Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo
Håller på att uppdaterar inlägget hela tiden nu, hittade inte förhandsgranskningsknappen.Senda skrev:Kommer säkert att bli jättebra, men vill se bilder!
Så nu finns det bilder.Senda skrev:Så braSoftar skrev:Håller på att uppdaterar inlägget hela tiden nu, hittade inte förhandsgranskningsknappen.Senda skrev:Kommer säkert att bli jättebra, men vill se bilder!
Men inlägget är snart klart.
Dom strypningar som jag har hittat på min va följande:legofreak skrev:hej, har föregångaren focus, i princip samma som f-act forutom färg och avgassystem.
jag har problem med att få upp kopplingen och undrar om du fått upp den eller om du bara har köpt en ny?
har din en varvspärr? om den har det hur fick du bort den, är nämligen så
att jag har problem med att min hackar på högre varv pga den begränsningen
ok, ingen varspärr alltså, men tror inte att den hackade pga för litet munstycke när jag hade org röret för när man kom till exakt 57kmh så började den hacka upp man kände att den hade mer att ge men inte kunde.Softar skrev:Dom strypningar som jag har hittat på min va följande:legofreak skrev:hej, har föregångaren focus, i princip samma som f-act forutom färg och avgassystem.
jag har problem med att få upp kopplingen och undrar om du fått upp den eller om du bara har köpt en ny?
har din en varvspärr? om den har det hur fick du bort den, är nämligen så
att jag har problem med att min hackar på högre varv pga den begränsningen
Variatorring.
En juten variatorring på orginal variatorn.
Avgassystemet.
Dom hade gjort gaswiren för slapp.
För litet munstycke i förgasaren.
För tunga vikter i variatorn.
Nej, det sitter ingen varvspärr i dom.
Det låter som att du har för litet munstycke som att den hackar.
Jag tog en skifnyckel och drog av muttern som sitter för kopplingen.
Jag spärrade kopplingen med en oljefilteravdragare.
Edit:
Om det är första gången som du ska skruva upp kopplingen så kommer den sitta som ett bärg då dom har skruvat fast den med muttermaskin.
Så första gången drog jag av den med muttermaskin.
Sedan skruvade jag åt den med handkraft igen.
Exakt den där lilla som sticker ut, kan vara den som hackar för dig också.legofreak skrev:ok, ingen varspärr alltså, men tror inte att den hackade pga för litet munstycke när jag hade org röret för när man kom till exakt 57kmh så började den hacka upp man kände att den hade mer att ge men inte kunde.Softar skrev:Dom strypningar som jag har hittat på min va följande:legofreak skrev:hej, har föregångaren focus, i princip samma som f-act forutom färg och avgassystem.
jag har problem med att få upp kopplingen och undrar om du fått upp den eller om du bara har köpt en ny?
har din en varvspärr? om den har det hur fick du bort den, är nämligen så
att jag har problem med att min hackar på högre varv pga den begränsningen
Variatorring.
En juten variatorring på orginal variatorn.
Avgassystemet.
Dom hade gjort gaswiren för slapp.
För litet munstycke i förgasaren.
För tunga vikter i variatorn.
Nej, det sitter ingen varvspärr i dom.
Det låter som att du har för litet munstycke som att den hackar.
Jag tog en skifnyckel och drog av muttern som sitter för kopplingen.
Jag spärrade kopplingen med en oljefilteravdragare.
Edit:
Om det är första gången som du ska skruva upp kopplingen så kommer den sitta som ett bärg då dom har skruvat fast den med muttermaskin.
Så första gången drog jag av den med muttermaskin.
Sedan skruvade jag åt den med handkraft igen.
just nu har jag ett zx, urpluggad luftburk, ingen v-ring och 4grams vikter.
vilket är för lätta men eftersom jag inte fått upp kopplingen så går den bäst med dem,
exakt hur ser strypningen på variatorn ut? menar du den där lilla utstickande ringen på den? måste man köpa en helt ny variator för att bli av med den eller kan man slipa ned den?
Nope, då den bara passar på 13mm axel och du har 16mm axel.legofreak skrev:ok tack, för torrt tror jag inte att den går. stiftet är svart med storlek 78 så ska borra ett hål i luftburken å se om det blir bättre.
men skulle jag inte kunna köpa tex
[/url]http://startuning.se/?pages=product&id=4413[url] eftersom den är 100 kr billigare och har det lite snålt just nu?[/url]
ok, får väl se när det blir en beställning och om jag får upp kopplingen imorgon, det skulle väl fungera att sätta fast kopplingen i ett skruvstäd med filtar runt å klämma åt?Softar skrev:Nope, då den bara passar på 13mm axel och du har 16mm axel.legofreak skrev:ok tack, för torrt tror jag inte att den går. stiftet är svart med storlek 78 så ska borra ett hål i luftburken å se om det blir bättre.
men skulle jag inte kunna köpa tex
[/url]http://startuning.se/?pages=product&id=4413[url] eftersom den är 100 kr billigare och har det lite snålt just nu?[/url]
Denna är den billigaste på startuning jag kan hitta åt dig:
http://startuning.se/?pages=product&id=4217
Jo så kan du nog göra, dvs sätta fast kopplingen i ett skruvstäd, men ta det enormt försiktigt då du kan skada den om du trycker fast den för hårt.legofreak skrev:ok, får väl se när det blir en beställning och om jag får upp kopplingen imorgon, det skulle väl fungera att sätta fast kopplingen i ett skruvstäd med filtar runt å klämma åt?Softar skrev:Nope, då den bara passar på 13mm axel och du har 16mm axel.legofreak skrev:ok tack, för torrt tror jag inte att den går. stiftet är svart med storlek 78 så ska borra ett hål i luftburken å se om det blir bättre.
men skulle jag inte kunna köpa tex
[/url]http://startuning.se/?pages=product&id=4413[url] eftersom den är 100 kr billigare och har det lite snålt just nu?[/url]
Denna är den billigaste på startuning jag kan hitta åt dig:
http://startuning.se/?pages=product&id=4217
edit
kan man inte slipa ner den där ringen med typ sandpapper? eller kan det bli obalanserat då?
jag ska byta fjädrar, då måste väl man få av muttern?Softar skrev:Jo så kan du nog göra, dvs sätta fast kopplingen i ett skruvstäd, men ta det enormt försiktigt då du kan skada den om du trycker fast den för hårt.legofreak skrev:ok, får väl se när det blir en beställning och om jag får upp kopplingen imorgon, det skulle väl fungera att sätta fast kopplingen i ett skruvstäd med filtar runt å klämma åt?Softar skrev: Nope, då den bara passar på 13mm axel och du har 16mm axel.
Denna är den billigaste på startuning jag kan hitta åt dig:
http://startuning.se/?pages=product&id=4217
edit
kan man inte slipa ner den där ringen med typ sandpapper? eller kan det bli obalanserat då?
Lägg typ trä eller något mellan kopplingen och skruvstädet så du inte kan skada kopplingen.
Är det fjädrarna du vill få lös eller är det muttern?
Om det är muttern ta det försiktigt så du itne skjuter ut tryckfjädern på näsan.
Nej, du kan inte slipa ner den för då blir det obalans.
Japp det måste man.legofreak skrev:jag ska byta fjädrar, då måste väl man få av muttern?Softar skrev:Jo så kan du nog göra, dvs sätta fast kopplingen i ett skruvstäd, men ta det enormt försiktigt då du kan skada den om du trycker fast den för hårt.legofreak skrev: ok, får väl se när det blir en beställning och om jag får upp kopplingen imorgon, det skulle väl fungera att sätta fast kopplingen i ett skruvstäd med filtar runt å klämma åt?
edit
kan man inte slipa ner den där ringen med typ sandpapper? eller kan det bli obalanserat då?
Lägg typ trä eller något mellan kopplingen och skruvstädet så du inte kan skada kopplingen.
Är det fjädrarna du vill få lös eller är det muttern?
Om det är muttern ta det försiktigt så du itne skjuter ut tryckfjädern på näsan.
Nej, du kan inte slipa ner den för då blir det obalans.