Tja! Vilka är dom tre vanligaste trim-rören till cross-mopederna just nu, på orginal cylinder alltså?
Fick en skadestånd för en grej så har lite pengar över så jag hade tänkt att testa om man kan spräcka 100 km/h gränsen med rör, 17,5 mm och andra drev.. Kommer ställa in den till MAX med förgasare, drev och tändning om ens tändningen kommer göra någon skillad när de bara gäller trimrör och fögg.. Aja, om detta får ett stort intresse kommer jag antagligen göra de.... i sommar..
//Jag har 7 intressen, sex och musik.
Aerox 05 med rensat rör, malossi fly, 5g vikter, borrad luftburk och portat cylinder!
GW skrev:Hoppas nån hjälper, tack på förhud mvh
jonkyboys skrev:Jag var iväg och köpte ett lik härom dan
DiNozzan skrev:Du kommer behöva en så hög drevning så att den inte kommer orka på raksträcka, utan måste ha nerför.
OM du inte lyckas porta cylindern jävligt bra då.
Ja, jag tror inte de går att få den gå över 100 av samma anledning som du sa, men blir så trött på alla 13 åringar som som ba "Åh jag satt på ett torbokit och den gick 110km/h och fick tunnelseende och massa, och vi hade gps.." Aa du fattar..
//Jag har 7 intressen, sex och musik.
Aerox 05 med rensat rör, malossi fly, 5g vikter, borrad luftburk och portat cylinder!
GW skrev:Hoppas nån hjälper, tack på förhud mvh
jonkyboys skrev:Jag var iväg och köpte ett lik härom dan
du måste tänka på annat också, jag som har crossdäck kommer bara upp i 85 om jag skulle ha sm däck skulle de gå snabbare, sen om det är kallare än vanligt
Rexxy skrev:Med ett avstämt rör kan man plocka ut många fler hästar än köperören som finns idag. Så 100+ med origalcylinder är inte omöjligt, med avstämt rör.
Men med dagens köperör blir det svårt.
Jag såg att du hade ett mål att få en över 100 med avstämt men de jag vill kolla är om de går med köpesrör
//Jag har 7 intressen, sex och musik.
Aerox 05 med rensat rör, malossi fly, 5g vikter, borrad luftburk och portat cylinder!
GW skrev:Hoppas nån hjälper, tack på förhud mvh
jonkyboys skrev:Jag var iväg och köpte ett lik härom dan
gilerahjärnan skrev:du måste tänka på annat också, jag som har crossdäck kommer bara upp i 85 om jag skulle ha sm däck skulle de gå snabbare, sen om det är kallare än vanligt
Tvärt om, crossdäcken är ju större vilket gör att den får en högre utdrevning.
DiNozzan skrev:Du kommer behöva en så hög drevning så att den inte kommer orka på raksträcka, utan måste ha nerför.
OM du inte lyckas porta cylindern jävligt bra då.
Ja, jag tror inte de går att få den gå över 100 av samma anledning som du sa, men blir så trött på alla 13 åringar som som ba "Åh jag satt på ett torbokit och den gick 110km/h och fick tunnelseende och massa, och vi hade gps.." Aa du fattar..
haha som en jag känner, han är ett år äldre än mig, kör med yamaha dt, satte på ett turbokit och sa att han mätt upp den till 110 kmh med gps
gilerahjärnan skrev:du måste tänka på annat också, jag som har crossdäck kommer bara upp i 85 om jag skulle ha sm däck skulle de gå snabbare, sen om det är kallare än vanligt
Tvärt om, crossdäcken är ju större vilket gör att den får en högre utdrevning.
Det blir högre utdrevning ja, men SM-däck rullar bättre så tror ärligt att SM-däck är bättre.
Till ämnet, jag körde om min kompis som körde 125a i 90 (på hennes mätare) med min Derbi. MK Thrower, 21mm förgasare, 70cc, större insug. 11/48 drevning. Men den orkade inte varva ut den drevningen heller....
gilerahjärnan skrev:du måste tänka på annat också, jag som har crossdäck kommer bara upp i 85 om jag skulle ha sm däck skulle de gå snabbare, sen om det är kallare än vanligt
Tvärt om, crossdäcken är ju större vilket gör att den får en högre utdrevning.
trodde du viste bättre crossdäck är mycket mera segrullade än sm. men jo man får högre utväxling men det får man me genom att dreva om. så vill du ha fart med så lite kraft som möjligt skall du ha sm
gilerahjärnan skrev:du måste tänka på annat också, jag som har crossdäck kommer bara upp i 85 om jag skulle ha sm däck skulle de gå snabbare, sen om det är kallare än vanligt
Tvärt om, crossdäcken är ju större vilket gör att den får en högre utdrevning.
trodde du viste bättre crossdäck är mycket mera segrullade än sm. men jo man får högre utväxling men det får man me genom att dreva om. så vill du ha fart med så lite kraft som möjligt skall du ha sm
Vet redan om de där så jag har testat de på min fiddy.
Några mer som kan säga vilka rör som är vanligast?
//Jag har 7 intressen, sex och musik.
Aerox 05 med rensat rör, malossi fly, 5g vikter, borrad luftburk och portat cylinder!
GW skrev:Hoppas nån hjälper, tack på förhud mvh
jonkyboys skrev:Jag var iväg och köpte ett lik härom dan
Alltså vänta nu? Du gör typ 100 trådar om hur du ska trimma din aerox, vilket du inte ens gör, och nu ska du köpa massa rör till en crossmoped du inte ens har?
Du är inte direkt känd för att hålla det du lovar, eller rättare sagt du snackar mycket skit här på forumet...
Men om du ska göra det så lycka till! Jag röstade ja
byYn skrev:Alltså vänta nu? Du gör typ 100 trådar om hur du ska trimma din aerox, vilket du inte ens gör, och nu ska du köpa massa rör till en crossmoped du inte ens har?
Du är inte direkt känd för att hålla det du lovar, eller rättare sagt du snackar mycket skit här på forumet...
Men om du ska göra det så lycka till! Jag röstade ja
Beställde massa saker till min rox från speedline i söndags, du ska få se en bild på de när de kommer.. Vill du de?
//Jag har 7 intressen, sex och musik.
Aerox 05 med rensat rör, malossi fly, 5g vikter, borrad luftburk och portat cylinder!
GW skrev:Hoppas nån hjälper, tack på förhud mvh
jonkyboys skrev:Jag var iväg och köpte ett lik härom dan
asso har du änns en crossmoppe? och värför vill du veta dom vanligaste om du skall spräcka 100 gränsen? folk brukar välja det billigast och kanske inte dom bästa till först.
gilerahjärnan skrev:du måste tänka på annat också, jag som har crossdäck kommer bara upp i 85 om jag skulle ha sm däck skulle de gå snabbare, sen om det är kallare än vanligt
Tvärt om, crossdäcken är ju större vilket gör att den får en högre utdrevning.
trodde du viste bättre crossdäck är mycket mera segrullade än sm. men jo man får högre utväxling men det får man me genom att dreva om. så vill du ha fart med så lite kraft som möjligt skall du ha sm
Självklart gör det skillnad men rent teoretiskt sett borde man köra snabbast med blankslitna crossdäck.