orkar inte alla växlar.

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
draceN96
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 427
Blev medlem: 26 april 2011, 15:32
Ort: Ljung

orkar inte alla växlar.

Inlägg av draceN96 »

Tja vet att detta kanske hör hemma i drevnings tråden, men tycker man sällan får svar där.. till problemet. jag har en drac som jag håller på renovera.. jag har setup: yasuni r3, portad org cylinder, racing koppling (snart) osv. problemet är att den orkar inte alla växlar. vet att yasuni r3 inte är anpassat för org cylinder, men vet att det ska funka till en portad! kör nu med 12/46 drev och den orkar till 3:an - 4:an får ligga typ där ibland mellan 4-5 :an. så tänkte jag ska byta drev, vad är bäst att köpa 12/52 eller större med en gång 12/56? :)
kolla mitt Derbi Senda x-race 04 projekt: http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=31150
>(ångrar mej att jag inte la upp Rieju drac / hyper projektet :( men kolla mitt galeri så ser du LITE av det )
Användarens profilbild
tååbe_97
Svårstartad skrothög
Inlägg: 161
Blev medlem: 25 juni 2012, 20:21
Ort: korsholm, Finland

Inlägg av tååbe_97 »

Ta 12-56 :) den kommer nog gå tillräckligt fort med det också.
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street
Inlägg: 3838
Blev medlem: 24 juli 2010, 12:45
Ort: Alingsås

Inlägg av CaToXXo »

Hur pass portad är din org cylinder? Nån aning om durationer? R3 är ju som sagt inget rör som är till för org cylinder.

Vad för förgasare? Luftfilter/burk?

12/52 ska den ju orka utan problem, såvida du vet hur man varvar.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Användarens profilbild
draceN96
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 427
Blev medlem: 26 april 2011, 15:32
Ort: Ljung

hahah

Inlägg av draceN96 »

hahah skön catxo eller vad du nu hette :D HAHAH har nog kört en hel del ;) hade en hyper när jag var 14 ;) så ja jag vet hur man kör ;) ehm vet tyvärr inte hur mycket den är portad dock, då jag köpte den när den var portad :/ men tror du 12/52 räcker? :) för som sagt vet att 12/46 är jävligt lite i bak ;) men körde med tk förut ;) men nu behöver den ju mer :) har org förgasaren, sportluffilter (stage 6 star) (självklart större munstycke)
kolla mitt Derbi Senda x-race 04 projekt: http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=31150
>(ångrar mej att jag inte la upp Rieju drac / hyper projektet :( men kolla mitt galeri så ser du LITE av det )
HyperOlsson
Elmoped
Inlägg: 30
Blev medlem: 14 december 2012, 17:47

Inlägg av HyperOlsson »

har du origial förgasare? 12-53 e najs :)
HyperOlsson
Skriv svar