Mitt förarbevis, snabba svar

Här pratar vi om våra lagar och regler samt ställer frågor till TSR's egna trafikpolis Järnet

Moderatorer: Speedway, TheAndersson, CaToXXo, Järnet60

Christian97
Elmoped
Inlägg: 42
Blev medlem: 28 juni 2012, 20:40

Mitt förarbevis, snabba svar

Inlägg av Christian97 »

tjeena! blev av med mitt förarbevis för ett par månader sen, och det blev uppspärrat den 8:onde december. Jag fick hem ett papper där man ska sätta fast en bild på sig själv och skriva sin underteckning, jag gjorde det som sagt för nån vecka sen och väntar på att mitt kort ska komma. Idag hade jag tänkt att åka och hämta en moppe jag kollat på men min fråga är får jag köra hem den även fast jag inte har mitt körkort i handen, (Jag står ju med i deras register" Snabba svar Tack!
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem
Inlägg: 5102
Blev medlem: 2 februari 2012, 23:42

Re: Mitt förarbevis, snabba svar

Inlägg av david96 »

Christian97 skrev:tjeena! blev av med mitt förarbevis för ett par månader sen, och det blev uppspärrat den 8:onde december. Jag fick hem ett papper där man ska sätta fast en bild på sig själv och skriva sin underteckning, jag gjorde det som sagt för nån vecka sen och väntar på att mitt kort ska komma. Idag hade jag tänkt att åka och hämta en moppe jag kollat på men min fråga är får jag köra hem den även fast jag inte har mitt körkort i handen, (Jag står ju med i deras register" Snabba svar Tack!
ja du får köra men får böter för du inte har med kortet
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Användarens profilbild
Happy4smiler
Elmoped
Inlägg: 147
Blev medlem: 2 augusti 2011, 23:03

Inlägg av Happy4smiler »

nej du får inte enligt lagen.

sorry david, såg inte att du ändrade din citat.
Senast redigerad av Happy4smiler den 14 januari 2013, 17:34, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem
Inlägg: 5102
Blev medlem: 2 februari 2012, 23:42

Inlägg av david96 »

Happy4smiler skrev:Tror david96 inte fattade ordentligt(hoppas jag), han har redan lämnat in pappret och fick kortet istället, men nu förlorat det, och därmed måste ta om kortet, men han har inte fått det ännu, så nej du får inte köra hem den.
han är godkänd för köra de! så ja han får köra de men får böter då han inte har med sig körkortet! olika straff-.-
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Användarens profilbild
Happy4smiler
Elmoped
Inlägg: 147
Blev medlem: 2 augusti 2011, 23:03

Inlägg av Happy4smiler »

david96 skrev:
Happy4smiler skrev:Tror david96 inte fattade ordentligt(hoppas jag), han har redan lämnat in pappret och fick kortet istället, men nu förlorat det, och därmed måste ta om kortet, men han har inte fått det ännu, så nej du får inte köra hem den.
han är godkänd för köra de! så ja han får köra de men får böter då han inte har med sig körkortet! olika straff-.-
Du har rätt, men hans fråga syftar mera på om han får enligt lagen, så enligt lagen nej, men annors joo :)
Användarens profilbild
Jolly
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 487
Blev medlem: 14 mars 2010, 21:05
Ort: Stockholm

Inlägg av Jolly »

Egentligen så får man inte köra förrän man har det i handen om jag inte minns fel. Men som sagt, hur hårda dom skulle vara på det om du under förmodan skulle bli stoppad är en annan femma. Du har det ju trots allt....
Christian97
Elmoped
Inlägg: 42
Blev medlem: 28 juni 2012, 20:40

Inlägg av Christian97 »

resan tar max 25 min, och moppen är så origianl den kan bli med backspeglar och hela köret, vad skulle ni gjort?
Fatzy
Svårstartad skrothög
Inlägg: 300
Blev medlem: 23 september 2012, 14:37

Inlägg av Fatzy »

Christian97 skrev:resan tar max 25 min, och moppen är så origianl den kan bli med backspeglar och hela köret, vad skulle ni gjort?
Jag skulle ha kört, vi har inte så många poliser där jag bor (skellefteå) så det är nog rätt lugnt här, men vet inte hur du har det..
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... tart=43#43
derbiofc skrev: Dock absolut inte MP, när det gäller försvaret är dom så jävliga att jag inte fattar nåt, fick dom bestämma skulle dom gå tillbaka till att ha riddare och hästar.
Skriv svar