Ztraand skrev:17,5mm förgasare kan ibland fungera bättre än både 19 och 21mm.
Ingen idé att köpa ny förgasare om du har 17,5mm!
Däremot membran,luftfilter kan vara värt att byta.
det kan ge mera bottendrag men man märker stor skylnad me 21mm
membran köpar man enbart för att det skall se colare ut i setuplistan och luftfilter nää. ger inga tillräkligt me effekt till en 17,5 mm förgasare vid 21 så kan det vara värt
Har du kört original/ urpluggat kommer du väl känna nån skillnad iaf. Men annars är den cylindern sjukt slö orörd.
17,5 duger bra om du kör urpluggat/effektrör till den cylindern då den är såpass slö.
Jag fräschar till cylindrar,honar, portar cylindrar och block,slipar toppar,och utför vev byten mm. Bara skicka pm om du är intreserad eller undrar något!
Har ungefär samma tankar fast om Barikits 70cc (Culatin racing)
Hur hög toppfartsökning tror ni den ger om jag nu har ett opluggat originalrör?
Jag funderar även om jag ska skaffa trimrör eller 70cc, kan inte bestämma mig och har endast råd med ett av dom för tillfället. Vill ha en hyfsat brukssäker moped i sommar som går ca. 80. Vad tror ni är bäst? effektrör eller 70cc?
Har ungefär samma tankar fast om Barikits 70cc (Culatin racing)
Hur hög toppfartsökning tror ni den ger om jag nu har ett opluggat originalrör?
Jag funderar även om jag ska skaffa trimrör eller 70cc, kan inte bestämma mig och har endast råd med ett av dom för tillfället. Vill ha en hyfsat brukssäker moped i sommar som går ca. 80. Vad tror ni är bäst? effektrör eller 70cc?
Den kommer nog gå lite över 85-90. Cylinder är mycket mer värt, mer botten drag och topfart. Kom ihåg att köpa munstycken också!
byYn skrev:Joorå, munstycken osv har jag, även ostrypt cdi. Hur är det med motorns hållbarhet när det gäller 70cc? har gått ca 300 mil så inte alls sliten.
Orignal veven ska palla för det! Men när du byt kolla bara så den inte glappar upp och ner (sideled är okey).
byYn skrev:Joorå, munstycken osv har jag, även ostrypt cdi. Hur är det med motorns hållbarhet när det gäller 70cc? har gått ca 300 mil så inte alls sliten.
Orignal veven ska palla för det! Men när du byt kolla bara så den inte glappar upp och ner (sideled är okey).
så barikitet är (mycket) bättre än airsal´s cylinder?
jonthä skrev:Har du kört original/ urpluggat kommer du väl känna nån skillnad iaf. Men annars är den cylindern sjukt slö orörd.
17,5 duger bra om du kör urpluggat/effektrör till den cylindern då den är såpass slö.
Barikit är de väl lite bättre kvallite på har ja för mig...
Jag fräschar till cylindrar,honar, portar cylindrar och block,slipar toppar,och utför vev byten mm. Bara skicka pm om du är intreserad eller undrar något!