registreringsskylt

Här pratar vi om våra lagar och regler samt ställer frågor till TSR's egna trafikpolis Järnet

Moderatorer: Speedway, TheAndersson, CaToXXo, Järnet60

skogsväjarn
Elmoped
Inlägg: 9
Blev medlem: 1 oktober 2012, 19:09
Ort: Malmberget

registreringsskylt

Inlägg av skogsväjarn »

Tjenare!
Jag har en fråga om registreringsskylt och hoppas någon kan svara om vad konsekvesnerna ger utav att skriva om sifrorna och bokstäverna i sin registreringsskylt? Vad får det för konsekevenser om man blir stoppad av en polis? Vad kan bötern ligga på om man åker fast för att ha ändrat skylten?

Tack för svar!
Användarens profilbild
Victorh
F.D Crew
Inlägg: 4176
Blev medlem: 29 maj 2011, 09:35
Ort: Vasa, Finland

Inlägg av Victorh »

du stannar ju inte om du har ändrat på de... Istället kör utan plåt!
Användarens profilbild
MisterDT50R
Kinaraket
Inlägg: 1017
Blev medlem: 4 oktober 2012, 22:55

Re: registreringsskylt

Inlägg av MisterDT50R »

skogsväjarn skrev:Tjenare!
Jag har en fråga om registreringsskylt och hoppas någon kan svara om vad konsekvesnerna ger utav att skriva om sifrorna och bokstäverna i sin registreringsskylt? Vad får det för konsekevenser om man blir stoppad av en polis? Vad kan bötern ligga på om man åker fast för att ha ändrat skylten?

Tack för svar!
Inte för att vara elak men det är nog det dummaste jag hört! Varför ska du göra det? Förmodligen får du väl samma reg nummer som nåt annat fordrn, och skulle inte tro polisen blir speccielt glad när dom får veta det..
Som viktor sa ska du ändra siffrorna kan du väl lika gärba ta bort hela plåten, blir ju snyggt på köpet!
Användarens profilbild
Jönköping
Kinaraket
Inlägg: 1075
Blev medlem: 7 juli 2011, 23:24

Inlägg av Jönköping »

Det är väll för det första som att köra utan plåt sen åker du säkert dit för falsk registrerat fordon med. Bättre att köra utan
Användarens profilbild
moliki
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 414
Blev medlem: 1 november 2011, 18:44
Ort: Luleå

Inlägg av moliki »

tror det är 1500 om du kör utan och om du ändrar på siffror eller bokstäver skulle jag tror att du får böter för förfalskning och att du inte har en reggplåt eftersom det inte är det rätta.
Användarens profilbild
Järnet60
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 435
Blev medlem: 21 april 2008, 14:05
Ort: Stockholms län
Kontakt:

Re: registreringsskylt

Inlägg av Järnet60 »

skogsväjarn skrev:Tjenare!
Jag har en fråga om registreringsskylt och hoppas någon kan svara om vad konsekvesnerna ger utav att skriva om sifrorna och bokstäverna i sin registreringsskylt? Vad får det för konsekevenser om man blir stoppad av en polis? Vad kan bötern ligga på om man åker fast för att ha ändrat skylten?

Tack för svar!
Det är en form av förfalskning - dagsböter i straffskalan.
Skriv svar