Tändstift!

Allt som har med motor/trimning för "övriga mopeder" att göra.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Erik isosalo
Elmoped
Inlägg: 35
Blev medlem: 18 september 2012, 15:33
Ort: Nora

Tändstift!

Inlägg av Erik isosalo »

Tja skulle behöva lite hjälp, vet inte vad jag ska ha för tändstift på min 70cc, har ett b8hs nu men moppen går skit, ska jag köpa b9hs eller lägre? tacksam för svar
Användarens profilbild
derbeyy
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 600
Blev medlem: 6 april 2012, 10:37

Inlägg av derbeyy »

Jag har 8ans på min 70cc och den går prima.. Så tro inte de är för de är 8ans. Den kommer inte gå bättre på 9ans om du tror de.
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem
Inlägg: 5102
Blev medlem: 2 februari 2012, 23:42

Re: Tändstift!

Inlägg av david96 »

Erik isosalo skrev:Tja skulle behöva lite hjälp, vet inte vad jag ska ha för tändstift på min 70cc, har ett b8hs nu men moppen går skit, ska jag köpa b9hs eller lägre? tacksam för svar
antagligen är de nog ett annat fel men skriv ditt problem så kan vi försöka hjälpa dig, men min första gissning är att du inte ställt in förgasaren rätt och den går skit :P

om tändstiftet är dåligt brukar de bli att den slutar tända på dem högre varven, notera dem högre varven och inte hur mycket gas duu har, fall den blir så när du har 3/4-4/4 gas så är de munstycket


original stift brukar funka ok om inte helt felfritt men om de bökar så använd de rekommenderade och om de inte står så ta en högre i skalan
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Erik isosalo
Elmoped
Inlägg: 35
Blev medlem: 18 september 2012, 15:33
Ort: Nora

Re: Tändstift!

Inlägg av Erik isosalo »

david96 skrev:
Erik isosalo skrev:Tja skulle behöva lite hjälp, vet inte vad jag ska ha för tändstift på min 70cc, har ett b8hs nu men moppen går skit, ska jag köpa b9hs eller lägre? tacksam för svar
antagligen är de nog ett annat fel men skriv ditt problem så kan vi försöka hjälpa dig, men min första gissning är att du inte ställt in förgasaren rätt och den går skit :P

om tändstiftet är dåligt brukar de bli att den slutar tända på dem högre varven, notera dem högre varven och inte hur mycket gas duu har, fall den blir så när du har 3/4-4/4 gas så är de munstycket
Efter 3/4 gas så börjar moppen hacka och smälla. den misständer asså?
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem
Inlägg: 5102
Blev medlem: 2 februari 2012, 23:42

Re: Tändstift!

Inlägg av david96 »

Erik isosalo skrev:
david96 skrev:
Erik isosalo skrev:Tja skulle behöva lite hjälp, vet inte vad jag ska ha för tändstift på min 70cc, har ett b8hs nu men moppen går skit, ska jag köpa b9hs eller lägre? tacksam för svar
antagligen är de nog ett annat fel men skriv ditt problem så kan vi försöka hjälpa dig, men min första gissning är att du inte ställt in förgasaren rätt och den går skit :P

om tändstiftet är dåligt brukar de bli att den slutar tända på dem högre varven, notera dem högre varven och inte hur mycket gas duu har, fall den blir så när du har 3/4-4/4 gas så är de munstycket
Efter 3/4 gas så börjar moppen hacka och smälla. den misständer asså?
bytte du munstycke när du bytte till 70cc:n? om inte så byt upp 10+- fall du bara satte på 70cc:n
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Erik isosalo
Elmoped
Inlägg: 35
Blev medlem: 18 september 2012, 15:33
Ort: Nora

Re: Tändstift!

Inlägg av Erik isosalo »

david96 skrev:
Erik isosalo skrev:
david96 skrev: antagligen är de nog ett annat fel men skriv ditt problem så kan vi försöka hjälpa dig, men min första gissning är att du inte ställt in förgasaren rätt och den går skit :P

om tändstiftet är dåligt brukar de bli att den slutar tända på dem högre varven, notera dem högre varven och inte hur mycket gas duu har, fall den blir så när du har 3/4-4/4 gas så är de munstycket
Efter 3/4 gas så börjar moppen hacka och smälla. den misständer asså?
bytte du munstycke när du bytte till 70cc:n? om inte så byt upp 10+- fall du bara satte på 70cc:n
japp
Användarens profilbild
DiNozzan
King of the street
Inlägg: 2097
Blev medlem: 17 november 2010, 21:07
Ort: Växjö
Kontakt:

Inlägg av DiNozzan »

Kolla om den går bättre med ett munstycke, annars kan stiftet vara bränt. Men då kan du köpa ett nytt lika dant.
Erik isosalo
Elmoped
Inlägg: 35
Blev medlem: 18 september 2012, 15:33
Ort: Nora

Inlägg av Erik isosalo »

DiNozzan skrev:Kolla om den går bättre med ett munstycke, annars kan stiftet vara bränt. Men då kan du köpa ett nytt lika dant.
tändstiftet är helt bränt, Den gick bra i början men nu går den skit så de måste va tändstiftet?
Användarens profilbild
Piitus96
Gasres
Inlägg: 1553
Blev medlem: 15 november 2011, 20:44
Ort: Staffanstorp

Inlägg av Piitus96 »

Erik isosalo skrev:
DiNozzan skrev:Kolla om den går bättre med ett munstycke, annars kan stiftet vara bränt. Men då kan du köpa ett nytt lika dant.
tändstiftet är helt bränt, Den gick bra i början men nu går den skit så de måste va tändstiftet?
Testa med ett B9hs tändstift isåfall, jag har b9hs på en originalmoppe förfan, o den gick bättre med det än med b6hs, b7hs, b8hs :)
bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....

Har en gubbjävel till granne men han ä snut så fingret får stanna på styret...
Användarens profilbild
G-son
King of the street
Inlägg: 4115
Blev medlem: 6 februari 2008, 23:31
Ort: Vimmerby

Inlägg av G-son »

Det enda vi fått veta är storleken på cylindern, vilket tändstift du har, och att moppen inte går bra. Tycker du att vi ska sitta här och gissa vad det är för moped, övrigt trim, märke på cylindern och all annan viktig information?
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
Skriv svar