Crasha Furian

Berätta dina roligaste/galnaste mopedhistorier.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

XxXD4dyXxX
Elmoped
Inlägg: 144
Blev medlem: 28 augusti 2012, 22:42

Crasha Furian

Inlägg av XxXD4dyXxX »

va ute och körde med några kompisar typ 23:30. bestämde mig för att dra om en av dom på en gräsmatta då han låg och fjolla i 40km/h så jag växlar ner och gasar satan kommer upp i 58-60km/h innan jag ser ett typ 1-meter djupt hål med 70-80graders kanter. tar tvärstopp moppen gör en hel frontflip.
moppen landar drygt 8-9 meter från hålet medans jag landar platt på ryggen 5-6 meter bort.
jag ställde mig upp sprang fram till moppen och stängde av soppa kran när dom andra jag körde med inser att varken jag eller han som jag skulle köra om kom vände dom och körde tillbaka. så fort vi förklarat vad som hände börjar dom as garva i typ 10 min till slut bestämmer sig en av dom att vi borda få hem moppen så han rullar igång den och vi inser att den låter hyper. jo visst hade man fått raka rör och knäckt ljuddämpare åkte hem bytte däck körde in till stan igen med sne framgaffel styre åt helvete bara studsar fram bokstavligen. nu funkar inte moppen längre.....(*_*)
Användarens profilbild
AntonB
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 620
Blev medlem: 16 juli 2011, 12:44
Ort: Alingsås
Kontakt:

Inlägg av AntonB »

Moppen flög 9 meter? Låter som en ordentlig krash :P
Rieju SMX Projekt! Släng gärna en kommentar :D
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... 490#578490
Bild
XxXD4dyXxX
Elmoped
Inlägg: 144
Blev medlem: 28 augusti 2012, 22:42

Inlägg av XxXD4dyXxX »

AntonB skrev:Moppen flög 9 meter? Låter som en ordentlig krash :P
jo du helvete vad dom skratta när såg hur moppen landa
Användarens profilbild
suzukiwheelier
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 602
Blev medlem: 10 april 2012, 13:50
Ort: vasa,finland

Inlägg av suzukiwheelier »

9m :roll: när jag körde i ett hål i isen i 80km/h flög den knappa 4meter. 9m låter lite jävla överdrivet :roll:
Användarens profilbild
FreZz
Sundsvall Audi Ligist
Inlägg: 1672
Blev medlem: 3 juni 2012, 10:13
Ort: Sundsvall

Inlägg av FreZz »

suzukiwheelier skrev:9m :roll: när jag körde i ett hål i isen i 80km/h flög den knappa 4meter. 9m låter lite jävla överdrivet :roll:
den studsade väll??
Quattro lyfe
Användarens profilbild
Karlsson_98
Avstängd
Inlägg: 641
Blev medlem: 17 oktober 2012, 19:34
Ort: Årjäng

Inlägg av Karlsson_98 »

Haha jävlar ;)
Gick de bra elr ? :)
Användarens profilbild
saile96
King of the street
Inlägg: 2119
Blev medlem: 7 oktober 2011, 18:12
Ort: åland, finland

Inlägg av saile96 »

har du en bild på hur den sir ut? skulle va kul att se hur en moppe ser ut om man har flygit 9 meter me den :D
avverkade fordon:
loncin 90cc fyrhjuling (såld)
honda cr 50cc (såld)
honda cr 80cc (tillsalu)
Derbi drd 50cc (tillsalu)
peugote xps 70cc (såld)
kawasaki klf 220cc
ktm exc 125cc
ktm sx 450cc
volvo 740
nissan king cab
NraknuP
Elmoped
Inlägg: 11
Blev medlem: 2 september 2012, 10:22
Ort: NA :S

Inlägg av NraknuP »

Haha, De klara ju inte ens Punkarn av :)

Hans moppe när den var Vråltrimmad så flög den bah 5 meter i branta backen, å Bakdämpen Braka å for i Bakhjulet :P

Måste Tips honom att ta Rekord nu då :D
Tro int att NraknuP Far bort till helvetet :D Kommer som en Bajskorv till er igen!
XxXD4dyXxX
Elmoped
Inlägg: 144
Blev medlem: 28 augusti 2012, 22:42

Inlägg av XxXD4dyXxX »

saile96 skrev:har du en bild på hur den sir ut? skulle va kul att se hur en moppe ser ut om man har flygit 9 meter me den :D
kan fixa fram en bild dock har jag bytt till en ny original gaffel plus skaffat nya kåpor
XxXD4dyXxX
Elmoped
Inlägg: 144
Blev medlem: 28 augusti 2012, 22:42

Inlägg av XxXD4dyXxX »

FreZz skrev:
suzukiwheelier skrev:9m :roll: när jag körde i ett hål i isen i 80km/h flög den knappa 4meter. 9m låter lite jävla överdrivet :roll:
den studsade väll??
den studsade ganska bra då den landade på bakhjulet/ljuddämparen
XxXD4dyXxX
Elmoped
Inlägg: 144
Blev medlem: 28 augusti 2012, 22:42

Inlägg av XxXD4dyXxX »

xDT50Rx skrev:Haha jävlar ;)
Gick de bra elr ? :)
det gick bra med mig då jag bara fick ont i benet en reva knäet och lite blå slagen
XxXD4dyXxX
Elmoped
Inlägg: 144
Blev medlem: 28 augusti 2012, 22:42

Inlägg av XxXD4dyXxX »

saile96 skrev:har du en bild på hur den sir ut? skulle va kul att se hur en moppe ser ut om man har flygit 9 meter me den :D
lite bilder ligger i mitt galleri kommer upp bild imorn där jag crasha så ni får se hålet
Användarens profilbild
G-son
King of the street
Inlägg: 4115
Blev medlem: 6 februari 2008, 23:31
Ort: Vimmerby

Inlägg av G-son »

Först och främst, tur att alla klarade sig såpass bra. Fordon går reparera eller ersätta...

Sedan känns det som ett perfekt tillfälle att fundera över varför vissa tycker att det är en bra idé att tona strålkastare, så dom ser ännu sämre på nätterna. Det går visst aldeles utmärkt att missa att se stora hål i marken även om man har bra lyse... :roll:
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
XxXD4dyXxX
Elmoped
Inlägg: 144
Blev medlem: 28 augusti 2012, 22:42

Inlägg av XxXD4dyXxX »

Erik_ skrev:Först och främst, tur att alla klarade sig såpass bra. Fordon går reparera eller ersätta...

Sedan känns det som ett perfekt tillfälle att fundera över varför vissa tycker att det är en bra idé att tona strålkastare, så dom ser ännu sämre på nätterna. Det går visst aldeles utmärkt att missa att se stora hål i marken även om man har bra lyse... :roll:
håller med jag har en bra lampa på furian men skulle behöva xenon strålkastare för att se nåt dock såg jag inte hållet då jag kollade mot min höger precis innan crashen då jag skulle kolla om han jag kör om reagerade
Skriv svar