CPI Aragon - Reservdelar (Original)

Allt som rör Scootrar och inte passar in i de ovan nämnda kategorierna. Tips, lack mm

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
Maczew
Elmoped
Inlägg: 9
Blev medlem: 3 augusti 2012, 17:50

CPI Aragon - Reservdelar (Original)

Inlägg av Maczew »

Hej alla Scooter älskare!

Jag är en kille på 16 bast som letar efter reservdelar till min CPI Aragon 50. Man har ju Googlat lite här och var men hittar inget vettigt, då jag söker originaldelar till denna. Därför undrar jag om ni som har lite koll på CPI eller övriga mänskliga varelser har några tips, länkar etc.

Det jag behöver är:
*Underkåpa
*Batterilucka
*Digital klocka i hastighetsmätaren
*Övriga Kåpor
*främre stänkskärm
*Bakre stänkskärm
*Sadel
m.m.

Länkar här några sidor som verkar vettiga:
http://www.dinhoj.se/reservdelar
http://www.garage24.se/sokning?q=cpi

Vet ni något eller har reservdelar där hemma, så skriv här nedan!

/Maczew

:D
Bättre att dom tror att du är dum än att öppna munnen och verkligen bevisa det ;)
Användarens profilbild
m0pp3p0jk
Elmoped
Inlägg: 139
Blev medlem: 27 oktober 2010, 20:48

Inlägg av m0pp3p0jk »

Jag har en hel del grejer till CPI vad är det du behöver mer än det som står i din text ?:)
Fart dödar inte det är det plötsliga stoppet som dödar dig
Användarens profilbild
Rickards
Elmoped
Inlägg: 138
Blev medlem: 17 juli 2012, 10:31
Ort: Vimmerby

Inlägg av Rickards »

Garage 24 fungerar utmärkt har bestält mycket därifrån till min cpi
Användarens profilbild
Maczew
Elmoped
Inlägg: 9
Blev medlem: 3 augusti 2012, 17:50

Inlägg av Maczew »

Jasså där ser man :) Jo jag söker även sidokåpor då dessa spruckit även front leg shield och floor black är det jag främst behöver. Kort sagt de flesta kåpor. Sedan original avgasröret (avgasrörs värmeskydd).

:wink:

Här är manualen: http://www.martinracingdealer.com/REPAI ... onbody.pdf
Bättre att dom tror att du är dum än att öppna munnen och verkligen bevisa det ;)
Användarens profilbild
Maczew
Elmoped
Inlägg: 9
Blev medlem: 3 augusti 2012, 17:50

Inlägg av Maczew »

Rickards skrev:Garage 24 fungerar utmärkt har bestält mycket därifrån till min cpi
Det tror jag säkert Richard, men problemet är att dom inte längre har så mycket från CPI men skulle du kunna länka isåfall? :)
Bättre att dom tror att du är dum än att öppna munnen och verkligen bevisa det ;)
Användarens profilbild
Maczew
Elmoped
Inlägg: 9
Blev medlem: 3 augusti 2012, 17:50

Inlägg av Maczew »

Någon annan som vet något :?: :)
Bättre att dom tror att du är dum än att öppna munnen och verkligen bevisa det ;)
Användarens profilbild
Piitus96
Gasres
Inlägg: 1553
Blev medlem: 15 november 2011, 20:44
Ort: Staffanstorp

Inlägg av Piitus96 »

Maczew skrev:Någon annan som vet något :?: :)
trippelposta nt, du får lägga 1 kommentar varje vecka, eller tills någon annan har kommenterat

HÄR har du http://www.dinhoj.se/reservdelar/chassi ... karm-dekal
bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....

Har en gubbjävel till granne men han ä snut så fingret får stanna på styret...
Användarens profilbild
CPICharlie
Elmoped
Inlägg: 34
Blev medlem: 26 juli 2011, 09:32
Ort: simrishamn

Inlägg av CPICharlie »

jag hade samma problem, de lättaste sättet att hitta delar till den moppen är att sälja den och sen köpa en annan moppe utav ett annat märke!

De hjälpe mig massor!:D
Användarens profilbild
Piitus96
Gasres
Inlägg: 1553
Blev medlem: 15 november 2011, 20:44
Ort: Staffanstorp

Inlägg av Piitus96 »

CPICharlie skrev:jag hade samma problem, de lättaste sättet att hitta delar till den moppen är att sälja den och sen köpa en annan moppe utav ett annat märke!

De hjälpe mig massor!:D
jag fattar vad du menar men du skrev det inte så som du tänkte gubben lilla xD Gör om gör rätt
bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....

Har en gubbjävel till granne men han ä snut så fingret får stanna på styret...
Användarens profilbild
Piitus96
Gasres
Inlägg: 1553
Blev medlem: 15 november 2011, 20:44
Ort: Staffanstorp

Inlägg av Piitus96 »

CPICharlie skrev:jag hade samma problem, de lättaste sättet att hitta delar till den moppen är att sälja den och sen köpa en annan moppe utav ett annat märke!

De hjälpe mig massor!:D
jag fattar vad du menar men du skrev det inte så som du tänkte gubben lilla xD Gör om gör rätt
bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....

Har en gubbjävel till granne men han ä snut så fingret får stanna på styret...
Användarens profilbild
Maczew
Elmoped
Inlägg: 9
Blev medlem: 3 augusti 2012, 17:50

Inlägg av Maczew »

Någon annan som har några bra förslag, behöver alla hjälp ;)
Bättre att dom tror att du är dum än att öppna munnen och verkligen bevisa det ;)
Skriv svar