka till och ett klick ska låta!

hoppas det hjälper. håll bara in knappen, sen klickar det till då släpper du knappen sen eller startar om konsolen.!
ibbec
Elmoped
Inlägg: 110
Blev medlem: 17 februari 2012, 16:30

Inlägg av ibbec »

Rydholms skrev:när du byter tv som inte har HDMI eller något liknande så gör såhär:
starta och håll in knappen tills lampan börjar blinka till och ett klick ska låta!

hoppas det hjälper. håll bara in knappen, sen klickar det till då släpper du knappen sen eller startar om konsolen.!
Menar du sådär: http://www.youtube.com/watch?v=AqACMhLQNeo
Användarens profilbild
Rydholms
Svårstartad skrothög
Inlägg: 304
Blev medlem: 3 december 2012, 21:08
Ort: Motala

Inlägg av Rydholms »

ibbec skrev:
Rydholms skrev:när du byter tv som inte har HDMI eller något liknande så gör såhär:
starta och håll in knappen tills lampan börjar blinka till och ett klick ska låta!

hoppas det hjälper. håll bara in knappen, sen klickar det till då släpper du knappen sen eller startar om konsolen.!
Menar du sådär: http://www.youtube.com/watch?v=AqACMhLQNeo
precis :)
ibbec
Elmoped
Inlägg: 110
Blev medlem: 17 februari 2012, 16:30

Inlägg av ibbec »

Rydholms skrev:
ibbec skrev:
Rydholms skrev:när du byter tv som inte har HDMI eller något liknande så gör såhär:
starta och håll in knappen tills lampan börjar blinka till och ett klick ska låta!

hoppas det hjälper. håll bara in knappen, sen klickar det till då släpper du knappen sen eller startar om konsolen.!
Menar du sådär: http://www.youtube.com/watch?v=AqACMhLQNeo
precis :)
Tack! Ska prova det! :)
Användarens profilbild
Roxxen96
F.D Crew
Inlägg: 3295
Blev medlem: 13 juni 2011, 18:25

Inlägg av Roxxen96 »

Har själv ett playstation 3, och när man ska byta från t.ex. scart kabel till HDMI, så måste båda kablar vara i kopplade på samma gång. Har du scart så har du på rätt kanal, går in på inställningar (skärminställningar), ändrar till HDMI, sen ändrar du till HDMI kanalen och bekräftar ditt byte genom att trycka på JA.

Funkar lika bra tvärtom.
Användarens profilbild
DTdosan
Svårstartad skrothög
Inlägg: 329
Blev medlem: 3 juni 2012, 19:51

Inlägg av DTdosan »

Roxxen96 skrev:Har själv ett playstation 3, och när man ska byta från t.ex. scart kabel till HDMI, så måste båda kablar vara i kopplade på samma gång. Har du scart så har du på rätt kanal, går in på inställningar (skärminställningar), ändrar till HDMI, sen ändrar du till HDMI kanalen och bekräftar ditt byte genom att trycka på JA.

Funkar lika bra tvärtom.
Om man går från SCART till HDMI behöver man inte göra något, det ändras automatiskt. Det är bara när man byter TILL scart från hdmi man måste ändra inställningarna :)
Finns inget bättre än en sunkig DT..<3
Användarens profilbild
Roxxen96
F.D Crew
Inlägg: 3295
Blev medlem: 13 juni 2011, 18:25

Inlägg av Roxxen96 »

DTdosan skrev:
Roxxen96 skrev:Har själv ett playstation 3, och när man ska byta från t.ex. scart kabel till HDMI, så måste båda kablar vara i kopplade på samma gång. Har du scart så har du på rätt kanal, går in på inställningar (skärminställningar), ändrar till HDMI, sen ändrar du till HDMI kanalen och bekräftar ditt byte genom att trycka på JA.

Funkar lika bra tvärtom.
Om man går från SCART till HDMI behöver man inte göra något, det ändras automatiskt. Det är bara när man byter TILL scart från hdmi man måste ändra inställningarna :)
Ja just det så var det, tack för att du påpekade det. ;) Blandade ihop det, nåväl!
ibbec
Elmoped
Inlägg: 110
Blev medlem: 17 februari 2012, 16:30

Inlägg av ibbec »

DTdosan skrev:
Roxxen96 skrev:Har själv ett playstation 3, och när man ska byta från t.ex. scart kabel till HDMI, så måste båda kablar vara i kopplade på samma gång. Har du scart så har du på rätt kanal, går in på inställningar (skärminställningar), ändrar till HDMI, sen ändrar du till HDMI kanalen och bekräftar ditt byte genom att trycka på JA.

Funkar lika bra tvärtom.
Om man går från SCART till HDMI behöver man inte göra något, det ändras automatiskt. Det är bara när man byter TILL scart från hdmi man måste ändra inställningarna :)
Exakt. Jag hade bekräftat övergången från HDMI till AV, men sen hände något som gjorde att det blev svart på båda skärmarna, men jag hörde dock ljud när jag testade med HDMI :s

Jag kan inte ändra nu, då inställningen gjordes på själva PS3:t, därmed måste ändras via PS3:t. Problemet är bara att det som sagt är helt svart.
Skriv svar