har en speedfight 2 eu-moppe som ja har tagit bort v-ringen,blindröret, bytat vikter till 7g,bytat kopplingsfjäder + att ja har bytat tryckfjäder.de gör kanska 70km/h nu men funderar på att köpa det här t den kommer den att gå mycket snabbare då eller? http://www.twostroke.se/product.asp?product=8437 http://www.twostroke.se/product.asp?product=7865
behöver man byta förgasare då å vikter igen?
Det dära är ett midrace rör. Cylindern är en fin fin sport cylinder.
Kombinationen med dom 2 vet jag inte, skulle bytt till cylinder eller rör.
Förgasare kommer du behöva byta för få ut något kräm i det.
Då motorn kommer skrika efter soppa. Jaa du ändrar varvtalet nu så du kommer få byta ner dig i vikter.
För att få en skön toppfart på Peugoet så bör du byta drevning.
Räkna ut en bra siffra på premiär och sekundär drev, går kombinera premiär med sekundär och få det bra. Det kör jag på.
Man behöver verkligen byta drev om du vill få en hög toppfart.
Men visst den kommer få ett bra drag och högre toppfart med värre cylinder och effektrör. Men skulle minst ialf köra på en 17.5 förgasare.
EDIT: Postat i Cross Sm forumet, flyttar till scooter
P0JKEN skrev:Det dära är ett midrace rör. Cylindern är en fin fin sport cylinder.
Kombinationen med dom 2 vet jag inte, skulle bytt till cylinder eller rör.
Förgasare kommer du behöva byta för få ut något kräm i det.
Då motorn kommer skrika efter soppa. Jaa du ändrar varvtalet nu så du kommer få byta ner dig i vikter.
För att få en skön toppfart på Peugoet så bör du byta drevning.
Räkna ut en bra siffra på premiär och sekundär drev, går kombinera premiär med sekundär och få det bra. Det kör jag på.
Man behöver verkligen byta drev om du vill få en hög toppfart.
Men visst den kommer få ett bra drag och högre toppfart med värre cylinder och effektrör. Men skulle minst ialf köra på en 17.5 förgasare.
EDIT: Postat i Cross Sm forumet, flyttar till scooter
okey men om ja bara köper cylindern måste ja byta vikter å förgasare då me och drevning?eller kan man bara köpa en cylinder 70 sport?
Alltså det som är absolut är att du måste byta vikter för få den gå bra då du ändrar varvtalet från vad du hade förut.
Med förgasare kommer du få ut mera effekt ur cylindern.
Men det går att köra på din Gurtner 12mm men du får byta upp dig en bit i munstycke då. Sen effektrör på det låter fint.
Drev är inget måste, men det behöver man om man vill ha en hög toppfart. Jag vet inte vad du hade tänkt att den ska göra, men du kommer aldrig kunna vara runt 100km/h sträcket med Peugoets orginal drevning.
Gissar den kommer ligga runt 90 km med fint drag, om du ställer in den fint.
Men vi säger du köper den cylindern och ett sportrör till den.
Så är detta ett måste.
*Gurtner munstycken
*Viktsett 16x13 4-7 gram.
Då du kommer behöva bestycka om förgasaren så cylidnern får bra med soppa, så den går bra och inte nyper.
Vikterna behöver du byta igen, som jag tidigare nämt då du ändrar varvtalet. Och det kommer inte stämma med vikterna du har nu i.
P0JKEN skrev:Alltså det som är absolut är att du måste byta vikter för få den gå bra då du ändrar varvtalet från vad du hade förut.
Med förgasare kommer du få ut mera effekt ur cylindern.
Men det går att köra på din Gurtner 12mm men du får byta upp dig en bit i munstycke då. Sen effektrör på det låter fint.
Drev är inget måste, men det behöver man om man vill ha en hög toppfart. Jag vet inte vad du hade tänkt att den ska göra, men du kommer aldrig kunna vara runt 100km/h sträcket med Peugoets orginal drevning.
Gissar den kommer ligga runt 90 km med fint drag, om du ställer in den fint.
Men vi säger du köper den cylindern och ett sportrör till den.
Så är detta ett måste.
*Gurtner munstycken
*Viktsett 16x13 4-7 gram.
Då du kommer behöva bestycka om förgasaren så cylidnern får bra med soppa, så den går bra och inte nyper.
Vikterna behöver du byta igen, som jag tidigare nämt då du ändrar varvtalet. Och det kommer inte stämma med vikterna du har nu i.
Men jag skulle köpt mig en 17.5 förgasare.
okey men ja är inte så bra på det här så snälla kan du hjälpa mig med att skicka länkar på det som ja måste ha om ja ha den 70cc sport men ja vill inte köpa effektrör eller sport luftfilder för det är bra om det inte syns att den är trimmad!