Kommer jag bli tagen?

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

thexxaz1337
Elmoped
Inlägg: 9
Blev medlem: 23 februari 2013, 13:14

Kommer jag bli tagen?

Inlägg av thexxaz1337 »

Halloj!

Ska åka och hämta en Tgb r50x Jetfighter imorgon :D .
Men iallafall, sitter endast en ostrypt cdi-box på. Inget annat är gjort på den, men den toppar 65-70 med/utan den ändå. Betyder detta att snuten kommer ta moppen o leta igenom samt är det någon annan som har erfarenhet av dessa hastigheter på denna moppe?

Tack på förhand :D :D
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street
Inlägg: 3838
Blev medlem: 24 juli 2010, 12:45
Ort: Alingsås

Inlägg av CaToXXo »

Gör den 65-70 ÄRLIGA km/h så blir du tagen för olovlig körning om dom stoppar dig ja.
Då får du dagsböter, dom beslagtar moppen och plockar av trim (i ditt fall CDI-boxen), du blir av med kortet och får uppskjutet lämp i 6 mån.

Detta är enligt lag då. Sen om dom är snälla mot dig är en helt annan sak.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Användarens profilbild
Piitus96
Gasres
Inlägg: 1553
Blev medlem: 15 november 2011, 20:44
Ort: Staffanstorp

Re: Kommer jag bli tagen?

Inlägg av Piitus96 »

thexxaz1337 skrev:Halloj!

Ska åka och hämta en Tgb r50x Jetfighter imorgon :D .
Men iallafall, sitter endast en ostrypt cdi-box på. Inget annat är gjort på den, men den toppar 65-70 med/utan den ändå. Betyder detta att snuten kommer ta moppen o leta igenom samt är det någon annan som har erfarenhet av dessa hastigheter på denna moppe?

Tack på förhand :D :D
Hade INTE köpt en sådan moped om jag var du, dem låter förjävligt även då dem e 2T, samt att den gör inte 65-70 ärliga.... Min polare har en sådan, han strypte av den så den gick 65-70 på mätaren, MEN, då den visade 65-70, så visade andras moppar som körde bredvid runt 55-58.... Så den digitala mätaren är verkligen skit. Samt att min som går 65-70 seglar om honom i toppfart.

Och vad gäller din fråga angående om du lär bli tagen, så ja, men då den låter som en symaskin så är det knappast troligt. För säkerhets skull, du kan toppa på huvudleder med mycket trafik OM det är en småstad, men annars på t ex nätter så hade jag legat runt 55km för säkerhets skull, snutarna sitter gärna o väntar inne på parkeringar runt mackar o snabbköp.....
bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....

Har en gubbjävel till granne men han ä snut så fingret får stanna på styret...
Skriv svar