Köpa moped i Spanien

Alla övriga frågor som INTE har med motor eller felsökning att göra.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
derbeyy
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 600
Blev medlem: 6 april 2012, 10:37

Köpa moped i Spanien

Inlägg av derbeyy »

Tja! Jag är med min far i Spanien nu och vi kanske ska köpa med en moped här ifrån gran canaria.. Men hur mycket kostar de och frakta en moped härifrån till Sverige tror ni? Vet även inte vart man kan köpa någon moppe ser bara rent rent och återigen rent överallt.. Så om ni vet något ställe typ så äre bara ge tips:) för vi hyr bil så vi kan åka runt överallt. Btw hur går en moped här nere och äre dyrt och om registrera den i sverige med svensk skylt?


/ Derbeyy
Användarens profilbild
Demuz
King of the street
Inlägg: 1933
Blev medlem: 20 september 2011, 23:02
Ort: Rättvik
Kontakt:

Inlägg av Demuz »

har ingen direkt koll på det där men jag gisssar på att det kommer bli en dyr historia.
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem
Inlägg: 5102
Blev medlem: 2 februari 2012, 23:42

Inlägg av david96 »

Demuz skrev:har ingen direkt koll på det där men jag gisssar på att det kommer bli en dyr historia.
tror de samma+ dem är knappast orignal där och den kommer aldrig gå igenom besiktningen som en eu moppe, så isåfall frakta hit och köra olagligt och dem går oftast väldigt bra då dem är fabrikstrimmade, var där över nyår och var ända än gick ju 100+-
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Användarens profilbild
derbeyy
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 600
Blev medlem: 6 april 2012, 10:37

Inlägg av derbeyy »

Okey :/
Användarens profilbild
Piitus96
Gasres
Inlägg: 1553
Blev medlem: 15 november 2011, 20:44
Ort: Staffanstorp

Inlägg av Piitus96 »

derbeyy skrev:Okey :/
Hur fan vågar du köra moppe där nere o_O Dem e fan livfarliga där, men jävligt skillade ändå vad gäller små utrymmen i trafikköer
bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....

Har en gubbjävel till granne men han ä snut så fingret får stanna på styret...
Användarens profilbild
zajkowski
Svårstartad skrothög
Inlägg: 176
Blev medlem: 27 juli 2009, 19:00
Ort: Skåneland

Inlägg av zajkowski »

Piitus96 skrev:
derbeyy skrev:Okey :/
Hur fan vågar du köra moppe där nere o_O Dem e fan livfarliga där, men jävligt skillade ändå vad gäller små utrymmen i trafikköer
Aja, nu ska vi inte va sådana.
Säger bara: hellre Spanien än typ indonesien, kina osv. Och andra "sådana" länder.
Det är TYST, Det är SORG, Det är HELSINGBORG!
_________________
19 Seriesegrare, 14 cupguld, 1 europacupfinal - 1a i maratontabellen!
SKÅNES ENDA STOLTHET - MALMØ FF!
Användarens profilbild
tetesnubben
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 496
Blev medlem: 20 november 2012, 20:42
Ort: Värmdö

Inlägg av tetesnubben »

Hör inte direkt till frågan ;) men det är nämligen så att jag ska också till spanien i sommar och undrar om man kan hyra deras moppar på AM kort? :)
Användarens profilbild
derbeyy
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 600
Blev medlem: 6 april 2012, 10:37

Inlägg av derbeyy »

tetesnubben skrev:Hör inte direkt till frågan ;) men det är nämligen så att jag ska också till spanien i sommar och undrar om man kan hyra deras moppar på AM kort? :)

Du får köra moppen när du har körkort för eu moppe i Sverige men försäkringen kommer inte gälla om du ramlar eller liknade för man måste vara 25 år för att hyra.. Så ah polisen bryr sig inte bara du har körkort men om du ramlar eller krockar så ah då blire dyrt!!
p0d1
F.D Crew
Inlägg: 1806
Blev medlem: 17 mars 2012, 18:11
Ort: Slöddertälje

Inlägg av p0d1 »

TS, du har varit medlem här ett tag och är aktiv, du borde veta att detta är inte rätt kategori att posta i ens.

Sen så kan du faktiskt söka på frågor, som är ganska uppenbara om att folk inte vet ett smack om som denna fråga(på det här forumet), googla på "importera moped" eller "importera motorcykel" så kommer du hitta mera information om priser, hur det går till och så vidare.
Skriv svar