övertala om tatuering

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
draken
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 546
Blev medlem: 29 oktober 2012, 12:02

övertala om tatuering

Inlägg av draken »

hej hej.
skulle kunna behöva argument mot mina föräldrar så jag ska få tatuera mej. vill ha en tatuering där det står "life goes on" och en ängel åvanför texten eller "Here today, gone tomorrow". några förslåg på hur ja ska få dom att gå med på det? :)
Senast redigerad av draken den 4 januari 2013, 18:07, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem
Inlägg: 5102
Blev medlem: 2 februari 2012, 23:42

Inlägg av david96 »

Ofta väldigt svårt att övertala antingen gör du de i smyg elr förklarar verkligen vf du ska ha den, dem vill ju inte du ska ångra dig om 10 år liksom^^
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Användarens profilbild
draken
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 546
Blev medlem: 29 oktober 2012, 12:02

Inlägg av draken »

ska ha den under nacken mellan skulderbladen så den kommer synas lite ;)
Användarens profilbild
rrxen
Svårstartad skrothög
Inlägg: 199
Blev medlem: 6 januari 2012, 19:49
Ort: Vikbolandet

Inlägg av rrxen »

Vet inte hur gammal du är när om du inte är "fullvuxen" kroppsmässigt så skulle jag råda dig till att avstå från att göra en tatuering!

Eftersom du troligtvis kommer bli större och om du gymmar så kommer din rygg bli större och bredare vilket kan göra så att tatueringen stretchas och då kommer den se sämre ut!

Bara ha det i åtanke! :)
Användarens profilbild
creppish
Avstängd
Inlägg: 166
Blev medlem: 15 januari 2012, 12:12
Ort: Haninge

Inlägg av creppish »

tjata tjata tjata tjata..
mitt Senda projekt, ta en snabbtitt!
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=43974

Välkommen till sverige, där du lever som en kung och får sympati av hela befolkningen sålänge du heter Achmed eller är född i en rik familj!
p0d1
F.D Crew
Inlägg: 1806
Blev medlem: 17 mars 2012, 18:11
Ort: Slöddertälje

Inlägg av p0d1 »

Först och främst, VARFÖR, vill du ha en tatuering? För att det är coolt och alla andra har det?

Använd anledningen till VARFÖR du vill ha tatueringen, antagligen så betyder inte din tatuering, eller texten framförallt något för dig, utan du vill ha en, bara för att alla andra har det, vilket är meningslöst imo.
Användarens profilbild
draken
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 546
Blev medlem: 29 oktober 2012, 12:02

Inlägg av draken »

jag vill ha den för att ja har haft mycket skit bakom mej och livet går vidare som jag alltid har sagt. så jag tyckte "life goes on" var passande.
Användarens profilbild
Mattyyy
Thai-Taxi
Inlägg: 2470
Blev medlem: 18 augusti 2011, 16:43
Ort: Eskilstuna
Kontakt:

Inlägg av Mattyyy »

Bara idiotiskt att tatuera sig om du inte är fullvuxen.
p0d1
F.D Crew
Inlägg: 1806
Blev medlem: 17 mars 2012, 18:11
Ort: Slöddertälje

Inlägg av p0d1 »

draken skrev:jag vill ha den för att ja har haft mycket skit bakom mej och livet går vidare som jag alltid har sagt. så jag tyckte "life goes on" var passande.
Det tycker alla att dom har bara för att de varit socialt utstötta eller dylikt i någon månad.

Vänta tills du är 20 och tänk över tatueringen om den verkligen betyder något för dig, allt för många, likt dig skaffar en tatuering bara för att det beskriver dom på något sätt och tror att det är menat att vara så.
Användarens profilbild
Gröngöling
Snuten
Inlägg: 1066
Blev medlem: 3 november 2011, 19:41
Ort: Staffanstorp

Inlägg av Gröngöling »

Vänta tills du har växt färdigt annars kommer det se riktigt cp ut efter ett tag.
Well do ya, punk?
Användarens profilbild
Danne
Avstängd
Inlägg: 2327
Blev medlem: 22 november 2010, 07:54
Ort: Torslanda
Kontakt:

Inlägg av Danne »

p0d1 skrev:Först och främst, VARFÖR, vill du ha en tatuering? För att det är coolt och alla andra har det?

Använd anledningen till VARFÖR du vill ha tatueringen, antagligen så betyder inte din tatuering, eller texten framförallt något för dig, utan du vill ha en, bara för att alla andra har det, vilket är meningslöst imo.
och varför skulle det vara meningslöst att tatuera sig om tatueringen inte betyder någonting? man tatuerar väl det som man tycker är snyggt eller o inte enbart för att det måste betyda nånting..?

till TS : om du inte kan övertala dina föräldrar så kan du i princip gå till vilket seriös studio som helst och bli tatuerad ändå då många skiter i om du är 18 eller ej.. är du typ 12 år dock så kan det nog bli lite problematiskt.
rrxen skrev:Vet inte hur gammal du är när om du inte är "fullvuxen" kroppsmässigt så skulle jag råda dig till att avstå från att göra en tatuering!

Eftersom du troligtvis kommer bli större och om du gymmar så kommer din rygg bli större och bredare vilket kan göra så att tatueringen stretchas och då kommer den se sämre ut!

Bara ha det i åtanke! :)
och nej det stämmer inte, mina har inte stretchas ut o det var tre år sen nu
Användarens profilbild
potog
King of the street
Inlägg: 3469
Blev medlem: 4 september 2011, 13:58
Kontakt:

Inlägg av potog »

vänta lite nu......

du är 16 ock säger att du vart med om massa skit...

du har left typ en femte del av ditt liv... jag hade gjort dessa tatueringar när jag va 75 ist :P


å som andra säger när man är 16 asså är man ju inte mega stor oftast kroppen växer tills man är 23-25 så vänta är det smartaste att gör :)
vem fan e lennart?
Skriv svar