Vilken borde jag välja och varför?

Alla övriga frågor som INTE har med motor eller felsökning att göra.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

ibbec
Elmoped
Inlägg: 110
Blev medlem: 17 februari 2012, 16:30

Vilken borde jag välja och varför?

Inlägg av ibbec »

Vet att dessa trådar kan bli tjatiga, men det är så att jag har svårt att bestämma mig om jag borde köpa en Rieju Drac med denna setup:

70 ev. 80cc airsal el. metrakit
19mm dellorto med portat insug
Gianelli rör
Sportluftfilter

Eller om jag borde köpa en Derbi Senda med denna setup:

80cc Dr evo alt. 70cc metrakit eller airsal
24mm mikuni förgasare
Metrakit rör
Malossi insug

Skriv gärna varför, samt vad ni tycker är för och nackdelar med dessa.
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem
Inlägg: 5102
Blev medlem: 2 februari 2012, 23:42

Inlägg av david96 »

derbinär ju k-skåpets väl? så hade satsat på den, Rieju är allämtn skabbig i min åsik, och k-skåpet vet vad han gjort men den

hade fortfarande valt k-skåpet, han har ju bytt vev med väl? den kommer hålla ett jävla bra tag framöver och fattar ej gianelle 2t till en 80cc :S känns lite klent för de

vore bättre fall du länkar annonserna så man ser allt som står
Senast redigerad av david96 den 16 november 2012, 23:02, redigerad totalt 2 gång.
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
ibbec
Elmoped
Inlägg: 110
Blev medlem: 17 februari 2012, 16:30

Inlägg av ibbec »

david96 skrev:derbinär ju k-skåpets väl? så hade satsat på den, Rieju är allämtn skabbig i min åsik, och k-skåpet vet vad han gjort men den
Ok men denna dracen ser ganska bra ut. Jo, han hade ju bytt vev, vilket är perfekt för 70cc uppåt. http://212.112.179.20/images_full/53/5387202177.jpg
Ezkils
Svårstartad skrothög
Inlägg: 151
Blev medlem: 17 mars 2012, 11:16

Inlägg av Ezkils »

Cylindern är skuren på dracen väl?
ibbec
Elmoped
Inlägg: 110
Blev medlem: 17 februari 2012, 16:30

Inlägg av ibbec »

Ezkils skrev:Cylindern är skuren på dracen väl?
Ja
Användarens profilbild
FreZz
Sundsvall Audi Ligist
Inlägg: 1672
Blev medlem: 3 juni 2012, 10:13
Ort: Sundsvall

Inlägg av FreZz »

köp k-skåpets om cylindern är skuren på dracen då spelar det ju ingen roll vad han hade eller har på den nu då den andå behövs bytas ut :P
Quattro lyfe
ibbec
Elmoped
Inlägg: 110
Blev medlem: 17 februari 2012, 16:30

Inlägg av ibbec »

Hur menar du nu? Alltså båda behöver cylinder.
Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew
Inlägg: 2160
Blev medlem: 13 juni 2011, 19:28
Ort: Lenhovda

Inlägg av k-skåpet »

Haha, grabbar tror inte det är min Gilera han snackar om men den är ju ett alternativ den med. Polini Guss 80cc, Gianelli 2t och du får med en 24mm Mikuni. Derbin är ju skrotad för länge sen, kör ju Beta rr nu. :)
Beta v1.0 Ktm edition.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40990

Söker Prorace rör, byter gärna mot portad sp-cylinder och massa andra saker, hör av dig om du har något du är sugen på att byta eller sälja. :)
ibbec
Elmoped
Inlägg: 110
Blev medlem: 17 februari 2012, 16:30

Inlägg av ibbec »

k-skåpet skrev:Haha, grabbar tror inte det är min Gilera han snackar om men den är ju ett alternativ den med. Polini Guss 80cc, Gianelli 2t och du får med en 24mm Mikuni. Derbin är ju skrotad för länge sen, kör ju Beta rr nu. :)
Nej, jag menade inte din. Men vad är det för någon Gilera du har, och var finns den?
Användarens profilbild
moliki
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 414
Blev medlem: 1 november 2011, 18:44
Ort: Luleå

Inlägg av moliki »

Rieju är ju väldig lätta att skruva i då det är mycket plats vid motorn.
Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew
Inlägg: 2160
Blev medlem: 13 juni 2011, 19:28
Ort: Lenhovda

Inlägg av k-skåpet »

Beta v1.0 Ktm edition.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40990

Söker Prorace rör, byter gärna mot portad sp-cylinder och massa andra saker, hör av dig om du har något du är sugen på att byta eller sälja. :)
ibbec
Elmoped
Inlägg: 110
Blev medlem: 17 februari 2012, 16:30

Inlägg av ibbec »

moliki skrev:Rieju är ju väldig lätta att skruva i då det är mycket plats vid motorn.
Men vilken borde jag välja med tanke på setup och egna erfarenheter.
siiimooon
Gasres
Inlägg: 1264
Blev medlem: 8 april 2009, 11:07

Inlägg av siiimooon »

david96 skrev:derbinär ju k-skåpets väl? så hade satsat på den, Rieju är allämtn skabbig i min åsik, och k-skåpet vet vad han gjort men den

hade fortfarande valt k-skåpet, han har ju bytt vev med väl? den kommer hålla ett jävla bra tag framöver och fattar ej gianelle 2t till en 80cc :S känns lite klent för de

vore bättre fall du länkar annonserna så man ser allt som står
Giannelli passar utmärkt till tex MHR80.

Jag skulle valt Dracen, för de lär ju vara ett Thrower-rör på Sendan och dom är inge roliga.
Användarens profilbild
DiNozzan
King of the street
Inlägg: 2097
Blev medlem: 17 november 2010, 21:07
Ort: Växjö
Kontakt:

Inlägg av DiNozzan »

david96 skrev:derbinär ju k-skåpets väl? så hade satsat på den, Rieju är allämtn skabbig i min åsik, och k-skåpet vet vad han gjort men den

hade fortfarande valt k-skåpet, han har ju bytt vev med väl? den kommer hålla ett jävla bra tag framöver och fattar ej gianelle 2t till en 80cc :S känns lite klent för de

vore bättre fall du länkar annonserna så man ser allt som står
Han kör MHR inte inte airsal.

Beror ju på vad det är för 80cc. Ett sp eller 2t lirar skitbra med guss och airsal 80cc.

Vilken årmodell är det på derbin? Är det -05 neråt hade jag lätt kört den då det är EBS och Senda är snyggare än drac.

Köp min Derbi: http://www.blocket.se/kronoberg/Derbi_S ... w=1&last=1

Som sagt BVSA
ibbec
Elmoped
Inlägg: 110
Blev medlem: 17 februari 2012, 16:30

Inlägg av ibbec »

ibbec
Elmoped
Inlägg: 110
Blev medlem: 17 februari 2012, 16:30

Inlägg av ibbec »

DiNozzan skrev:
david96 skrev:derbinär ju k-skåpets väl? så hade satsat på den, Rieju är allämtn skabbig i min åsik, och k-skåpet vet vad han gjort men den

hade fortfarande valt k-skåpet, han har ju bytt vev med väl? den kommer hålla ett jävla bra tag framöver och fattar ej gianelle 2t till en 80cc :S känns lite klent för de

vore bättre fall du länkar annonserna så man ser allt som står
Han kör MHR inte inte airsal.

Beror ju på vad det är för 80cc. Ett sp eller 2t lirar skitbra med guss och airsal 80cc.

Vilken årmodell är det på derbin? Är det -05 neråt hade jag lätt kört den då det är EBS och Senda är snyggare än drac.

Köp min Derbi: http://www.blocket.se/kronoberg/Derbi_S ... w=1&last=1

Som sagt BVSA
Det är en 04. Skriv gärna fördelarna gentemot Dracen. Har inte Derbi också AM6? Är skillnaden på EBS och AM6 att AM6 har friläge mellan 4-5 och EBS har mellan alla växlar?
Skriv svar