trimma speedfight

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
ossi303
Svårstartad skrothög
Inlägg: 254
Blev medlem: 27 april 2008, 18:35

trimma speedfight

Inlägg av ossi303 »

har en speedfight 2 eu-moppe som ja har tagit bort v-ringen,blindröret, bytat vikter till 7g,bytat kopplingsfjäder + att ja har bytat tryckfjäder.de gör kanska 70km/h nu men funderar på att köpa det här t den kommer den att gå mycket snabbare då eller?
http://www.twostroke.se/product.asp?product=8437
http://www.twostroke.se/product.asp?product=7865
behöver man byta förgasare då å vikter igen?
Användarens profilbild
Lumicoz
Elmoped
Inlägg: 60
Blev medlem: 24 maj 2008, 21:53
Ort: Åland

Inlägg av Lumicoz »

Lite felpost
X-treme 05 ;)
ossi303
Svårstartad skrothög
Inlägg: 254
Blev medlem: 27 april 2008, 18:35

Inlägg av ossi303 »

Lumicoz skrev:Lite felpost
vaaa?
Användarens profilbild
P0JKEN
F.D Moderator
Inlägg: 664
Blev medlem: 4 juni 2007, 22:38
Ort: Stockholm

Inlägg av P0JKEN »

Det dära är ett midrace rör. Cylindern är en fin fin sport cylinder.
Kombinationen med dom 2 vet jag inte, skulle bytt till cylinder eller rör.

Förgasare kommer du behöva byta för få ut något kräm i det.
Då motorn kommer skrika efter soppa. Jaa du ändrar varvtalet nu så du kommer få byta ner dig i vikter.

För att få en skön toppfart på Peugoet så bör du byta drevning.
Räkna ut en bra siffra på premiär och sekundär drev, går kombinera premiär med sekundär och få det bra. Det kör jag på.

Man behöver verkligen byta drev om du vill få en hög toppfart.

Men visst den kommer få ett bra drag och högre toppfart med värre cylinder och effektrör. Men skulle minst ialf köra på en 17.5 förgasare.

EDIT: Postat i Cross Sm forumet, flyttar till scooter
ossi303
Svårstartad skrothög
Inlägg: 254
Blev medlem: 27 april 2008, 18:35

Inlägg av ossi303 »

P0JKEN skrev:Det dära är ett midrace rör. Cylindern är en fin fin sport cylinder.
Kombinationen med dom 2 vet jag inte, skulle bytt till cylinder eller rör.

Förgasare kommer du behöva byta för få ut något kräm i det.
Då motorn kommer skrika efter soppa. Jaa du ändrar varvtalet nu så du kommer få byta ner dig i vikter.

För att få en skön toppfart på Peugoet så bör du byta drevning.
Räkna ut en bra siffra på premiär och sekundär drev, går kombinera premiär med sekundär och få det bra. Det kör jag på.

Man behöver verkligen byta drev om du vill få en hög toppfart.

Men visst den kommer få ett bra drag och högre toppfart med värre cylinder och effektrör. Men skulle minst ialf köra på en 17.5 förgasare.

EDIT: Postat i Cross Sm forumet, flyttar till scooter
okey men om ja bara köper cylindern måste ja byta vikter å förgasare då me och drevning?eller kan man bara köpa en cylinder 70 sport?
Användarens profilbild
P0JKEN
F.D Moderator
Inlägg: 664
Blev medlem: 4 juni 2007, 22:38
Ort: Stockholm

Inlägg av P0JKEN »

Alltså det som är absolut är att du måste byta vikter för få den gå bra då du ändrar varvtalet från vad du hade förut.

Med förgasare kommer du få ut mera effekt ur cylindern.

Men det går att köra på din Gurtner 12mm men du får byta upp dig en bit i munstycke då. Sen effektrör på det låter fint.

Drev är inget måste, men det behöver man om man vill ha en hög toppfart. Jag vet inte vad du hade tänkt att den ska göra, men du kommer aldrig kunna vara runt 100km/h sträcket med Peugoets orginal drevning.

Gissar den kommer ligga runt 90 km med fint drag, om du ställer in den fint.

Men vi säger du köper den cylindern och ett sportrör till den.
Så är detta ett måste.

*Gurtner munstycken
*Viktsett 16x13 4-7 gram.

Då du kommer behöva bestycka om förgasaren så cylidnern får bra med soppa, så den går bra och inte nyper.

Vikterna behöver du byta igen, som jag tidigare nämt då du ändrar varvtalet. Och det kommer inte stämma med vikterna du har nu i.

Men jag skulle köpt mig en 17.5 förgasare.
ossi303
Svårstartad skrothög
Inlägg: 254
Blev medlem: 27 april 2008, 18:35

Inlägg av ossi303 »

P0JKEN skrev:Alltså det som är absolut är att du måste byta vikter för få den gå bra då du ändrar varvtalet från vad du hade förut.

Med förgasare kommer du få ut mera effekt ur cylindern.

Men det går att köra på din Gurtner 12mm men du får byta upp dig en bit i munstycke då. Sen effektrör på det låter fint.

Drev är inget måste, men det behöver man om man vill ha en hög toppfart. Jag vet inte vad du hade tänkt att den ska göra, men du kommer aldrig kunna vara runt 100km/h sträcket med Peugoets orginal drevning.

Gissar den kommer ligga runt 90 km med fint drag, om du ställer in den fint.

Men vi säger du köper den cylindern och ett sportrör till den.
Så är detta ett måste.

*Gurtner munstycken
*Viktsett 16x13 4-7 gram.

Då du kommer behöva bestycka om förgasaren så cylidnern får bra med soppa, så den går bra och inte nyper.

Vikterna behöver du byta igen, som jag tidigare nämt då du ändrar varvtalet. Och det kommer inte stämma med vikterna du har nu i.

Men jag skulle köpt mig en 17.5 förgasare.
okey men ja är inte så bra på det här så snälla kan du hjälpa mig med att skicka länkar på det som ja måste ha om ja ha den 70cc sport men ja vill inte köpa effektrör eller sport luftfilder för det är bra om det inte syns att den är trimmad!
Användarens profilbild
LimmiL
Svårstartad skrothög
Inlägg: 311
Blev medlem: 27 november 2007, 16:52
Ort: borlänge

Inlägg av LimmiL »

du kan ju buda på det röret i auktionen idag :D
Its all about LimmiL
ossi303
Svårstartad skrothög
Inlägg: 254
Blev medlem: 27 april 2008, 18:35

Inlägg av ossi303 »

LimmiL skrev:du kan ju buda på det röret i auktionen idag :D
aa men då ser man ju att den är trimmad!
Användarens profilbild
LillaMannen
Svårstartad skrothög
Inlägg: 274
Blev medlem: 29 mars 2008, 04:44
Ort: Kallinge

Inlägg av LillaMannen »

ossi303 skrev:
LimmiL skrev:du kan ju buda på det röret i auktionen idag :D
aa men då ser man ju att den är trimmad!
Du ser väll lika mycket att den är trimmad om du köper röret. :?
Busungen är min pojk ! <33
ossi303
Svårstartad skrothög
Inlägg: 254
Blev medlem: 27 april 2008, 18:35

Inlägg av ossi303 »

LillaMannen skrev:
ossi303 skrev:
LimmiL skrev:du kan ju buda på det röret i auktionen idag :D
aa men då ser man ju att den är trimmad!
Du ser väll lika mycket att den är trimmad om du köper röret. :?
hahahaha loool ja ska inte köpa rör för då ser man att den är trimmad!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Användarens profilbild
Pavek
Svårstartad skrothög
Inlägg: 195
Blev medlem: 15 juni 2007, 14:53

Inlägg av Pavek »

Hebo new performace avgassystem är skit nice, har sålt min speedfight så nu är röret till salu, bud!

Cirka 1000 kr :)
ossi303
Svårstartad skrothög
Inlägg: 254
Blev medlem: 27 april 2008, 18:35

Inlägg av ossi303 »

Pavek skrev:Hebo new performace avgassystem är skit nice, har sålt min speedfight så nu är röret till salu, bud!

Cirka 1000 kr :)
har du bild?
Användarens profilbild
Pavek
Svårstartad skrothög
Inlägg: 195
Blev medlem: 15 juni 2007, 14:53

Inlägg av Pavek »

ossi303 skrev:
Pavek skrev:Hebo new performace avgassystem är skit nice, har sålt min speedfight så nu är röret till salu, bud!

Cirka 1000 kr :)
har du bild?
Finns i galleriet, nyknäppta bilder :)
Aerox93
Varnad
Inlägg: 250
Blev medlem: 26 maj 2008, 12:56
Ort: Tjörn

Inlägg av Aerox93 »

Du kan ju inte köpa ett midrace avgas utan midrace cylinder blir aldrig samma effekt då!
sfpro205
Elmoped
Inlägg: 6
Blev medlem: 15 juni 2008, 23:22
Ort: Örebro

mjah

Inlägg av sfpro205 »

Jag har EN
vattenskyld speefight 2, allt jag gjorde va att ta bort variatior-brickan så toppa jag 80 och 70 vanlig hastighet.
That guy with that Speefighter!
Låst