Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo
Okej, tack! Jag hör av mig om det är någotMacko96 skrev:Den skulle vara värd att köpa! Se till att få provköra innan du köper bara!
Och kolla alla sånna småsaker som allt ifrån rost på udda ställen, styrlager osv osv...
Om det är nåt om 125or eller A1-kortet så är det bara att skicka pm! Har både och
Med en rsa får han över 20 hästar, en topp på minst 150 km/h, mycket beroende på ts vikt och en hoj som är bra och stabil på vägen som lämpar dig ypperligt för gata, bana och arktiv körning som drar under halvlitern.Maxlengdell skrev:INTE VÄRT DET! köp en Yamaha YZF! så mycket snyggare och fräschare!
lite mer pengar men helt klart värt det!
håller med p0d1 helt på den delenMaxlengdell skrev:INTE VÄRT DET! köp en Yamaha YZF! så mycket snyggare och fräschare!
lite mer pengar men helt klart värt det!
Den är "Snyggare och fräschare"p0d1 skrev:Vad är det som gör det mer värt med Yamahan än Aprilian?
tänkte försvara yzf.p0d1 skrev:Med en rsa får han över 20 hästar, en topp på minst 150 km/h, mycket beroende på ts vikt och en hoj som är bra och stabil på vägen som lämpar dig ypperligt för gata, bana och arktiv körning som drar under halvlitern.Maxlengdell skrev:INTE VÄRT DET! köp en Yamaha YZF! så mycket snyggare och fräschare!
lite mer pengar men helt klart värt det! ;)
Så argumentera nu varför ts ska välja en yzf som är fyrtakt, slö och är ful, ser ut som en dvärg som går på anabola.
Vad är det som gör det mer värt med Yamahan än Aprilian?
för det första så heter det supermotard. och för det andra så låter en fyrtakt sport 125 lika dant som en fyrtakt sm 125... i och med att dom har samma motor...gasgasogge skrev:tänkte försvara yzf.p0d1 skrev:Med en rsa får han över 20 hästar, en topp på minst 150 km/h, mycket beroende på ts vikt och en hoj som är bra och stabil på vägen som lämpar dig ypperligt för gata, bana och arktiv körning som drar under halvlitern.Maxlengdell skrev:INTE VÄRT DET! köp en Yamaha YZF! så mycket snyggare och fräschare!
lite mer pengar men helt klart värt det!
Så argumentera nu varför ts ska välja en yzf som är fyrtakt, slö och är ful, ser ut som en dvärg som går på anabola.
Vad är det som gör det mer värt med Yamahan än Aprilian?
min yzf toppar ca 130km/h och är 4-takt !
och går fint på vägen!
Sen att yzf är liten som än dvärg är ju skit snack om du frågar mig !! okej den är ju inte lika stor som en 600 eller 1000 kubikare men hur många 125er (sporthoj) är det ???
vist den går inte lika fort som en 2-takt men den låter inte som en moppe i var fall. om man vill ha ett vasst ljud så ska man ha supermontard.
säger inte att de är mer värt att köpa en yzf men hatar när man ska klanka ner på den!
själv föredrar jag både de vass ljudet och de mörka
dock tycker jag att du ska köpa rs det är ett fint kap !
sorry fröken för stavningen.Macko96 skrev:för det första så heter det supermotard. och för det andra så låter en fyrtakt sport 125 lika dant som en fyrtakt sm 125... i och med att dom har samma motor...gasgasogge skrev:tänkte försvara yzf.p0d1 skrev: Med en rsa får han över 20 hästar, en topp på minst 150 km/h, mycket beroende på ts vikt och en hoj som är bra och stabil på vägen som lämpar dig ypperligt för gata, bana och arktiv körning som drar under halvlitern.
Så argumentera nu varför ts ska välja en yzf som är fyrtakt, slö och är ful, ser ut som en dvärg som går på anabola.
Vad är det som gör det mer värt med Yamahan än Aprilian?
min yzf toppar ca 130km/h och är 4-takt !
och går fint på vägen!
Sen att yzf är liten som än dvärg är ju skit snack om du frågar mig !! okej den är ju inte lika stor som en 600 eller 1000 kubikare men hur många 125er (sporthoj) är det ???
vist den går inte lika fort som en 2-takt men den låter inte som en moppe i var fall. om man vill ha ett vasst ljud så ska man ha supermontard.
säger inte att de är mer värt att köpa en yzf men hatar när man ska klanka ner på den!
själv föredrar jag både de vass ljudet och de mörka ;)
dock tycker jag att du ska köpa rs det är ett fint kap ! :)
Och det är inte bara topfarten som spelar roll... t.ex, hur snabbt gör din yzf 0-100? :) för den rs:en kommer att göra det såååå mycket snabbare!
du sa aldrig vilken supermotard man skulle ha för att det inte skulle låta fjompigt.... Och eftersom vi pratar om 125or så antar man att det är det man pratar om ifall inget annat nämns...gasgasogge skrev:sorry fröken för stavningen.Macko96 skrev:för det första så heter det supermotard. och för det andra så låter en fyrtakt sport 125 lika dant som en fyrtakt sm 125... i och med att dom har samma motor...gasgasogge skrev: tänkte försvara yzf.
min yzf toppar ca 130km/h och är 4-takt !
och går fint på vägen!
Sen att yzf är liten som än dvärg är ju skit snack om du frågar mig !! okej den är ju inte lika stor som en 600 eller 1000 kubikare men hur många 125er (sporthoj) är det ???
vist den går inte lika fort som en 2-takt men den låter inte som en moppe i var fall. om man vill ha ett vasst ljud så ska man ha supermontard.
säger inte att de är mer värt att köpa en yzf men hatar när man ska klanka ner på den!
själv föredrar jag både de vass ljudet och de mörka
dock tycker jag att du ska köpa rs det är ett fint kap !
Och det är inte bara topfarten som spelar roll... t.ex, hur snabbt gör din yzf 0-100? för den rs:en kommer att göra det såååå mycket snabbare!
no shit att en sport 125 4takt låter som en supermotard 4takt 125 vem har sakt något anat ? själv menade jag en 2takt supermotard. lite info 4takt =botendrag 2takt= högvarvigt om du inte drevar om. sen så får du ju se det som att Aprilian e trimmad och yamahan är orginal . En orginal Aprilia går inte alls mycket bättre än en Yamaha. om man vill trima en frytakt yamaha så fin det cdi box att köpa för 8k om man har lust.
lol är du ny här på forumet ?? trodde inte det ! så du borde veta att jag har en gasgas 125 2takt :/Macko96 skrev:du sa aldrig vilken supermotard man skulle ha för att det inte skulle låta fjompigt.... Och eftersom vi pratar om 125or så antar man att det är det man pratar om ifall inget annat nämns...gasgasogge skrev:sorry fröken för stavningen.Macko96 skrev: för det första så heter det supermotard. och för det andra så låter en fyrtakt sport 125 lika dant som en fyrtakt sm 125... i och med att dom har samma motor...
Och det är inte bara topfarten som spelar roll... t.ex, hur snabbt gör din yzf 0-100? :) för den rs:en kommer att göra det såååå mycket snabbare!
no shit att en sport 125 4takt låter som en supermotard 4takt 125 vem har sakt något anat ? själv menade jag en 2takt supermotard. lite info 4takt =botendrag 2takt= högvarvigt om du inte drevar om. sen så får du ju se det som att Aprilian e trimmad och yamahan är orginal . En orginal Aprilia går inte alls mycket bättre än en Yamaha. om man vill trima en frytakt yamaha så fin det cdi box att köpa för 8k om man har lust.
jag har dessutom inte nämnt något om att trimma rs och sen dra dig, men eftersom du och p0d1 bor i samma stad kan ni la ta ett race och se att 2takt är bättre!
Och jo, 2takt går mycket bättre än fyrtakt! Har du testat?
det har jag iaf...
gasgasogge skrev:[spoiler][/spoiler]Macko96 skrev:du sa aldrig vilken supermotard man skulle ha för att det inte skulle låta fjompigt.... Och eftersom vi pratar om 125or så antar man att det är det man pratar om ifall inget annat nämns...gasgasogge skrev: sorry fröken för stavningen.
no shit att en sport 125 4takt låter som en supermotard 4takt 125 vem har sakt något anat ? själv menade jag en 2takt supermotard. lite info 4takt =botendrag 2takt= högvarvigt om du inte drevar om. sen så får du ju se det som att Aprilian e trimmad och yamahan är orginal . En orginal Aprilia går inte alls mycket bättre än en Yamaha. om man vill trima en frytakt yamaha så fin det cdi box att köpa för 8k om man har lust.
jag har dessutom inte nämnt något om att trimma rs och sen dra dig, men eftersom du och p0d1 bor i samma stad kan ni la ta ett race och se att 2takt är bättre!
Och jo, 2takt går mycket bättre än fyrtakt! Har du testat?
det har jag iaf...
lol är du ny här på forumet ?? trodde inte det ! så du borde veta att jag har en gasgas 125 2takt :/
och jag gillar båda väldigt mycket och tycker de är lika bra .
varför snackar alla skit om fyrtack tills man har kört det ? har du kört en yzf r125 någon gång ? ärligt ? men gasgasen drar ju min yamaha men gasgasen har 40 hk och yamman har 15hk.
Okej så om du vet att jag har den värsta 2taktaren varför frågar du om jag har kört 2takt ???Macko96 skrev:gasgasogge skrev:[spoiler][/spoiler]Macko96 skrev: du sa aldrig vilken supermotard man skulle ha för att det inte skulle låta fjompigt.... Och eftersom vi pratar om 125or så antar man att det är det man pratar om ifall inget annat nämns...
jag har dessutom inte nämnt något om att trimma rs och sen dra dig, men eftersom du och p0d1 bor i samma stad kan ni la ta ett race och se att 2takt är bättre!
Och jo, 2takt går mycket bättre än fyrtakt! Har du testat?
det har jag iaf...
lol är du ny här på forumet ?? trodde inte det ! så du borde veta att jag har en gasgas 125 2takt :/
och jag gillar båda väldigt mycket och tycker de är lika bra .
varför snackar alla skit om fyrtack tills man har kört det ? har du kört en yzf r125 någon gång ? ärligt ? men gasgasen drar ju min yamaha men gasgasen har 40 hk och yamman har 15hk.
Vet att du har en GG men det verkar inte som det... och du pysen... jag har kört flera fyrtakts 125or och alla är lika slöa så sluta snacka massa bullshit...
Och YZF har 15hk original ostrypt medans rs har ca 24-27hk original ostrypt. Så bara där ser du att rs är så mycket starkare.
Jag har inte kört just en yzf men dock några motsvarande hojar.
oh buuuuurn...gasgasogge skrev:Okej så om du vet att jag har den värsta 2taktaren varför frågar du om jag har kört 2takt ???Macko96 skrev:gasgasogge skrev:[spoiler] [/spoiler]
lol är du ny här på forumet ?? trodde inte det ! så du borde veta att jag har en gasgas 125 2takt :/
och jag gillar båda väldigt mycket och tycker de är lika bra .
varför snackar alla skit om fyrtack tills man har kört det ? har du kört en yzf r125 någon gång ? ärligt ? men gasgasen drar ju min yamaha men gasgasen har 40 hk och yamman har 15hk.
Vet att du har en GG men det verkar inte som det... och du pysen... jag har kört flera fyrtakts 125or och alla är lika slöa så sluta snacka massa bullshit...
Och YZF har 15hk original ostrypt medans rs har ca 24-27hk original ostrypt. Så bara där ser du att rs är så mycket starkare.
Jag har inte kört just en yzf men dock några motsvarande hojar.
men då bör du ju veta att yzf är den starkaste 4takt 125 ?
Och att aprilia inte har 24hk orginal .
Vet du vad gränsen går för lätt mc i hk ? Kan dra en snabbis för dig 15 hk är Max vad en lätt mc få ha och 11 kW. Allt som e över är mellan eller tung mc.
Själv säger du att jag ska hålla mig till ämnet dvs lätt mc men själv da ?
Så pysen kan du ta och va själv !
Hahahaha Erik då!CaToXXo skrev:Sluta bråka nu flickor.
En toppfart på 130 km/h och en accerlation som kan jämföras med en snigel så fort du passerat 110 km/h princip, inget att skryta om när du måste plåga och ha en raksträcka för att komma upp i dessa 130 km/h.gasgasogge skrev: tänkte försvara yzf.
min yzf toppar ca 130km/h och är 4-takt !
och går fint på vägen!
Sen att yzf är liten som än dvärg är ju skit snack om du frågar mig !! okej den är ju inte lika stor som en 600 eller 1000 kubikare men hur många 125er (sporthoj) är det ???
vist den går inte lika fort som en 2-takt men den låter inte som en moppe i var fall. om man vill ha ett vasst ljud så ska man ha supermontard.
säger inte att de är mer värt att köpa en yzf men hatar när man ska klanka ner på den!
själv föredrar jag både de vass ljudet och de mörka
dock tycker jag att du ska köpa rs det är ett fint kap !
Aja men du lär ju få se min i sommar ;) så då kanche du ändrar din åsikt att de är ful !p0d1 skrev:En toppfart på 130 km/h och en accerlation som kan jämföras med en snigel så fort du passerat 110 km/h princip, inget att skryta om när du måste plåga och ha en raksträcka för att komma upp i dessa 130 km/h.gasgasogge skrev: tänkte försvara yzf.
min yzf toppar ca 130km/h och är 4-takt !
och går fint på vägen!
Sen att yzf är liten som än dvärg är ju skit snack om du frågar mig !! okej den är ju inte lika stor som en 600 eller 1000 kubikare men hur många 125er (sporthoj) är det ???
vist den går inte lika fort som en 2-takt men den låter inte som en moppe i var fall. om man vill ha ett vasst ljud så ska man ha supermontard.
säger inte att de är mer värt att köpa en yzf men hatar när man ska klanka ner på den!
själv föredrar jag både de vass ljudet och de mörka ;)
dock tycker jag att du ska köpa rs det är ett fint kap ! :)
Går fint det gör det mesta, YZFen är inget att hänga i granen på väghållningen.
Det sa jag inte att den var, utan ser ut som en dvärg på anabola, det vill säga att den är ful och fet och är bara wannabe literklubba.
"Som en moped", skippa skit snacket om att tvåtakt är moppeljud, en RSa låter inte som en moped med original-dämpare jämfört med en fyrtakt som låter som en symaskin, skaffar du eftermarknads-ljuddämpare så är den ren inuti och kommer bara föra en massa oväsen.
Mycket snack liten verkstad kan man kalla det ljudet princip.
Ska man påstå att YZF är en bättre hoj än en RSa som en annan användare gjorde så kan man ta och lägga ner energi på att argumentera för sin åsikt och inte få sig själv att se löjlig ut.
En 125a kan varken låta vasst eller mörkt-
Dåså, säg inte att YZFen är mycket mer värd Aprilian att köpa.Maxlengdell skrev:jag är inte ''erfaren'' osv men aprillian är inte i närheten av utseendet i mina ögon, MEN det är ju min åsikt.
isåfall hade jag köpt en honda 125 sport hoj, har inte koll på vad den heter men jag är säker på att ni vet vilken jag menar.
har inte kört cbr men cbf som är typ lika dan är bara tråkig att köra...Maxlengdell skrev:jag är inte ''erfaren'' osv men aprillian är inte i närheten av utseendet i mina ögon, MEN det är ju min åsikt.
isåfall hade jag köpt en honda 125 sport hoj, har inte koll på vad den heter men jag är säker på att ni vet vilken jag menar.